K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2016, 15:52   #21
hemi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
hemi er ny på vejen
Kan man lave den aftale om 10 dages pakninger hvis man ikke får kronikertilskud? Spørger på vegne af nogle kontanthjælpsmodtagere. Hilsen Herdis
hemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 17:31   #22
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hemi Se meddelelser
Kan man lave den aftale om 10 dages pakninger hvis man ikke får kronikertilskud? Spørger på vegne af nogle kontanthjælpsmodtagere. Hilsen Herdis
Den gode nyhed er at fra December 2016, får alle automatisk kronikertilskud via apoteket, når man når grænsen for det.
Der skal således ikke søges via læge og sundhedsstyrelsens mere.

Skrev forkert, det er selvfølgelig Januar 2016
Jf.
https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/n...-1-januar-2016
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 23:27   #23
hemi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
hemi er ny på vejen
Hvad gør man som kontanthjælpsmodtager, ramt af loftet og ens kontoen står i nul, og så bliver man syg og skal have nødvendig dyr medicin. Hvad gør man så? Ansøgning om tilskud fra kommunen tager ca 4 uger og banken vil ikke yde lån eller overtræk? Har apoteket pligt til at give kredit til den syge selv om vedkommende ikke kan betale. Eller skal kommunen straks foretage sig noget, så den syge kan få sin medicin. Jeg spørger, fordi lige nu er der jo flere handicappede og arbejdsløse, der er ramt hårdt af regeringens sparekniv. Herdis
hemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2016, 23:40   #24
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hemi Se meddelelser
Hvad gør man som kontanthjælpsmodtager, ramt af loftet og ens kontoen står i nul, og så bliver man syg og skal have nødvendig dyr medicin. Hvad gør man så? Ansøgning om tilskud fra kommunen tager ca 4 uger og banken vil ikke yde lån eller overtræk? Har apoteket pligt til at give kredit til den syge selv om vedkommende ikke kan betale. Eller skal kommunen straks foretage sig noget, så den syge kan få sin medicin. Jeg spørger, fordi lige nu er der jo flere handicappede og arbejdsløse, der er ramt hårdt af regeringens sparekniv. Herdis
Man kan jo også tale med lægen om hvorvidt det er tvingende nødvendigt at man skal have det dyreste præparat ?

Ofte er de dyre præparater, bare noget lægen foreslår, for at sætte lidt ekstra "mentalt" skub i behandlingen.
Det er ikke altid den dyre behandling er andet en ny... men som sådan kan den på den lange bane sjældent mere end den gamle.

Jeg er selv gået fra dyr medicin, til noget ganske billig...
fra 1900kr (før tilskud)
til 200kr (før tilskud)
Hver måned.
Jeg har herved sikret mig et præparat med 60 år på bagen, så virkning og bivirkning er ganske godt kortlagt, ja der er ikke rigtigt noget der kan komme bag på nogen med det præparat.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 09:22   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Man kan jo også tale med lægen om hvorvidt det er tvingende nødvendigt at man skal have det dyreste præparat ?

Ofte er de dyre præparater, bare noget lægen foreslår, for at sætte lidt ekstra "mentalt" skub i behandlingen.
Det er ikke altid den dyre behandling er andet en ny... men som sådan kan den på den lange bane sjældent mere end den gamle.
At noget medicin er dyrt er ikke ensbetydende med, at det er det dyreste præparat. Noget medicin er bare dyrt.

"Apoteket har pligt til at udlevere det billigste produkt."

http://www.apoteket.dk/LoveOgRegler/...t%20andet.aspx
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 12:21   #26
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hemi Se meddelelser
Hvad gør man som kontanthjælpsmodtager, ramt af loftet og ens kontoen står i nul, og så bliver man syg og skal have nødvendig dyr medicin. Hvad gør man så? Ansøgning om tilskud fra kommunen tager ca 4 uger og banken vil ikke yde lån eller overtræk? Har apoteket pligt til at give kredit til den syge selv om vedkommende ikke kan betale. Eller skal kommunen straks foretage sig noget, så den syge kan få sin medicin. Jeg spørger, fordi lige nu er der jo flere handicappede og arbejdsløse, der er ramt hårdt af regeringens sparekniv. Herdis
Hvis det var mig ville jeg nok for en sikkerheds skyld forsøge at følge KageØres forslag og spørge lægen om der findes anden medicin som er billigere og vil kunne erstatte den du får.
Jeg ved godt at apoteket har pligt til at tilbyde det billigste som Vovse skriver men det er kun hvis produktet er "det samme" der er sygdomme hvor der er forskellige medicintyper som kan udskrives men hvor medicinen ikke har samme virksomme stof og derfor kan apoteket ikke udlevere den billigere da produkterne har forskellige virksomme stoffer.

Alternativt kan lægen måske udskrive en mindre emballage med færre piller, som umiddelbart er billigere at købe, selv om pillerne bliver dyrere pr. styk.
Dette kan apoteket formodentligt også selv, jeg skulle engang have noget medicin hvor lægen havde udskrevet en pakkestørrelse der var udgået, apoteket kunne så godt sælge mig de 20 piller ud af de 50 piller lægen havde udskrevet, de blev jo noget dyrere pr. styk men jeg fik min medicin.

Derudover bør du bede kommunen om hjælp, måske har de en mulighed for at behandle din ansøgning om engangsydelse rimeligt hurtigt, men du har ikke noget krav.
Med de historier der høres på K10 så er det nok ikke så sandsynligt at kommunen er en samarbejdspartner, men det er dumt ikke at prøve.

Med hensyn til apoteket, så har de ingen pligter af nogen art, jeg synes at jeg har hørt flere historier om syge kontanthjælpsmodtagere som har måtte stå nede på apoteket og vælge hvilken medicin de bedst kan undvære fordi de ikke har råd til det alt sammen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 13:19   #27
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
"Apoteket har pligt til at udlevere det billigste produkt."
Så sandelig kun indenfor rammen af at det er nøjagtigt det samme insholdsstof.
Og samme dispenseringsform.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 13:22   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
At noget medicin er dyrt er ikke ensbetydende med, at det er det dyreste præparat. Noget medicin er bare dyrt.

"Apoteket har pligt til at udlevere det billigste produkt."


Helt korrekt med mindre den udstedende læge aktivt har fravalgt det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 20:48   #29
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ang medicin og på kh:
prøv at søge denne i aktivloven:
"§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet."

(Og klag endelig over afgørelsen, hvis de giver afslag fordi det ikke er livsvigtigt. Dette er nemlig IKKE et krav)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2016, 21:45   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Så sandelig kun indenfor rammen af at det er nøjagtigt det samme insholdsstof.
Og samme dispenseringsform.
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
At noget medicin er dyrt er ikke ensbetydende med, at det er det dyreste præparat. Noget medicin er bare dyrt.

"Apoteket har pligt til at udlevere det billigste produkt."


Helt korrekt med mindre den udstedende læge aktivt har fravalgt det.
Hvilket også står i linket.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betaling for aktindsigt???? Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 05-04-2011 21:25
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
Betaling af efterlønsydelse alice46 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2009 13:26
Arbejdsgiver betaling popcorn Spørgsmål ang fleksjob 1 13-05-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension