K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2010, 21:00   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
læs nederst på siden om sygedagpengestop der er der lagt link til en sm afgørelse der gør det helt klart at sygedagepenge er en erhvervsrettet foranstaltning http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Kan altså ikke sige mange gange nok til jer der er på sygedagpenge at mange af jeres spørgsmål vil blive besvaret hvis i læser den vi har lagt på om sygedapenge stop der gennemgås det punkt for punkt hvad de forskellige ting betyder samt link til relevante lov sider om de forskellige punkter
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 09:28   #12
tulipanhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
tulipanhat er ny på vejen
Ja men i den sammenhæng er mit problem jo at det endnu ikke er efter ENDT sygdom?
tulipanhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 12:39   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Tulipanhat, og derfor er det din sagsbehandlers forbandede pligt at forlænge dine sygedagpenge med henblik på at du kommer i arbejdsprøvning for at afdække din erhvervsevne! Det er derfor, der er forlængelsesmuligheder i § 27, da ikke alle mennesker går hen og bliver raske inden for varighedsbegrænsningen på de 52 uger!

Vi kan kun blive enige om, at systemet er åndssvagt, fordi kommunerne fortolker loven, som F..... fortolker Bibelen, for også jeg blev smidt af sygedagpengene med begrundelsen, at på den ene side at jeg ikke var færdigudredt og at man mente at jeg ville være i stand til at springe ud på arbejdsmarkedet med lidt skånehensyn, og på den anden side mente man at jeg nok ikke ville blive helt rask; men manglede at blive færdigudredt!!!

Jeg ankede naturligvis og søgte en § 17 den aller sidste dag på sygedagpenge i ren desperation for, i det mindste, at opretholde mine sygedagpenge i de 3 mdr. pensionsansøgningen var under behandling.

Jeg fik selvfølgelig også afslag på pension, som jeg så også ankede, og efter kommunen havde trukket sagen i langdrag med overskridelse af tidsfrister, vurderinger og revurderinger fik jeg tilkendt pension med tilbagevirkende kraft.

Jeg er så godt klar over, at jeg har fået pensionen fordi kommunen ikke vil have mine anker ind i Statsamtet, fordi der ikke var blevet fulgt op på min sag, selv om jeg bad om arbejdsprøvning adskillige gange og at sagsbehandler nægtede at indhente en generel helbredsattest, der gav et klart overblik over, hvor mange ting jeg egentlig fejler osv. osv.

Den generelle helbredsattest blev først indhentet, da jeg var røget på kontanthjælp, og der fik jeg også ja til at komme i arbejdsprøvning, for som min nye sagsbehandler sagde til mig: "Ja, selvfølgelig, det er jo lige som forudsætningen for at komme videre."

Da jeg i min fortvivlelse havde glemt at skrive "på det foreliggende dokumentationsgrundlag" i min pensionsansøgning, havde min sagsbehandler hentet nogle oplysninger på et sygehus efter jeg havde indgivet pensionsansøgningen, hvorfor jeg skrev at jeg ville have den nyligt indhentede helbredsattest med til revurderingen af min pensionsansøgning

Det gjorde så udslaget, og jeg fik tilkendt pension.

Ovenstående er så også årsagen til at jeg i et tidligere indlæg har spurgt dig om hvor tit de har fulgt op på din sag, da jeg synes det er mærkeligt at der ikke allerede foreligger en ressourceprofil, for så får jeg jo den mistanke at du måske er ude for det samme som jeg har været, og du skulle jo gerne undgå at komme på kontanthjælp bare fordi kommunen har smølet med din sag!

Det skal jo ikke gå ud over dig
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2010, 22:30   #14
tulipanhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
tulipanhat er ny på vejen
Hej igen.
Rart at høre at det kan ende godt selv om man skal så grueligt meget igennem.

Jeg blev sygemeldt d. 18-9-08. Blev indkaldt første gang d. 3-2-09. Herefter har der været 4 opf.: d. 5-3-09(tlf), d. 24-7-09, d. 20-10-09 og d.11-12-09. Så det er jo ikke overvældende mange?
Mit store problem er at min tilstand gør, at jeg ikke kan arbejde fokuseret/koncentreret ret lang tid om dagen - nogle gange slet ikke. Og jo mere jeg skal bøvle rundt i love og paragraffer - jo mere psykisk slidt bliver jeg. Jeg overvejer at hyre firmaet "Fuld Valuta" til 100% at overtage min sag - dvs. også alt kommunikation med både det offentlige og forsikringen. Jeg kan snart ikke mere! Nogen der har erfaringer med Fuld Valuta?
tulipanhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 11:51   #15
tulipanhat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
tulipanhat er ny på vejen
Hej igen.
Hyanna - fik du stadig sdp mens din ankesag blev behandlet - altså efter afslag af ftp?
tulipanhat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 15:02   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det kan man ikke få når først der er givet afslag er det gyldigt at de stopper sygedagpenge, dog bør man også anke sygedagpenge stop samtidig med at man anker afslag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
sygedagpenge stop hvad nu,! hjælper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 18-02-2013 14:13
Hvad er bedst når kroppen siger stop !! Bananen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-02-2012 16:49
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension