K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2016, 22:13   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Jeg ville ringe potentielle nye prakt. læger op og spørge dem direkte om de "går ind" for funktionelle lidelser/term-modellen, da du ikke er interesseret i det.
Kan man mon være sikker på, at få et ærligt svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 22:24   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Kan man mon være sikker på, at få et ærligt svar.
Det giver ikke mening at lyve her. Det vil jo blive afsløret allerede ved første konsultation, og så er man væk igen. Det har ingen interesse i.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 09:51   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det giver ikke mening at lyve her. Det vil jo blive afsløret allerede ved første konsultation, og så er man væk igen. Det har ingen interesse i.
Jeg vil da håbe du har ret.

Men jeg tror desværre ikke, at det altid er nemt at gennemskue om lægen arbejder efter term-modellen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 12:09   #14
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil da håbe du har ret.

Men jeg tror desværre ikke, at det altid er nemt at gennemskue om lægen arbejder efter term-modellen.
Det har du helt ret i.
Jeg tror derfor, at man har større chancer for et rigtigt svar, hvis man spørger ligeud og siger, at man skifter med det samme igen, hvis man opdager, det ikke er rigtigt.

Hvis lægen selv tror på ideen om funktionelle lidelser, skammer de sig ikke over det. Min mands læge gav ham simpelthen en patientrettet pjece om begrebet funktionelle lidelser og sagde at han kunne blive henvist til klinikken i Århus.
Han skiftede igen med det samme.

Han blev heldigvis senere korrekt diagnosticeret på et hospital og fik den rigtige behandling. Hvis det havde trukket ud i længere tid, kunne det have været livstruende (organsvigt).

Jeg fatter simpelthen ikke, at Lægeforeningen accepterer den skraldespandsdiagnose.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 16:46   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det har du helt ret i.
Jeg tror derfor, at man har større chancer for et rigtigt svar, hvis man spørger ligeud og siger, at man skifter med det samme igen, hvis man opdager, det ikke er rigtigt.

Hvis lægen selv tror på ideen om funktionelle lidelser, skammer de sig ikke over det. Min mands læge gav ham simpelthen en patientrettet pjece om begrebet funktionelle lidelser og sagde at han kunne blive henvist til klinikken i Århus.
Han skiftede igen med det samme.

Han blev heldigvis senere korrekt diagnosticeret på et hospital og fik den rigtige behandling. Hvis det havde trukket ud i længere tid, kunne det have været livstruende (organsvigt).

Jeg fatter simpelthen ikke, at Lægeforeningen accepterer den skraldespandsdiagnose.
Mange tak til Jer alle der har deltaget.
Strandpigen. Det var dog frygteligt med din mand og jeg fatter heller ikke at DR. Fink har lov til at køre sin livsfarlige slingrekurs.

Jeg håber at din mand har klaget til patientforsikringen?

Jeg tror det er svært at få et ærligt svar fa en praktiserende læge, da FL. jo er godkendt af lægeforeningen og Sundhedstyrelsen.
Kun de mest modige og dygtige læger tør svare ærligt, tor jeg.

Ny bløder og hofteskandale.

Jeg blev indlagt i lørdags efter opringning til lægevagt.
Jeg blev taget alvorligt.
Diverse undersøgelser giver desværre ikke noget svar på min svimmelhed, men er henvist til ct. scanning af hjernen, da det muligvis skyldes en blodprop for et par år siden.

Mit blodtryk var tårnhøjt og iltmangel pga. lungelidlse, men hjertet er ok.

Det giver lidt ro, men svimmelheden har ikke bedret sig, så jeg afventer ct scanning, men ved pt. ikke hvornår.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 22:21   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Vasen, godt du blev taget alvorligt af lægevagten og godt du bliver scannet.

Min mand har ikke orket at klage. Vi har været igennem nogle hårde år med hans kroniske sygdomme og min kræftsygdom. Nu han er i korrekt behandling, og jeg har fået pension, prøver vi bare at komme os og få noget livskvalitet.

Jeg håber du får ordentlig udredning og hjælp. Det er hårdt at være der, hvor du er nu. Det er 10 mdr siden, jeg fik pension, og jeg er lige begyndt at kunne sove igen uden sovemedicin. Det er SÅ nedbrydende at være i det kommunale system. Jeg håber sådan, at alle kronisk syge mennesker snart får fred!
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 23:42   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Vasen, godt du blev taget alvorligt af lægevagten og godt du bliver scannet.

Min mand har ikke orket at klage. Vi har været igennem nogle hårde år med hans kroniske sygdomme og min kræftsygdom. Nu han er i korrekt behandling, og jeg har fået pension, prøver vi bare at komme os og få noget livskvalitet.

Jeg håber du får ordentlig udredning og hjælp. Det er hårdt at være der, hvor du er nu. Det er 10 mdr siden, jeg fik pension, og jeg er lige begyndt at kunne sove igen uden sovemedicin. Det er SÅ nedbrydende at være i det kommunale system. Jeg håber sådan, at alle kronisk syge mennesker snart får fred!
Tusind tak for for din altid livskloge og empatiske kommentarer.

Jeg forstår til fulde hvorfor I ikke har orket at klage.

Min mor døde den dag hun skulle udskrives og det var eklatant lægefejl, men vi børn var så berørte, så trods politiet opfordrede os til at klage, orkede vi det ikke.
Selvfølgelig gjorde hospitalet det ikke med vilje, men de erkendte det heller ikke.
Sådan kan systemet køre rundt med os, når vi er nede ikke orker mere.

Forud er ofte gået måneder og år med energi og til sidst er man udtømt, og det har systemet kalkuleret med, men det kan du ikke læse nogen steder.

Desværre er vi mange der ikke orker, trods vores kamp ville hjælpe andre der kommer efter os.

Vi kæmper alene og så længe vi ikke står sammen er vi bare i systemets øjne en enlig tåbe i havet.

Jeg håber alt godt til dig og din mand.
jeg er 100% alene, og jeg blev lidt "misundelig" under indlæggelsen, da jeg så, børn, ægtefolk m.v komme på besøg.
Endnu engang tak for din medleven!


Sidst redigeret af vasen; 20-12-2016 kl. 23:46.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension