K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2010, 12:04   #1
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ny herinde

Hej alle

Jeg er ny her på siden, og har fået den anbefalet fra anden Netværksgruppe..

Mit problem pt. er... Tja ved det ikke helt selv, så ved ikke helt hvilke spørgsmål der skal stilles, men jeg prøver, for brug for hjælp, det har jeg.

Min følelse svarer nok everens med denne smiley .
Jeg er ved at løbe ud for tid i sygedagpenge systemet ( Feb.11) og kommunen har ikke travlt. Jeg vil gerne i arbejds prøvning men det stejler de lidt over. De har været meget længe om at indhente relevante læge erkl. og nu beder de mig forstå at de jo kun er 4 til 6 pers. arbejde og de jo nødigt skulle ende på den side jeg sad ( det ville du måske have godt af).

Mit spørgsmål er måske. Er der nogen tidsramme Kommunen SKAL følge?
Min fagforening siger giv dem 14 dage og så reager.

Et til spørgsmål. Hvad er en ressource profil? Er det den der bliver lavet i arb.prøvningen?

Håber det gav lidt mening

vh Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 12:15   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
velkommet på k10
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 12:53   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
velkommen

RP´en finder du mere om her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Dog er der en MEGET vigtig ting... skriv IKKE under nogen om omstændigheder under før du kan genkende dig selv, ikke før du er enig. Kan i ikke blive enig, så på et ekstra ark skriv ned hvad du er uenig i, og skriv at det pga overstående er under protst at du skriver under, underskriften SKAL du sætte på ekstraarket, skriver du på selve profilen, risikere du at de "glemmer" at det ekstra ark er der.

Der er desværre ingen ramme der siger at kommunen skal arbejdsprøve inden x tid, og de trækker gerne tiden fordi det er det billigste, er man først havnet på KHJ er det i sig selv billigere end sygedagpenge, men det betyder også at hvis man får tilkendt fleks består ledighedsyldelsen af KHJ, og ikke af en lidt højere sats og igen er der sparet penge.... penge penge penge.

Men dog er der nogle ting der kan forlænge sygedagpenge, den del er jeg dog ikke inde i, men det der heldigvis andre der er så det skal nok komme.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 17:37   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Bamsen og velkommen til selv om det er et surt problem du kommer med....


Men her er lige det allervigtigste du skal forholde dig til og det skal du gøre NU


DU SKAL SKRIVE til kommunen altid skriv og kun skriv ... ALDRIG ring, til møder medbring en bisidder og en optager (fortæl ikke at du optager det er helt lovligt )


Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til kommunen ...

Lige pludselig er dagen her for stop af sygedagpenge og så er det for sent hvis ikke du selv har gjort noget ..

Så derfor ..

Din ressourceprofil er en med tolv punkter (som LUM henviser til læs den skrivelse det er VIGTIGT ) den skal være udarbejdet i samarbejde med din sagsbehandler jeg ville umiddelbart skrive noget ala det her til kommunen ...

Citat:
VEDR min sag (skriv dit cpr nummer)

Jeg bad på mødet den (skriv dato) om at jeg kunne komme i arbejdsprøvning,og stillede andre spørgsmål ang min sag, jeg blev af dig oplyst om at i var 4 personer til 6 menneskers arbejde, det kan så gøre mig lidt nervøs da jeg ikke mener at det er mig der skal betale for jeres personalemangel (i form af mistede sygedagpenge fordi man ikke har afklaret mig ordentligt )

Jeg vil derfor gerne bede oplyst om ..

1 Hvor langt er man med min sag

2 Jeg ved ikke om jeg har fået lavet en ressourceprofil,jeg mindes ikke selv at dette har været lavet og derfor skal jeg gøre opmærksom på loven

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
jeg vil ligeledes gøre opmærksom på at det i loven fremgår at en ressourceprofil skal udarbejdes i samarbejde med borger og sagsbehandler.

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Derudover skal jeg bede om at få aktindsigt i min sag (se vedlagte aktindsigtserklæring )

Jeg har bedt om og spurgt om hvorvidt jeg skulle i arbejdsprøvning men har ikke rigtig fået noget respons på dette, så derfor vil jeg gerne have at vide (på skrift) hvad der nu skal ske mht min sag og min sygdom, er der flere lægepapir der skal indhentes , agter man en arbejdsprøvning og hvis ikke hvorfor ?

Med venlig hilsen
(dit navn og adresse og cpr nummer )

Ps. jeg gør opmærksom på at denne skrivelse er lavet for mig af en anden person da jeg ikke længere kan overskue eller forstå hvad det er der foregår med min sag )
jeg ville foreslå dig at sende en skrivelse ala den her (evt rettet til kender ikke din sag så godt at den kan blive mere uddybende ) jeg skriver at det er en anden der skriver for dig fordi vi har oplevet at det kan udlægges som en ressource at man kan tolke og læse loven og at man kan lave en skrivelse du skal bare føle dig fri til at fjerne det hvis ikke du vil have det på

Det kan også klar anbefales dig lige at gå det her link igennem , så du er rustet til tiden der kommer ... http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Du kan hente en aktindsigtserklæring her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Sidst men ikke mindst , det er en god ide at blive i den her tråd så folk kan følge med og ikke skal ud og lede efter din sag ...

Under nyttige link finder du mange gode love og regler og det kan godt betale sig lige at følge lidt med derinde http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Og så sidst men ikke mindst så ville det være en god ide med lidt flere oplysninger som feks .. hvad siger læger, er du stationær , hvad er det du søger pension. fleks revalidering...

Håber det kan besvare lidt af dine spørgsmål ellers er der aldrig dumme spørgsmål her på siden ... kun dumme svar
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 19:22   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

DU SKAL SKRIVE til kommunen altid skriv og kun skriv ... ALDRIG ring, til møder medbring en bisidder og en optager (fortæl ikke at du optager det er helt lovligt )
Og hvis sagsbehandleren ringer dig op, og du ikke lige er hurtig og får samtalen afbrudt, så sender du efterfølgende en mail (eller afleverer et brev, mod kvittering) hvori du refererer telefonsamtalen, de ting hun påstod og de ting i aftalte, og beder hende af- eller bekræfte, om du har forstået tingene korrekt.

Det smarteste er, at lade være med at tage tlf. når de ringer, ofte står deres tlf.nr. på brevene de sender ud.

Og hvis du skal aflevere noget på kommunen, så husk altid, at få en kvittering på, at de har modtaget det.
Ting har det med at forsvinde i det system.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 17:37   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er ikke sikker på, at man sådan lige kan nægte telefonkontakt... Der er jo visse situationer, når man er i en afprøvning eller lign., hvor kommunen kan nøjes med tlf. kontakt, og det tror jeg ikke man kan nægte kommunen, med mindre der er en virkelig god grund til det (f.eks. hukommelsesproblemer mv)... Jeg ved det ikke rent lovgivningsmæssigt, det er bare mit private bud...

Men man kan jo også optage samtaler på langt de fleste mobiler, måske det kunne være en løsning for nogen?

Og ellers synes jeg da ideen med et referat pr. mail, hvor man tjekker op på samtalen, kunne være en god ide, ift. hvis man er usikker.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:20   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg er ikke sikker på, at man sådan lige kan nægte telefonkontakt... Der er jo visse situationer, når man er i en afprøvning eller lign., hvor kommunen kan nøjes med tlf. kontakt, og det tror jeg ikke man kan nægte kommunen, med mindre der er en virkelig god grund til det (f.eks. hukommelsesproblemer mv)... Jeg ved det ikke rent lovgivningsmæssigt, det er bare mit private bud...
Nogle gange kan det jo være i ens egen interesse, at have telefonkontakt med f.eks. sagsbehandleren, men jeg har da endnu ikke mødt nogle steder i lovgivningen der siger, at man som "fange" i systemet er forpligtet til at have en telefon, og så længe det ikke er tilfældet kan man vel heller ikke tvinges til telefonisk kontakt med kommunen, uanset om det er grundet i hukommelsesproblemer ell.l. eller udelukkende i mistillid til systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:32   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Andersine85

Citat:
Jeg er ikke sikker på, at man sådan lige kan nægte telefonkontakt...
Kan den ikke puttes ind under :

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=e7c5ee7ad2

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Det vil jeg da mene.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:35   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Næh, jeg ved det som sagt ikke, men jeg ved i hvert fald bare, at der en gang blev givet medhold til en kommune, som havde stoppet en sag, fordi en borger ikke havde taget telefonsisk kontakt, som kommuen havde bedt om... Kan ikke lige på stående fod huske, om det var min egen kommune, eller om det var en principafgørelse....

Og det kunne jo tyde på, at man ikke kan nægte det?

Men som du siger, ofte er det jo også til borgerens gavn, jeg har da en sag lige nu, som jeg lige lidt hurtigt vil have færdig, inden den nye skal overtage min sagsstamme, og vi taler i tlf. sammen dagligt, for at få styr på detaljerne. Skulle vi have taget den ved samtaler eller på skrift, så ville jeg ingen chance have for at gøre sagen færdig...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 18:37   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tjo, men hvis man har en tlf. har man jo også mulighed for at medvirke den vej?
Ej, jeg ved det simpelthen ikke, men kunne være interessant at undersøge...

Hvis jeg får tid, så vil jeg prøve at ringe til vores speciallist og spørge...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
ny herinde solstråle Dit og Dat 11 27-11-2010 19:49
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension