K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2010, 12:39   #21
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej Andersine85

I den general lægeattest, kommunen for nylig har fået står der om min samlever, at han efter operationen i benet og i skulderen vil kunne gå normalt og skulderen behandles med succes af lægerne, men skal undgå tunge løft fremover. Dette har vi skrevet til hans sagsbehandler. Kan dette hjælpe på sagen?

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 12:51   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Betina,

Hvis du (kun) spørger Andersine direkte, er det nok hurtigere, at sende en pb i stedet eller også.

EE

Hvis du vil have mit besyv med, så syntes jeg at du skal pointere ovenstående for jeres sagsbehandler og gerne hvis der indgår noget om arbejdsevne som Andersine pointere. Men ryk sagsbehandleren for svar, for hun kommer sikkert ikke med det af sig selv, selvom det var idag I har givet hende til. Stol ikke på kommunen i sygedagpenge sager (heller !!???).

Sidst redigeret af Enteneller; 27-10-2010 kl. 13:04.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:04   #23
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej Enteneller

Der kom kun aktindsigt fra min samlevers sagsbehandler i dag. Ingen svar på det, vi sendte. Vi rykker for det.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 14:12   #24
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Min samlever skal til undersøgelse for benet den 1.nov på Skejby Sygehus og den samme dag ligger jeg på operationsbordet på Vejle Sygehus ang. et nyt bryst, hvilket er positivt. Den 3.nov. skal min samlever til undersøgelse på det lokale sygehus for skulderen. Ærgerligt nok disse undersøgelser ikke var for 14 dage siden, men sådan ligger landet bare. Varighedsbegrænsningen er den 31.okt. så vi får se, hvad der sker.
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 16:19   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Problemet med den forlængelse er, at det skal være lægeligt dokumenteret, at din mand er fuldt arbejdsdygtig efterfølgende, og det er, af naturlige årsager, saftsuseme svært at få lægerne til at love!
Men få talt med de læger, se om ikke sagsbehandleren selv kan hente noget og så ellers kryds fingre!!

Hej Betina,

Det er da noget I begge skal igennem der, held og lykke med det.

Hvis jeg var dig ville jeg jagte en tilbagemelding fra sagsbehandleren, jeg ved ikke hvad fornemmelse I selv har, men min er at hun pt. er igang med at skrive et stop brev til jer om stop af sygedagpenge pr. 31.10.10 med den begrundelse at I ikke opfylder §27..

Har I nogen dokumentation fra nogen læger der beskriver hvad Andersine skriver i sin quote, at din man kan garanteres fuld arbejdsdygtig efter max 2 x 52 uger ? Eller kan I få sagsbehandleren til at indhente en sådan dokumentation, det er det det hele afhænger af.

Så fremfor alt få en kommunikation igang man sagsbehandleren, hvad enten I skal rykke for svar time for time. Såfremt ovenstående kan opfyldes bør din mand kunne forlænges i ht. §27 stk. 3.

Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 17:20   #26
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg rykkede for svar i dag og min samlevers sagsbehandler skrev tilbage, at hun havde sendt et brev i dag, som vi vil få i morgen.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 12:53   #27
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej allesammen

Som forventet fik vi et afslag. alle vores §§ røg på gulvet. Hvad gør vi nu?
Kommunen påstår han ikke kan arbejdsprøves inden for 39 uger. Vi sendte en mail til dem hvor vi ville undersøge datoer for operationer og hvor lang tid, han skulle restituere sig. Intet svar på dette. Jeg håber på nogle råd fra jer.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 14:22   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Betina,

Det var noget æv!!!

Det der skal ske nu er jo at I inden for fristen skal klage til kommunen og vedlægge jeres forklaring om hvorfor I mener at din mand sagtens kan nå at blive afklaret etc. Spørgsmålet er om det er fordi hans lidelse ikke er stationær, men der må andre lige komme på banen, Andersine85 og andre skal nok komme med andre bud end jeg.

Dernæst er det spørgsmålet om kommunen har levet op til varslingen af sygedagpenge stoppe i ht. flg:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning
Dernæst er det utroligt vigtigt at I har fået ressource profilen og denne er udfyldt i optimal stand. Det er specielt vigtigt hvad der fremgår af den samlede vurdering og at rpén idet hele taget fremstår iht. hvad I kan vedkende jer. Hvis ikke er dette også et klagepunkt og et af de tunge af slagsen !!

Sidst men ikke mindst kan sygedagpengene ikke stoppes førend kommunen har taget hensyn til §28 som flg:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension
Det har de jo så ikke, så dette er også et klage pkt. !!

Der komme nok andre til, men det er da noget at starte med. Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 17:20   #29
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej Enteneller

Tak for dit svar. Netop § 28 var der ingen svar på i afgørelsen, som vi havde sendt til hende. Jeg har sendt en mail til min samlevers fagforening ang. sagen ellers ringer vi i morgen. Jeg har sendt en mail til Andersine85 i formiddags. Så tager vi den derfra.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Sygedagpenge forlængelse ihogåh Alt det andet 4 19-01-2010 12:52
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension