K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 08:34   #11
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Tak for svar.

Hej allesammen.

Tak for jeres svar. Jeg kan se, at jge hellere må til at holde op med at være den "stille pige" i klassen - det er vist et af de største "handicaps" man kan have i det her system. Altså punkt 1: Ud af flinkeskolen i en fart.

Jeg sidder egentlig godt på de stole der er når der er undervisning, og der er mulighed for at gå rundt i lokalet - hvis man altså ikke lige har så meget imod at forstyrre "undervisningen".
Problemerne opstår, når jeg skal skrive på pc´er - bordene er ALT for høje, lysindfaldet er helt forkert osv. osv.
I forvejen har jeg svært ved at koncentrere mig om at være "seriøs jobsøgende" på selv kurset. Jeg skiver alle mine ansøgninger derhjemme, for der er simpelthen ikke ro nok på kurset, til at jeg kan koncentrere mig. Det har jeg i det mindste fået forklaret anden aktør

Jeg tager en snak med anden aktør i næste uge ang. mine hjælpemidler - jeg har heldigvis en aftale med lægen i samme uge og vender lige problematikken med ham også. Bare for en sikkerheds skyld.

Superkok - du skrev at du havde en stol derhjemme. Er det én du har købt selv eller fået bevilliget som hjælpemiddel? Jeg fik at vide, at jeg ikke kunne få hjælpemidler til derhjemme, da de kun gives til personer på revalidering.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 10:02   #12
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Hvis du har et handicap, der kan afhjælpes med et hjælpemiddel, så burde du kunne få det bevilget af kommunen. Jeg kan desværre ikke huske al lovgivningen omkring det, men det burde være til at finde. Du kan evt se lidt mere her: https://www.borger.dk/Emner/handicap...lpemidler.aspx

Sidst redigeret af malofa; 07-08-2010 kl. 10:05.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension