K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2010, 09:13   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener også at krisecentret er den rigtige vej,det giver tag over hovdet med det samme der kan godt gå noget tid med at få fast bolig,men det må da være bedre i længten ..

Jeg kan godt være bekymeret for om du allerede nu er så ødelagt af "tyraniet" at du ikke magter at forlade det hjem der skulle være trykke rammer for dine børn og dig..

Det var nok nogle provokernde liner,men det var også meningen,jeg tror nemlig at du skal have et spark for at komme vidre,eller også må du få snakket igemmen med din mand,om at det er nødvindigt at kumiker på en anden måde.

Jeg håber virklig ikke du bare lader tingen forsætte på samme måde-du skal finde ud af om du vil blive eller vidre selv med dine børn,og så handle der efter.Og krisecenter kunne være en mulighed.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 11:08   #12
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Jeg ER jo flyttet

Grunden til jeg skal afdrage indskuddet er at kommunen gav afslag på at jeg kunne låne det. Derfor skal jeg afdrage et indskud på 24.000 over 3 måneder til udlejer.

Problemet er at det kan jeg sku da ikke. Og at jeg har fortalt kommunen at konsekvensen af det er at jeg enten må lade mine børn sulte ELLER flytte tilbage til min eks.

Deres svar- det er da ærgeligt.

Samtidig skriver de på deres hjemmeside at de vil sætte ind med massivt forebyggende hjælp til børnefamilier for at undgå at børn senere skal anbringes i familiepleje.

Her mister jeg sku ligesom tråden-for hvordan f kan de så være så ligeglade at de ikke LÅNER mig det indskud så vi hverken skal sulte eller flytte tilbage til en voldelig mand. Er det en forbyggende indsats ?
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 13:24   #13
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
Borgmesteren har sendt mail

at han vil se på sagen.

Jeg skrev til ham at deres mission om forbyggende indsats over for børn stod i skarp kontrast til at de ikke vil låne mig penge så jeg kunne flytte fra en mand der slår.


Er det gode tegn ?
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 13:40   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
frupia1 ja det kan det godt være og jeg håber at du har fortalt ham hele historien også at det kan ende med at du må flytte sammen med din mand..

Hvis jeg var dig så ville jeg kontakte mødrehjælpen for at se om ikke de kan lægge lidt pres på kommunen eller evt give dig lidt juridisk hjælp ..

Citat:
Har du brug for rådgivning?
Vi yder gratis og anonym rådgivning til gravide og børnefamilier. Du kan få rådgivning ved personlig henvendelse eller via telefonen.

Er du gravid og har svært ved at overskue din situation? Har du lyst til at tage en uddannelse, men synes det virker uoverkommeligt? Er du i tvivl om dine rettigheder i forbindelse med en skilsmisse? Eller ønsker du vejledning i at få styr på en trængt økonomi?

Så kan du få hjælp og støtte i Mødrehjælpen. Du kan henvende dig uanset hvad du har på hjerte, og både mødre og fædre kan henvende sig. Vores mål er at hjælpe dig til bedre selv at kunne klare dine problemer og få familielivet til at hænge sammen.

Du har flere muligheder for at få råd og vejledning. Du kan enten kontakte et af vores rådgivningskontorer i København, Odense og Århus, eller du kan ringe til Familielinien, der er vores landsdækkende telefonrådgivning.
Find alle de praktiske oplysninger her https://www.moedrehjaelpen.dk/defaul...le.view&id=250

Desuden skal du altså lige være obs på at du IKKE siger til dem at du flytter tilbage til din mand og at du heller IKKE gør det ..

Hvis du og dine børn bliver boligløse har de pligt til at genhuse jer på den ene eller anden måde, at hjælpe dig med at finde en bolig og til den tid hjælpe jer med et indskud og de ved det godt ... og de kan med garanti ikke finde noget til jer hvor det er billigere end det du sidder i ...

problemet er at når du siger du går tilbage til din mand så er de sådan set ligeglad med resten du har en mulighed og ender ikke på gaden at den mulighed så bare ikke eksistere er de sgi ligeglade med..

Og igen har du søgt boligindskudlån eller har du også søgt efter de sociale kapitler ...

du får også lige den her

Citat:
§ 10. Kommunalbestyrelsen skal sørge for, at enhver har mulighed for at få gratis rådgivning. Formålet med rådgivningen er at forebygge sociale problemer og at hjælpe borgeren over øjeblikkelige vanskeligheder. På længere sigt er formålet at sætte borgeren i stand til at løse opståede problemer ved egen hjælp. Rådgivningen kan gives særskilt eller i forbindelse med anden hjælp efter denne eller anden lovgivning.

Stk. 2. Rådgivningen skal kunne gives som et anonymt og åbent tilbud.

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal i forbindelse med rådgivningen være opmærksom på, om den enkelte har behov for anden form for hjælp efter denne eller anden lovgivning.

Stk. 4. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde rådgivning om valg af hjælpemidler og forbrugsgoder samt instruktion i brugen heraf. Opgaven kan varetages i samarbejde med andre kommuner.
Grunden til at jeg sætter det ind er at mange kommuner er dygtige til KUN at tage det med du har søgt om , det vil sige har du søgt boligindskudslån som beregnes på en måde (faktisk uden at de medtager dine børnepenge ) så SKAL de oplyse dig om at du evt kan få efter loven om enkeltydelse (hvor de så beregner på en anden måde ) kommunen skal også ved hjemløs-hed hjælpe dig med at finde noget andet .. men jeg er sikker på at du vil have rigtig godt af en snak med mødrehjælpen så skynd dig at kontakte dem og hvad du end gør flyt IKKE tilbage ...
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 13:47   #15
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
tak for svar.

Kommunen sagde jo jeg kunne flytte 30 km væk der var en ledig bolig der var billigere.

Det vil jeg ikke da mine børn går i skole her.

Samtidig er der kun 2 børneværelser og det er ikke nemt til 4 børn.

Dreng 2 dreng 13 pige 7 pige 15.

Hvem skal dele værelse 2 og 2
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 13:50   #16
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
og det er enkeltydelse

jeg har søgt.


Der medregner de ikke børnepenge. Men de har sat på som udgift siden at jeg afdrager forbrugslån.

Derfor kommer de fram til at mit rådighedsbeløb er forlille.

Når alt incl lån er betalt er der kun 3000 tilbage og de ser ikke på at jeg modtager 10000 i snit om måneden i børnepenge
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 14:22   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det bedste jeg kan råde dig til er at få fat i mødrehjælpen, for hvis din kommune har tilbudt dig en lejlighed så har de levet op til deres forpligtigelser her hvor jeg bor er der lige flyttet en familie ind med tre børn og to voksene i en to værelses de skulle simpelt hen tage det der blev tilbudt ...

Kan godt se din problematik men desværre er loven sådan , men igen prøv at ringe til mødrehjælpen det kan være deres jurister sidder med de vise sten
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 16:40   #18
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
hvor fandt du

paragraf 10 med kommunal bestyrelsen
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 19:07   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
for hvis din kommune har tilbudt dig en lejlighed så har de levet op til deres forpligtigelser her hvor jeg bor er der lige flyttet en familie ind med tre børn og to voksene i en to værelses de skulle simpelt hen tage det der blev tilbudt ...
Det er jo de ledige lejligheder, som kommunen har ret til at råde over i almennyttigt boligbyggeri (min. hver 4. så vidt jeg husker), og så får man jo simpelthen den lejlighed tilbudt, der er til rådighed på det pågældende tidspunkt.

Her i kommunen måtte en enlig mor med en datter på 7 år flytte ind i en et-værelses lejlighed.

Når man så er flyttet ind, har man jo lov at blive skrevet op til en anden bolig, i det pågældende selskab, hvor man nu har fået en fod indenfor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 21:14   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vovse ja det er også det jeg mener , der er ikke noget at komme efter hvis kommunen har tilbudt det der nu er ledigt så er de ligeglade med hvor og hvordan det er , man er forpligtede til at tage det man får tilbudt og kan ikke vælge at sige nej pga størrelse eller beliggenhed ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt sjovt Abraxus Politik og Samfund 2 27-05-2013 18:21
Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt. lillespir Dit og Dat 12 11-08-2011 14:29
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Nu er det blevet rigtigt sjovt! Lost Alt det andet 12 26-01-2010 17:46
Dét bliver sjovt. tuxon Politik og Samfund 12 12-03-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension