K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 11:21   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Oog bedrageri er et stoort ord..men bruges efterhånden i flæng!
for alle - ja alle der modtager en eller anden form for hjælp fra den fælles "kasse" er jo næsten benævnt således, pr. automatik, idag!
He he var det jeg farede lidt op over... da førtidspensionister jo har retten til at tjene op til ca. 65.000 kr før det får indflydelse på pensionen...
og som du nævner PiaCP ... det kan jo faktisk være lysten til at have lidt arbejde der driver værket for en pensionist... og ikke så meget pengene...


Citat:
Kan slet ikke forstå at det kan betale sig at tjene nogle håndøre som pensionist, jeg går ud fra at når der betales skat af det arbejde som de har er det B indkomst, alså skat uden fradrag, da hovedekortet jo bruges til pensionen.
man skal jo betale sin skat med glæde... uden skat kan samfundet jo ikke fungere... og med en trækprocent på 37 er der stadig 63 kr udbetalt af hver 100 krseddel der indtjenes...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 12:52   #12
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jeg ved ikke hvad vi i grunden ævler om ??

Men hvis man ikke betaler skat af penge man tjener hedder det vel skattesnyderi og sort arbejde... uanset hvad man nu er...
Socialt bedrageri kaldes det når man snyder med udbetalinger fra det sociale system...


og for lige at slå fast så er det tilladt for en pensionist at arbejde i begrænset omfang og stadig modtage pension uden at komme i konflikt med nogen lovgivning... og der kan således ikke være tale om socialt bedrageri...
og så er den ged vist barberet...

...
Som jeg læser det er det folk der modtager dagpenge i en eller anden for, og det er socialt bedragerig.
At snyde i skat og også socialt bedrageri.
Skat er den del af systemet der sørger for at der er penge til velfærd.
Så snyder du der snyder du det sociale samfund.
Skatte snyd hedder det vel bare i folkemunde.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:10   #13
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 5dia Se meddelelser
At snyde i skat og også socialt bedrageri.
Man kan jo ha sin egen personlige mening om hvad ord betyder... men må lige påpege at ingen i kongeriget danmark nogensinde har fået en dom for socialt bedrageri hvis anklagen kun har været rejst på grundlag af skatteunddragelse....
Så nej... teknisk set er skatteunddragelse og socialt bedrageri to forskellige ting... selvom det er lovstridigt begge ting...

men selvfølgelig kan man i folkemunde komme mordere, voldsmænd, svindlere, sociale bedragere, skatteunddragere og deslige i en stor gryde og kalde dem forbrydere... men men men... det kan man altså først gøre når de er dømt som skyldige...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 17:52   #14
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Ja Ja

Det har du selvfølgelig ret i.

Jeg har gogglet lidt på det med socialt bedrageri og omgåelse af skattelovgivningen. Og jeg finder flest domme hvor der er en sammenblanding af de to.

Men skal jeg vælge så vil jeg hellere at man finder pengene hos dem der bevidst omgår regler og love, end ved at lave efterlønsreformer og skære på dagpenge osv.

Men jeg tror der skal rystes og ryddes godt i posen med skattekroner, så de bliver brugt hvor der er mest brug for dem.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
EU: mere tilgængelig hverdag for handicappede. buster Politik og Samfund 5 21-11-2010 12:57
Det bliver mere og mere komisk, Maj-Britt Dit og Dat 3 01-07-2009 21:12
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension