K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 15:29   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
vedr anden tråd ...

Denne tråd er udledt af en anden tråd ... nemlig denne http://www.k10.dk/showthread.php?t=17148

havde lige et par ord mere til den tråd, men som jeg også skriver i den tråd så er det ikke lige det som det handler om og derfor denne her så kan dem der har lyst fortsætte der ...


Jeg quoter lige
Citat:
curls

Jeg vil bare sige, at jeg tilslutter mig helt til Undertegnedes udtalelser herinde.

Der er tale om partshøring, og det er da netop her, man skal rette på nogle misforståelser. Jeg kan f.eks. ikke selv se, at sagsbehandleren oplyser noget ulovligt eller gør noget så strafbart? Borgeren her kan blot rette på misforståelser og fortælle, hvad éns funktionsnedsættelse er og komme med beviser på, hvad der er rigtigt osv.
Det kan borgeren "bare" gøre ja, og nej jeg siger ikke at du ikke kan din straffelov og hvis du hopper tilbage i tråden vil du se at det slet ikke er det som det drejer sig om for mig, og det faktisk ikke er det jeg skriver om, men mere den evne der er til nogen gange herinde at skrive...

Lad være med at gøre det og det og pas på med det og det ... for der er ingen grund til at lægge sig ud med kommunen for det kan være til skade for din egen sag....

Så hvad borgeren bare kan gøre her det vil jeg lade være op til trådstarter selv ...

og mener trådstarter at der kan være en mulighed for at der er hold i en sag til en politi anmeldelse så siger jeg sq bare GO FOR IT .. det er på tide at nogen af os dødelige prøver med devisen går den så går den ...


og igen er det ikke den konkret ting omkring politi anmeldelse jeg tager stilling til og skriver det tydeligt nok så måske du skulle tage og læse det en gang til ...

Citat:
Og som Undertegnede siger, så skal der rigtig meget til, før en sagsbehandler kan blive straffet efter straffelovens paragraffer. Det ved jeg selv, da jeg selv er blevet undervist i det. Heidien, jeg ved ikke, hvilke uddannelse, du har, men hvis du kender straffelovens paragraffer og er blevet undervist i det, så burde du vide det - efter min mening. Ikke for at fornærme dig, men vis gerne respekt for andres udtalelser. Og så er det op til webmasteren at vurdere, hvad der er for langt ude i en tråd.
Nu er det så at du taber mig meget her Curls du er meget undervist i hvad ??
straffeloven ?? i hvad der kan ske med en sagsbehandler ?? juridisk uddanelse eller ??

Jeg kan ikke lige se hvad det er du mener ..

og jo jeg skriver da til undertegnede at jeg er uddanne i brug af systemet ikk ?

og respekt for andres udtaler ? tabt igen ....

I min verden ville det være stor mangel på respekt hvis jeg bare satte mig ned og gloede og tænkte uhh stor uddanelse meget undervist eller andet og jeg syntes da ikke at der er noget galt i at jeg kommentere på hvad undertegnede skriver... skriver netop igen at det ikke har noget med politi anmeldelse at gøre .... og det er faktisk heller ikke det jeg søger en debat om (derfor overvejede jeg også bare at ignorer dig men det faldt mig må jeg indrømme en kende svært )

Men jeg skal da gerne lige give dig mine præferencer her ...

Kommunikation... ledelse ... bradkursus .. hygiejene.. sprog.. og sidst men ikke mindst .. øøøhhh arbejde og system bruger .. er det godt nok ??

det jeg så blander mig i og som du hvis du har læst lidt for hurtigt måske kan misforstå er det ganske simple som hele K10 går ud på ...

brugen af systemet og det misbrug som vi ofte oplever fra systemet side..
Ja ja jeg har ikke været på kursus men jeg kender retssikkerhedsloven og ja jeg kender beskæftigelses loven og ja jeg kender en del andre love også ..

Og ikke mindst jeg kender gangen igennem systemet og så har jeg holdninger og meninger .. og en mening jeg har om det hele er at folk er ved at være for bange...

Og den angst syntes jeg ikke der skal pustes til her på siden det er så min holdning og det er min mening og dem vil til hver en tid fremkomme i et debat forum ...

Hvad du mener med at jeg skal lade web om at afgøre hvad der er for langt ude fatter jeg ikke .. er det , det at jeg vil starte en ny tråd for ikke at stjæle trådstartes tråd .. så følger jeg altså netop den faq der er her på siden .. og de regler og da det var mig der afsporede debatten står det mig frit for at prøve at gøre den gerning god igen ved at trække den del af debatten jeg stod for over i en tråd hvor den høre hjemme.. ja jeg kan sågar få skideballe af en admin eller web hvis ikke jeg gør det ...

ved ikke om det er det du hentyder til har læst mine indlæg igen og kan ikke se at det er sådan at det kan være noget andet ...

Citat:
Der er sikkert ikke nogen, som kender trådstarterens hele sag, så jeg bliver ked af, at når folk begynder at komme med "nej det passer ikke" osv... uden at sætte sig ind i det hele taget. For mig virker det som om, at nogen absolut gerne vil være "blinde" i stedet for at sætte sig ind i det.
Igen jeg er tabt

Citat:

jeg kan ingen steder se at jeg skriver nej det passer ikke .. jeg skriver

og kig så lige på retssikkerhedsloven 10-12 gange den er god at kunne .. for retssikkerhed er der ikke meget tilbage af

JSN`s politi anmeldelse vil jeg ikke tage stilling til da jeg ikke lige kan gennemskue det hele, men mener du JSN at der er nok så prøv ... lad os gå efter devisen som kommunen gør .. går den så går den .
..

Og igen må jeg sige at jeg tror du har læst mit indlæg helt forkert og ellers vil jeg bare fluks flyve ned og se om mit kommunikations kursus er forældet

Citat:
Hvis jeg var i den vedkommende situation, hvor sagsbehandleren har oplyst noget forkert, ville jeg da bare rette det i en partshøring og oplyse, hvor svær grad min funktionsnedsættelse er og f.eks. vedlægge lægeoplysninger osv.. Ethvert menneske kan da tage fejl ikk? Oplysninger kan også komme fra andre steder og derfor kan det ikke altid være sagsbehandlerens fejl. Det er for iøvrigt også en borgers pligt selv at oplyse noget i sagens forløb. De skal ifølge retsikkerhedens lov medvirke til sagen.
Og i håb om at få den her DEBAT tilbage på det jeg gerne ville med mine indlæg, så kan jeg sige så meget som ...

vi har her i landet en retssikkerhedslov og en forvaltningslov ..

jeg kan se ud af det som JSN skriver at der er en del fejl og mangler og jeg gør opmærksom på at jo jeg ville hvis jeg var JSN og mente der var nok til en politi sag gøre noget ved det hvis og så frem ressourcerne var der...

Jeg syntes som skrevet at jeg en del gange har set bruger herinde råde andre bruger til at være meget forsigtige med hvordan man gør over for sagsbehandlere ud fra at man skal passe på ikke at gøre nogen sure sådan at det kan skade ens egen sag...

og ja det skal man også , men nogen af os har altså flere ressourcer end andre har JSN feks det og mener der er nok til en politi sag så siger jeg stadig go for it..

jeg er udmærket klar over at ikke alle ville turde ,men jeg syntes stadig det er en monster grim ide at råde folk til at lade være for ikke at skade deres egen sag...

der er mange bruger på K10 ja og de kan hjælpe hinanden, men der er også tusinder der ikke er på K10 og hvis alle bare kun tænker på sig selv og sit så er vi dårligt stillet her på siden og for fremtiden ...

jeg vil til hver en tid mene at vi skyder os selv i foden ved at finde os i tingene for ikke at gøre nogen vrede på os ...

det kan man ikke bruge til noget, for hvis vi bare bliver ved med det så vil vi til sidst ikke engang kunne bruge forvaltningsloven eller retssikkerhedsloven ..

Man kan blot se på Peters kamp om noget der burde være så simpelt som at få offentliggjort sagsbehandlingsfrister for at vide hvor inderligt ligeglade kommunerne kan være med love og regler ikk ??

Og det er det som det drejer sig om for mig .. og helt ærligt så kunne jeg da med glæde konstatere at jeg ikke var så langt væk fra undertegnet som du har læst det til ..

jeg håber du får en rigtig god dag .. lige nu har jeg ikke mere tid .. men vender da tilbage omkring retssikkerhedslov og forvaltningslov og brugen af disse og om at vi måske skulle lade være med at være så bange for vores egne sager at vi lader kommuneren slippe af sted med at bryde adskillige love og her snakker jeg IKKE politi men god forvaltningskik OG retssikkerhed for alle borger også de syge ...

og lige til sidst curls .. ja jeg skal nok lade web og admin afgøre .. men det her er altså et debat forum .. så meget ved jeg .. og jeg lader mine verbale udfald være helt op til web og admins at beslutte hvorvidt de er ok eller ej ...

og den dag jeg ikke har en holdning til tingene og ikke har en mening om tingene det er den dag jeg er ude fra den her side ...

du har jo også holdninger og meninger til dem kan jeg se

deraf debatforum
  Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 16:47   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
jeg håber du får en rigtig god dag .. lige nu har jeg ikke mere tid .. men vender da tilbage omkring retssikkerhedslov og forvaltningslov og brugen af disse og om at vi måske skulle lade være med at være så bange for vores egne sager at vi lader kommuneren slippe af sted med at bryde adskillige love og her snakker jeg IKKE politi men god forvaltningskik OG retssikkerhed for alle borger også de syge ...
Tak for dit indlæg. Du behøver ikke belære mig om, hvad retssikkerhedsloven og forvaltningsloven er.

Du spørger, hvad for en uddannelse, jeg har. Kommunom uddannelsen. Udover uddannelsen arbejder jeg med lovgivningen hver dag på jobbet.Det vil med andre ord sige også retssikkerhedsloven og forvaltningsloven. Har også en række kurser relateret til at forstå og arbejde med lovgivningen.

Jeg vil nu holde mig en lang pause fra den her forum.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 17:46   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Tak for dit indlæg. Du behøver ikke belære mig om, hvad retssikkerhedsloven og forvaltningsloven er.

Du spørger, hvad for en uddannelse, jeg har. Kommunom uddannelsen. Udover uddannelsen arbejder jeg med lovgivningen hver dag på jobbet.Det vil med andre ord sige også retssikkerhedsloven og forvaltningsloven. Har også en række kurser relateret til at forstå og arbejde med lovgivningen.

Jeg vil nu holde mig en lang pause fra den her forum.
Jamen den kender jeg godt til, har adskillige veninder med den overbygning på deres Hk uddanelse ..

men hvordan du kommer frem til at jeg vil belære dig om noget det er mig en gåde, som jeg ser det så snakker lovgivning og hvad der står i den og hvordan den bruges ..

jeg snakker om lovgivning hvad der står i den og hvordan man kan bruge den..

Det er vigtigt at vi alle kender både forvaltningsloven og retssikkerhedsloven OG at vi tør bruge den når det er nødvendigt .. opdager vi at vores sag er kørt af sporet er der jo mange ting der kan gøres i disse to love...

og vi skal ikke være så bange for at bruge disse midler .. jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare dig det tror ikke du forstår hvad det er jeg mener ..

Bedste eksempel jeg lige kan komme på er når nogen skriver § 17 på forliggende grundlag , så kommer der altid mange ind og skriver at det skal man passe på med man kan skade sin sag og det går så godt som aldrig igennem..

DET er jo noget fis der er adskellige eksempler her på siden på at de er gået igennem, man skal selvføglig kigge på det hele ...

folk der ikke får deres aktindsigt skal ikke sidde og please sagsbehandlere for at få den , de skal gå i gang med at klage over det via de klage muligheder der er i div lovgivninger

folk der ikke får opfølgningsmøde skal bruge lovgivningen til at få sparket deres sagsbehandler i gang

vi vil meget gerne have div problematikker frem for resten af befolkningen men tit og ofte sker det at folk simpelthen ikke tør melde ud når muligheden så er der ...

det er sådanne ting jeg mener og intet med hvor dygtig er du hvor dygtig er jeg ..

det er sørgeligt at se mennesker komme her og søge støtte for derefter at høre at man skal passe på ikke at skade sin sag.. nej vi skal passe på ikke at skade vores alles sag ...

og så lige til sidst så var intet af dette rettet mod dig .. det var bredt .. beklager du har taget det til dig som du har .god pause det kan vi alle trænge til engang imellem
  Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 20:37   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En pause kan vi alle trænge til....

når man engagerer sig i andres problemer. Især her på K10 hvor det hovedsaglig drejer sig om negative sager. Men vi håber Curls vender tilbage med fornyet kræfter. Især da du selv er SBèr, som vi faktisk har efterlyst de første år.

Fordi det er godt for alle parter at hører en sag fra alle 3 sider.:
Din, min og den rigtige sandhed

Men at politianmelde i en social sag er langt ude....ville jeg mene.. for 6 år siden

Men ikke i dag, fordi jeg selv har tænkt det samme, hvor jeg forestillede mig en indsamling her på K10, fandt en standart sag og kørte en sag helt ud.
Således at det var med til at skabe præcedens i den åbenbare kamp der foregår i vores samfund.

Et samfund der kalder mig Gøgeunge.
Et samfund hvor tone er blevet iskold.
Tilladt af vores øverste leder som selv i primetime tror sig for god til at udmelde ulovligheder.
Et samfund hvor andre mennesker med lav kendskab til lovgivningen, skal have svage mennesker skæbne i deres hænder.

Det er tilfældigvis sagsbehandlere/socialformidler/socialrådgivere som vi gentagne gange kan se slippe godt fra direkte ULOVLIGHEDER.

Her finder vi hele problemets kerne. Der findes absolut ingen KONSEKVENS hvis en SB gentagne gange bryder lovgivningen.

Eller hvis Statsforvaltningens Tilsyn kommer med forkerte AFGØRELSER trods det er BEVISELIGT at afgørelsen er forkert.

Alene at K10 eksisterer viser at noget er galt. De kommunale embedsmænd/kvinder vil ikke få det nemmere i fremtiden, da vi er mange der ikke vil finde os i lovbrud. Gerne afslag på en ansøgning, men ikke lovbrud.

Alle der sidder med menneskeskæbner har lovgivningen at støtte sig til og hvis ikke man forstår lovgivningen er der netop trykt VEJLEDNINGER præcis til embedsmænd/kvinder, som udpensler hvordan lovgivningen skal forstås.

Så Hejdien`s meninger er jeg fuldstændig enig i.

Hverken demokrati eller RETSSIKKERHED er noget vi kan købe i Netto, men noget vi skal kæmpe for, 365 dage om året.

Skulle jeg bestemme skulle alle SBér være STATSAUTORISEREDE med ansvar over for ministeriet....... som alle andre statsautoriserede i Danmark.

Alene at Dansk Socialrådgiverforening udgiver bøger til sine medlemmer om hvordan de skal agerer i sager, hvor ulovligheder pågår viser at K10 er på rette vej.

Politianmeldelse..... gerne for mig, jo før des bedre.

Skulle der evt findes gæster eller andre professionelle der ryster på hovedet, så læs samtlige tråde på dette link http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 tydligere bevis findes ikke for at SB presses af deres nærmeste embedsmands chefer til ikke at overholde lovgivningen.

Prøv at tage med mig, i mit bisidderjob, hvor jeg præsenterer mig og har aftalt med klienten at jeg trækker mig lidt i baggrunden i tavshed. Når samtalen er nær sin afslutning beder jeg om en sagsbehandlingstid.......... så skal jeg da ellers love for at stemningen skifter.

Ifølge Dansk Socialrådgiver undersøgelse har 34 % af medlemmer ingen kendskab til RETSSIKKERHEDSLOVEN og seneste VEJLEDNING.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-03-2011 kl. 21:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 00:09   #5
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Der kan tydeligvis skrives en masse her, men jeg holder mig nu bare til min konklusion i den anden tråd hvor det hele startede.

At politianmelde en sagsbehandler for noget som ikke er strafbart efter straffelovgivningen synes jeg ikke er en konstruktiv og fornuftig måde at handle på.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 01:52   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undertegnede;

Det er strafbart!

At overtråde lov om retsikkerhed og Forvaltningsloven:
Herunder dataloven.

Hvis en sagsbehandler IKKE vil rette dokumenterede ukorrekte oplysninger er dette strafbart.
Ovenikøbet når der er tale om tab for den indvoldverede.

Jeg har også uddannelse inden for faget, og kan kun anbefale at du gennengår div love igen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 09:52   #7
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Jeg kan kun være enige i det Hejdien og Peter siger.

Vi bliver, i samlet flok, nødt til at påpege fejl eller direkte lovbrud. Ellers sylter nogle kommuner sagsbehandlingen. Eller, endnu værrere, ender nogle kommuner med at blive små diktaturer, hvor de egenrådig skaber lovgivningen.

Men jeg kan på den anden side, også godt forstå dem, der ikke ønsker at "pisse" systemet af.
Jeg er selv opdraget til ikke at sige "autoriteterne" imod. Så de gange jeg har stået alene med en sagsbehandler, har jeg ikke kunne få mig selv til at "rette" på hende.
Derfor har jeg også allieret mig med en, der er mindre "pæn".
Men det kan jo være svært for nogle, at benytte sig af det. Det er jo trods alt meget private, og til tider, meget intime oplysninger om ens person, en "fremmed" kommer i besiddelse af.

Desværre ser vi gang på gang, at sagsmishandlingerne fortsætter.
Uden at der bliver grebet ind "ovenfra", tiltrods for at det flere gange har været oppe at vende på "borgen". Derfor kan kampen synes meget ulige, når det oftest er ene mand, mod systemet.
Men vi bliver nødt til, i samlet flok, at blive ved med at gøre opmærksom på, at der findes en lovgivning. Og at den skal overholdes.

Til slut vil jeg opfordre jer alle til at læse lovgivningen. Det er udemærket læsestof, hvis man har søvnproblemer.
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:17   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hovedformålet med at oplysningerne netop skal være korrekte og fyldelstgørende er netop at der skal træffes afgørelser.

Og hvis dette grundlag IKKE er korrekt, kan der heller ikke træffes rigtige afgørelser.

Derfor vil min opfordring altid være, at man skal gøre alt man kan, for at oplysningerne i ens sag er korrekte.

Også hvis man har opbrugt alle klagemuligheder i kommune.
Så er Data tilsynet en oplagt mulighed, og sidst politi anmeldelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:33   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg mener at .......

Undertegnedes udsagn er fornuftigt og korrekt, som udgangspunkt!

"At politianmelde en sagsbehandler for noget som ikke er strafbart efter straffelovgivningen synes jeg ikke er en konstruktiv og fornuftig måde at handle på."

Men vi har kendskab til at andre er gået igennem det strafferetslige system. Her tænker jeg på Helsingør dommen.

Hvor mennesker med lavt overskud og svær sygdom alligevel har blevet kørt så langt ud, at disse mennesker har fundet overskuddet til en så alvorlig sag.

Tænk, hvis ikke den dom var kommet frem til offentligheden!

Enhver vandring starter altid med det første skridt.

I store træk kender vi alle reglerne og fundamentet her i Danmark.
Folketinget vedtager en lov, hvor der efterfølgende udgives Vejledninger.
Vejledninger er oversættelse af selve loven, rettet imod embedsmænd/kvinder.

Netop for at hjælpe med at efterleve lovgivningen korrekt.

Hvis borgeren så er uenig i en given afgørelse findes der forskellige ankemuligheder. Alt dette, for at yde den svageste RETSSIKKERHED.

Dette er ikke en hetz imod sagsbehandlere/socialformidlere/socialrådgivere men sagen er at det er disse funktioner som er "Bødlen" der skal svinge øksen.

Det er den gruppe der sidder over for klienten den første dag og har rådgiverPLIGT og forhåbentlig kendskab til Retssikkerhedsloven.

Hvorfor har vi så stadig denne liste over kommuner der overtræder lovgivningen? http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Det kan vel ikke være sagsbehandler/socialformidler/socialrådgivernes skyld?

Nej selvfølgelig ikke, men de skulle tage deres rolle op til revision og ikke lade sig presse af den øverste embedsmands ledelse, forvaltningschefer, kommunaldirektører og lade som om at Folketinget ikke har vedtaget love der skulle beskytte borgeren. Love som de sidste 5 ministre skriver til mig at sanktioner bare kan komme i brug da lovgivningen er god, som den er.

Men mon de samme ministre mon er vidende om at sanktioner i sociale sager ALDRIG er brugt? Ja, selfølgelig er de vidende om det.

Prøv at læse #264 og #267 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=27

Jeg stiller spørgsmålet til alle, gæster, embedsmænd, ministre, sagsbehandlere, embedschefer og K10ère.:

Hvad skal den enkelte borgere gøre for at beskytte sig imod lovbrud fra kommunernes side af?

ALLE muligheder er opbrugt for at kræve retssikkerhed i en given sag. Alligevel fortsætter ulovligheder i mange sager, hvor vi kunne lave en flere meter lang liste med disse ulovligheder. Hvis ikke dette skal fortsætte hvad skal den enkelte gøre i fremtiden hvis ikke en politisag kan bruges?

S.U. Svar Udbedes

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 10:43   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Phhmw;

Det er strafbart, se loven om straffe. Der kan gives op til 6 år(så vidt jeg husker).
Kan ikke helt huske, men mener at det er §156 og der omkring at det står.

I lov om data oplysninger er det §35-37ca.(husker ikke helt).

Problemet er at politiet i de fleste tilfælde IKKE har ressourcer til dette arbejde, men det er ikke det samme som at det ikke er strafbart.

ps Helsingørdommen kan efter min mening ikke bruges her, da der ikke var tale om strafferetlig sag, men alene om kommunen havde truffet korrekte afgørelser, og altså forvaltet loven efter hensigten.
Det konkluderede dommen, at kommunen IKKE havde.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej, pas på, den har tråd er lang :-) LJensen Din historie 46 13-09-2011 23:02
vedr røde tråd imellem 2 indlæg ceps Hjælp til Forum Brug 1 17-10-2010 15:22
Søger K10 tråd Ragdoll Alt det andet 5 13-10-2010 17:28
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
Vedr Bennys tråd Hejdien Politik og Samfund 14 05-03-2009 23:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension