K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 21:04   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Socialrådgivere og sømmelighed!

Fandt lige denne interessante artikel fra Politikken:
http://politiken.dk/debat/kroniker/E...ig-vaerdighed/

-apropos Hejdiens anden tråd omkring Straffeloven mv.

"Hvad sømmer sig for en præst, en dommer og en borgmester? Ikke for meget rødvin på det offentliges regning, er der noget, der tyder på. Men hvornår går en offentligt ansat for vidt, og hvornår er borgerne hysteriske? En jurist fra Forsvarsministeriet diskuterer ret og rimeligt.

Næsten dagligt har aviserne historier om politikere eller offentligt ansatte, der har overtrådt juridiske eller moralske og etiske normer.

I den juridiske litteratur samles disse krav i et ord: decorum . Ordet er latinsk og betyder sømmelighed. Populært sagt betyder det, at personer i offentlig tjeneste af hensyn til jobbet skal opføre sig lidt pænere end andre mennesker, og det gælder såvel på arbejdet som i fritiden. Værdigheds- eller vandelskrav er andre udtryk for det samme.

Kravet er ikke af nyere dato"

Tja, jeg er jo ikke i tvivl og har altid ment at virker man i det offentlige regi, ja, så har man en SÆRLIG forpligtigelse til at gøre sit arbejde "ordentligt" og i rigtig mange tilfælde, foregå med at godt eksempel, ikke mindst!

-eller tar jeg fejl?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 18-03-2011 kl. 23:20.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 23:43   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har fuldstændig ret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 10:52   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Selvfølgelig er det rigtigt, at man skal være et godt eksempel. Men der må da være mange grunde til, at det er som det er rundt omkring, og det ville jeg hellere interessere mig for. Forråelsen trives indenfor jobs, hvor der arbejdes med mennesker. Hvorfor?? Det er det, der er interessant synes jeg.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 16:09   #4
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Spørgsmålet er HVEMS moralske og etiske normer der overtrædes?

Folks grænser for moral og etik er meget forskellig, så hvem fastsætter regler/grænser for hvad god moral og etik er? Vi er efterhånden så langt ude, at vi uden hæmninger dømmer og fordømmer for det mindste.

Folk skal passe deres arbejde ordentligt, uanset de er offentlig ansatte eller ej - om de så drikker rødvin og fadbamser i deres fritid, eller gifter sig med en der senere bliver kriminel, og bliver hos vedkommende alligevel eller er konen/manden utro - hvad kommer det andre ved? Så længe jobbet passes som det skal.

Et samfunds normer for etik og moral skifter som vinden blæser, hvad der er acceptabelt i dag er uacceptabelt i morgen.

Hvad min sagsbehandler/borgmester/præst/læge og hvad vi ellers har, siger og gør, mener, tror og tænker i sin fritid er bedøvende og inderligt ligegyldig, så længe jobbet passes som det skal.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 12:45   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
thomas: ja, det er mere end tankevækkende hvad det er der gør at forråelsen nu også er nået til det offentlige rum!

sibt: vi kan kun være enige om, at hvad der foregår bag hjemmets 4 vægge, det er så inderligt ligegyldigt for alle andre end dem der bor der.

Det jeg inderligt savner i samfundet i dag er: RESPEKT FOR INDIVIDET

Hvor blev den af? Har vi ikke ALLE ret til denne verden?

-Også det menneske hvis vej i livet slår nogle gevaldige sving og havner nederst på rangstigen iflg de herskende værdier(og dermed siger jeg ikke at de herskende værdier er ok, vel at mærke!)

Nej, jeg ser med gru et danske samfund som har udviklet sig til et noget nær: mig, mig og atter mig kultur

og ikke et samfund hvor mennesker, uanset HVOR i livet det befinder sig, bliver respekteret for hvad det er -for du ligner ikke mig!!!

Suk, hvor er det trist
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialrådgivere på K10.... phhmw Alt det andet 35 05-01-2012 22:32
Private socialrådgivere bedst! buster Politik og Samfund 0 17-04-2011 09:31
Socialrådgivere forudser proformaskilsmisser buster Politik og Samfund 6 07-06-2010 15:00
Socialrådgivere på Facebook zuza Et godt link! 9 06-03-2010 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension