K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 19:55   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
eneste er at kigge på den lejekontragt du har der står det om det er den 14 eller den 1 i md mit leje mål er sat til den 14 i md efter aftale med udlejer dom også står i min lejekontragt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 12:01   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
[QUOTE=maybeline2you;128374]Hejsa adbib

Lidt nyttige informationer til dig :-)

Lejers opsigelse

Opsigelsesvarslet kan godt være kortere eller længere, hvis dette er aftalt i lejekontrakten. Dette skal ses ud fra af der i lejekontraktens Punkt /§ 11 om fravigelser kan stå noget andet, som du og udlejer har aftalt ved lejekontraktens indgåelse.

F.eks. at du kun kan opsige pr. den 1 i en mdr. men skal fraflytte 14 dage før, fordi udlejer kræver at ha de sidste dage i mdr. til at istandsætte lejemålet. Det er en fremgangsmåde rigtig mange udlejere benytter sig af og har du skrevet under på det i punkt/§11 så skal du flytte ud senest den 14.



Men heldigvis siger lejeloven også, at tilføjelser i lige præcis §11, ALDRIG må stille lejeren ringere, end resten af lejelovgivningen ville gøre.

Og den der med, at man skal være ude af lejemålet 14 dage før det udløber, altså betale husleje for de 14 dage hvor udlejer "sætter lejemålet i stand" er RIGTIG MANGE GANGE blevet afvist af Huslejenævnet til lejers fordel - især fordi man sagtens som lejer selv kan beslutte sig for at sætte det lejede i samme stand som ved indflytningen.

Udlejer har det jo sjovt nok med at finde håndværkere, der er noget dyrere end dem man selv kan finde, eller ved at grave lidt, finder man måske ud af, at udlejer OGSÅ ejer Håndværkerfirmaet - det er selvfølgelig altsammen konstruktioner, for at stjæle mest muligt af lejerens depositum.

Så acceptér ikke bare den paragraf uden videre! Det er rent bondefangeri.

Sidst redigeret af L.S.; 12-10-2010 kl. 12:05.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 05:52   #13
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=L.S.;128531
Men heldigvis siger lejeloven også, at tilføjelser i lige præcis §11, ALDRIG må stille lejeren ringere, end resten af lejelovgivningen ville gøre.

Og den der med, at man skal være ude af lejemålet 14 dage før det udløber, altså betale husleje for de 14 dage hvor udlejer "sætter lejemålet i stand" er RIGTIG MANGE GANGE blevet afvist af Huslejenævnet til lejers fordel - især fordi man sagtens som lejer selv kan beslutte sig for at sætte det lejede i samme stand som ved indflytningen.

Udlejer har det jo sjovt nok med at finde håndværkere, der er noget dyrere end dem man selv kan finde, eller ved at grave lidt, finder man måske ud af, at udlejer OGSÅ ejer Håndværkerfirmaet - det er selvfølgelig altsammen konstruktioner, for at stjæle mest muligt af lejerens depositum.

Så acceptér ikke bare den paragraf uden videre! Det er rent bondefangeri.[/QUOTE]


Det du skriver med at §11, ALDRIG må stille lejeren ringere, end resten af lejelovgivningen ville gøre. Det er ikke korrekt, for §11 på lejekontrakten kan godt indeholde betingelser som er fravigelser fra de normale lejebetingelser og som stiller dig ringere en lejelovgivningen og skriver du under på lejekontrakten alligevel, ja så fanger bordet.

En fravigelse kan være følgende:
Lejemålet indeholder vaskemaskine og tørretumbler, men disse maskiner udskiftes ikke af udlejer ved nedslidning, defekter Mv. Ønsker lejer nye maskiner bekostes disse af lejer selv.

Det vil altså sige, at går "****et" i stykker, indsætter udlejer ikke en ny vaskemaskine eller trørretumbler og du skal betale for de nye maskiner, hvis du ønsker at ha vaskemaskine og tørretumbler i lejemålet, men husk at du efterfølgende har ret til, at tage dem med dig hvis du flytter.


M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 07:06   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
En fravigelse kan være følgende:
Lejemålet indeholder vaskemaskine og tørretumbler, men disse maskiner udskiftes ikke af udlejer ved nedslidning, defekter Mv. Ønsker lejer nye maskiner bekostes disse af lejer selv.
Iflg. lejeloven har man (så vidt jeg husker) ikke ret til vaskemaskine og tørretumbler i lejemålet, ergo bliver man, med ovenstående, ikke stillet ringere end efter lejeloven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 11:08   #15
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Iflg. lejeloven har man (så vidt jeg husker) ikke ret til vaskemaskine og tørretumbler i lejemålet, ergo bliver man, med ovenstående, ikke stillet ringere end efter lejeloven.
Du har ret i, at man ikke iflg lejeloven har krav på, at have vaskemaskine og tørretumbler i lejemålet, men rigtig mange lejemål er idag udstyret med disse ting.

Hvis de bryder ned, og de ikke vil blive udskiftet ... Ja så står du jo faktisk ringere stillet end før, men mindre du selv bekoster nye maskiner.

Man man kan også via §11 blive bedre stillet end lejeloven, hvis der ikke findes vaskemaskine og tørretumbler i lejemålet når man flytter ind, men får skriftlig tilladelse fra udlejer til at etablere/ tilslutte vaskemaskine og tørretumbler.

Mange kender sikkert også den med at der i mange annoncer står, at der ikke må være hund i lejemålet, og at udlejer kan fravige regelsættet på betingelse af møde hunden og efter at ha mødt hunden acceptere at den er der. Denne tilladelse er også en fravigelse fra udlejeres standart betingelser og skal derfor påføres under §11

Så §11 bruges begge veje

Vh
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 11:29   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser

Hvis de bryder ned, og de ikke vil blive udskiftet ... Ja så står du jo faktisk ringere stillet end før, men mindre du selv bekoster nye maskiner.
Ja, men du er stadig ikke stillet ringere end efter lejeloven.

Og ja, man kan sagtens stilles bedre end efter lejeloven, men ikke ringere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 15:13   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Og ja, man kan sagtens stilles bedre end efter lejeloven, men ikke ringere.

nemlig! - har selv fået medhold i den påstand i Huslejenævnet - sidder ikke her og bræger op på formodninger ;-)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 13:31   #18
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, men du er stadig ikke stillet ringere end efter lejeloven.

Og ja, man kan sagtens stilles bedre end efter lejeloven, men ikke ringere.
Hvis der skrives en lejekontrakt, er det vigtigst, at du læser det, der er fremhævet i lejekontrakten. Det kan være afsnit, der er skrevet med kursiv, sætninger der er understreget eller skrevet i § 11 i lejekontrakten. Når du skal være særligt opmærksom på fremhævede bestemmelser, er det fordi, man kan fravige nogle af lovens regler. Det er en gyldighedsbetingelse, at disse fravigelser er fremhævet i forhold til den almindelige skrift.

Indgås der en skriftlig lejekontrakt, kan det være ulovligt i ejendomme med mere end 6 beboelseslejligheder, hvis du får dårligere lejevilkår, end øvrige beboelseslejere har for tilsvarende lejligheder med samme udlejer i ejendommen. Det kan fx. være højere husleje, at dit lejemål er tidsbegrænset eller du har betalt mere i depositum og forudbetalt husleje end de andre lejere.

Ofte er det jo sådan at ikke ret mange kender lejelovgivningen og de rettigheder den giver lejeren og det er oftre også sådan, at mange bare skriver under, unden at nærlæse det der står i § 11 og derved acceptere at de er ringere stillede en lejelovens§§, dog er ikke alle fravigelser lovlige og kan kun ændres, hvis man retter henvendelse til Lejernes LO og får hjælp den vej.

Læs selv mere på
http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=9
http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=5.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2241 mindre om måneden? og praktik uden betaling? aso Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 36 11-02-2013 23:49
FTP beløb om måneden Marolle Midlertidig Førtidspension 14 04-04-2008 00:35
217 kroner om måneden til ekstra forbrug Stella Politik og Samfund 4 22-03-2008 12:49
Opsigelse blackcatz Spørgsmål ang fleksjob 3 02-02-2006 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension