K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 22:43   #21
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyttels Se meddelelser
Mulle63 Det er hos en der hedder flemming Klein i Århus og han har speciale i reumaatologi og en rigtig god at snakke med. Så håber at det går godt med dig. Hvad skal du undersøges for? Han er meget grundig.

Ja, det er han nemlig, og han anerkender fibromyalgi som en 100 % fysisk lidelse, helt i tråd med WHO's diagnosefortegnelse ICD-10.

Men desværre forkaster kommunerne hans udtalelser, som de gør med så mange andre lægers erklæringer også, og tager ikke hensyn til de vurderinger han giver af folks fysiske formåen og arbejdsevner, selv om det er dem selv der bestiller speciallæge erklæringer fra ham.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 23:28   #22
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
JA desværre er det sådan i de fleste tilfælde, og kan ikke forstå hvorfor de ikke bare kan tro på det de skriver ang denne sygdom, for jeg ville da utrolig gerne været sluppet for sådan en meddelse.

Skal til scaning så er jeg spændt på hvad der så sker og håber da ikke også jeg har gigt i rygsøjlen.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 10:44   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Puha, det var da en lettelse, ikke at du er syg, men at du ikke endte med at få en psykisk diagnose. Og at du kom til en dygtig og empatisk læge.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 15:03   #24
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Ja Ragdol Forstår godt hvad du mener, for der er flere læger der har været inde på min psyke, jeg var hos en ang tennis og golfalbuer og han skrev også at han ikke vidste at mine smerter kunne have noget med min psyke at gøre.
Og det er fordi jeg har haft depression siden 2005, så er det jo også så nemt at sige det. Men glad for at lægen i Århus ikke snakkede om min psyke, men om han skriver noget i mine papirer ved jeg ikke, men han har dog sat en diagnose.

Amanda jeg har mange smerter i mine ben og derfor lægen tror at jeg har gigt i rygsøjlen, kan ikke gå ret langt før jeg har endnu flere smerter, og døjer meget med at sove, også pga smerter i nakke og skulder samt arme, ja det er rigtig øv med alle de smerter. Men er dog glad ved at få sat ord på alle mine smerter.

Så tager en dag af gangen, og så må jeg se hvad fremtiden bringer ang flexjob og hvor mange timer jeg kan holde til.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 00:34   #25
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
Hej Jyttels

Hvordan er det gået med udredningen?

Er du blevet tjekket ift hypermobilitet? Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det er ikke unormalt at hypermobile får ondt mange steder bla. i ryggen. En af årsagerne er at muskler og sener er på nærmest konstant overarbejde, og det giver jo på sigt smerter, der ikke lige er til at slippe af med igen.

Når du skriver, at du har ondt i dine ben, nakke og skuldre - kommer jeg til at tænke på om det er blevet tjekket om dine fødder er ok, om du har brug for indlæg i skoene, om du ligger rigtigt, om du er hypermobil. Der er så mange faktorer, der spiller ind, og en del hypermobile får fibromyalgi; men næsten uanset hvad, så er meget vigtigt at lære at bruge kroppen rigtigt, at lave ledstabiliserende træning, holdningskorrektion osv.

Det har hjulpet meget på mine rygsmerter at få en ordentlig topmadras, at ligge på et glidelagen, at få hjælp af en fysioterapeut, der "arbejder muskuloskeletalt" og har meget fokus på hvordan kroppen bruges, at tilpasse øvelser, der tager udgangspunkt i nuværende funktionsniveau......, og være rimeligt vedholdende ift at få lavet de øvelser i passende mængder og absolut ikke overdosere
Det har også hjulpet meget på skuldersmerterne at ligge så meget på ryggen som muligt, at lave afspænding dagligt og så have en "krammepude", når jeg ligger på siden om natten, så den skulder, der er øverst får noget støtte.

Det er super godt, at du kan tage en dag af gangen; men hvis du ikke har været inde omkring alt det her og sikker mere endnu, vil jeg gerne opfordre dig til at prøve noget af det af - måske kan noget af det være med til at lindre.

Ja, nu fik jeg skrevet en masse - håber du måske kan bruge lidt som inspiration og så vil jeg ønske dig pøj pøj med det hele. Krydser fingre for at det kommer til at gå godt med flexjob og ikke mindst med hele dig
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 07:56   #26
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Radita tak for din hilsen, dejligt når der kommer nogle hilsner og som jeg er glad ved. Jeg fik som sagt først besked i tirsdags at jeg har fibromylegi, og nu venter jeg som sagt på en scaning som skal vise om jeg har gigt ang topmadras har jeg fundet ud af er godt at ligge på, har fået en ny og kan sagtens mærke en forskel, har dog smerter stadigvæk.

Ang øvelser har jeg fået nogle fra mi fysiterapeut som jeg laver hver dag, og det løsner da op, de kqn dog ikke fjerne mine smerter, men jeg slapper merre af. Går tur hver dag med min hund, går ikke så hurtig men bare det at komme ud og rører sig er jo sundt.

Og ang undersøgelsen var jeg hos en som ved meget om fibromylegi, min egen læge som videre sendte mig. Så dejligt at ens læge støtter om omkring det, han havde som sagt fortalt mig at han troede det var fibromylegi, og havde også skrevet det i mine papirer da jeg var hos ham og få lavet en attest til kommunen.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 23:48   #27
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Så blev det til flex

Ja så fik jeg besked fra min sb at jeg var bevilget flex, så nu går jeg og ventet på at blive indkaldt til møde med ny sb, så det er jeg spændt på.

Men dejligt at min sag er gået så hurtig, blev jo sygemeldt sidste år i nov og at jeg kan komme videre. så nu må jeg igang med at søge flexjob, men ved at det kan blive svært

For ved ikke hvor mange timer hun regner med jeg skal have i flex, nogen der ved om de går ud fra de timer man har haft i praktik jeg endte på 3,5 time om dagen.

ang min scanning havde jeg heldigvis ikke gigt i rygsøjlen, men slidgigt i nederste del af lænden, så både det og fibromylegien kan give mig de smerter i mine ben.

Har hørt at der kun er 2 nedsat arbejdsevne 50% og 75% i flexjob, ja jeg tænker på hvis man skal søge om tabt arbejdssevne jeg tænker på industriens pension om man kan få noget der?

Men nu skal jeg først have det hele på papir inden jeg gør noget ang fagforening.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 02:26   #28
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
fibromyalgi

Husk der kan være sammenhæng med stofskiftet...
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 13:57   #29
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
er du undersøgt for d-vitamin mangel? giver også mange muskelsmerter...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 22:01   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
er du undersøgt for d-vitamin mangel? giver også mange muskelsmerter...
Lavt stofskifte kan også give en pokkers masse bøvl med musklerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Symtomer på fibromylegi. jyttels Alt det andet 9 18-05-2011 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension