K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2013, 21:24   #11
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tja - Min påstand som næsten folkepensionist - siden 2006 udsat for flere arbejdsgiveres velvillige samarbejde , for at få etableret et fleksjob for mennesker med nedsat arbejdseve - Det sociale ansvar som arbejdsgivere gerne påtar sig.

Men som jeg nu har fået en sørgerlig erfaring for - 4 job som fleksjobber siden 2006 - jeg burde jo være taknemlig - og ikke kritiserende som 64 årig og stadig eftertragtet , til billig løn , bunder arbejdsgiverens interesse stadig kun i tanken at man kan få billig arbejdskraft , på overenskomstområdets laveste satser uanset erfaringer og kompetencer, så længe det er nødvendigt
og lige nu og her - kun hvad arbejdspladsen har brug for for at få løst opgaver.

Og vupti ingen forpligtelse efterfølgende overfor fleksjobberen der kan fyres uden skrupler og social velvillighed som de ellers påberåber sig , ud i ny arbejdsløshed når der ikke længere er opgaver at løse. , tilbage til jobcentrets håbløse hjælp for at få en videre.
Gud hvile over ikke land og By til kommunernes Jobcentre - Dem der skal stå alle bi for at komme videre til et arbejde....
Min påstand er at de ved gud intet er værd udover at sikre egen beskæftigelse.
...
den nye reform støtter mit udsagn.
billig arbejdskraft der ikke har flere rettigheder end den almene ufaglærte befolkning når det kommer til stykket - Så kan Man skrige sociale kapitler så meget man vil ... Den opreklamerede Danske Model- Hyr når der er brug for arbejdskraften - fyr når opgaverne blir væk - Som også fleksjobbere må ligge under for.

Min påstand er at journalisterne overhovedet ikke - overhovet ikke blot har den ringeste anelse om hvordan det er at leve for de småbeløb der udbetales i Dagens Danmark - gentaget for en sikkerheds skyld , Ejheller har de overhovedet gidet ulejlige sig med at finde ud at hvordan det i virkeligheden forholder sig at være arbejdsløs Fleksjobber i Dagens Danmark ...
Hvorfor skulle de også det .... De er selv ekstremt velbjergede med tårnhøje lønninger udbetalt for licenskroner, når de omsider er trætte af at rejse i Amerika og fortælle om dennes befolkning, kan vende tilbage og få et godt otium betalt med skattekroner/licens med folketinget og den Danske befolknings accept og som troende lytter på, at oraklerne der kommer ud af deres mund er sandheden.

De har på ingen måde sat sig ind i hvad det vil sige at skulle overleve for en kontanthjælpsats for som , på min kommunes side d.d. udgør 10.500 før skat og før udgifter er opgjort.( når dagpengene på de sølle 14.500 udløber, ) hvis ledighedsydelse som fleksjobber ikke er mulig , alle mener den gruppe kan tåle at spare og overleve yderligere.
Går den så går den og lige nu er sparerunden for alvor igang.

Stadig godt gået af journalister, der iflg. min opfattelse fører an i krigen mod satserne på overlevelse i Dagens Danmark, fordi de selv ikke gider være med til at betale for det velfærd der er nødvendigt i Danmark .
USA tages hele tiden som det store eksempel - De velbjergede over hele kloden der har overlevet ved at svindle og svindle i uhørt omfang - resten lever på bænke og får mad ved suppekøkkener.

Højt betalte journalister som Kim Bildsøe Lassen, der fører an i den ene kampagne efter den anden for regeringens nedskæringer i fremtidens hellige navn.
Regeringens nye politik i en gedin spareøvelse for at sænke beløbene der er til rådighed for ledige dagpengemodtagere, samt ledige kontanthjælpsmodtagere der er smidt ud af fagforeningen, og fleksjobbere der ikke kan opnå den såkaldte ledighedsydelse,
Fører an for de misinformerede satser der stilles til arbejdslediges underhold, nemlig efter betaling til kassens fælles bedste - hårdt og brutalt efter kun 2 års ledighed, smides ud af systemet i DAGENS DANMARK -
Ud og så kan du forresten klare dig selv - og forsøge at overleve for en hjælp på brutto pr. 1 jan. 10055,- før skat og før udgifter er fratrukket som enlig forsørger.
Beløbet er ikke anderledes for ledige fleksjobbere. .

Garantien for overlevelse også når den Danske model lever op til det aller ypperste - Hyr og fyr modellen - lever op til formålet der bliver beundret over hele verden
Garantien - DER BLEV HEEELT væk.
Desværre endt i gryden som en meget desillutioneret fleksjobberettiget lønmodtager i dagens Danmark

Sidst redigeret af maruus; 06-02-2013 kl. 21:29.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 00:28   #12
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Folk sluger det råt...LA kan ikke få direkte politisk indflydelse, men de er rigtig gode til at køre propaganda mod en allerede marginaliseret gruppe.

Nej de er ikke gode til noget som helst de kan ikke engang regne, journalister og andre debatører er bar pisse ringe til at sætte dem på plads og fortælle hvordan tingene hænger sammen.

jeg får som enlig udbetalt 7500.- hvordan fanden skule det kunne blive til 9500.- når mine faste udgifter er betalt.

fatter simpelthen ikke journalister kan være så fatsvage og elendige.

Far er ikke vred far er pisse møg hamrende sur.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 01:37   #13
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Jeg har som minimum 2 af mine venner der stemmer på LA (de 2 eneste der har tilkendegivet det i hvert fald).
Nu har jeg givet dagens klaphat til Anders Samuelsen på min Facebook side, netop på grund af dette. Er spændt på om det afføder en reaktion.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 04:31   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har spurgt flere stede hvad folk så reel har til rådighed incl børnepenge,når de regninger er betalt kommunen normalt godkender - altså husleje,lys,vand varme og måske lidt til tlf---mener det er det de godkender....

jeg har áldrig været på kontanthjælp selv og har også læst de ting mette frederiksen selv sender til LA,.,,og det er et højt beløb - ikke at jeg siger det er rigtig - men de kommer jo fra beskæftigelses ministeriet,..

jeg undrer mig bare over flere ikke er mere åben og vil stille deres bugdet frem...jeg sad og regnede og det var bare et eks,,her kan man let få en fin bolig for 4ooo kr alt incl og jeg har 1 barn,,,det ved jeg selvfølgelig godt mann ikke ka over alt..

men hvor er det henne folks verden og deres udregninger går galt,,jeg snakker dem MED BØRN

dem uden børn ved jeg godt næsten ikke har noget - over 25 ca 105oo kr brutto plus lidt bolig sikring..

hvor er det henne det går galt,,,for hvad jeg ka læse mig frem tæller kun selve husleje,el,vand og varme
'' hvor er det så misforståelser op står

jeg spørger kun af ren NYSGERRIG HED og stemmer absolit ikke LA...Synes måske for os der ikke kender til det er lidt lukkede


tak på forhånd hilse stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 08:18   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg er fleksjobber 22000 min mand er sygemeldt på kh. han har muskel gigt i hele kroppen og er under udregning.

han får lidt under 3000 kr udbatalt fordi han har en rest skat fra sidste år som ikke kan udsættes, vi har prøvet.

udbetalt: 18000.
husleje 6000
el 1500
varme olie 2500
forsikring 1000
skole 1600 ved godt vi kunne spare her, men vi har sparret fritidsklub.
bank 2000
tele/tv 300
transport 1000 til arbejde

mad drikke osv.2100 vi kan ikke få pga 46 kommunen mener vi har rigeligt, at leve for.

Vi kunne godt sparre skolen men vores ene barn, har problemer med, at være i store forsamlinger, så det er en lille privat skole
Vi klarer os, selv om der ikke er meget til overs, men vi har da lært, at kh ikke er noget man bare kan leve af.

Sidst redigeret af jjsonn; 07-02-2013 kl. 08:22.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 08:33   #16
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Her er et virkeligt budget for en enlig kh'er:

http://www.beboerbladet.dk/artikler/2012/gaeld

Jeg undrer mig over, hvorfor hun ikke får §34-støtte. Men selv med dét, ville hun have et højt rådighedsbeløb...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 10:05   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Egentlig utroligt at kontanthjælpsmodtagere kan få lån, da jeg var på kontanthjælp, synes jeg alle kasser var lukkede - engang i mellem kunne jeg så lave særaftaler med min bank om fx bevilgede overtræk, som så blev dækket ind når der kom børnepenge osv....det kunne nogen lunde holde skindet på næsen.
Men søgte jeg lån, var jeg næsten garanteret afslag.

@Risa, hvad mener du med, at hun selv med §34 ville have et højt rådighedsbeløb??? Synes ikke de 400 kr er ret meget. Eller er det tastefejl??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 10:19   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man burde her i DK, som i sverige, lade huslejen være betalt(altså en del af kontanthjælen), idet der netop er store regionale forskelle.

Derudover, efterfølgende skal kontanthjælpen således udregnes, med div tillæg.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 11:28   #19
Passer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Passer er ny på vejen
@helenekr

Hun er gået fra fast job til kontanthjælp, så det kunne tænkes at hun havde gælden inden hun kom på kontanthjælp.
Passer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 11:35   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Passer Se meddelelser
@helenekr

Hun er gået fra fast job til kontanthjælp, så det kunne tænkes at hun havde gælden inden hun kom på kontanthjælp.
Har du læst artiklen? Der står jo direkte, at hun for at overleve, er nødt til at optage hurtige forbrugslån - og skylder nu 26.000 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
rådighed og sanktioner/ledighedsydelse østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 24-08-2013 00:14
Rådighed/fleksjob Tullee Spørgsmål ang fleksjob 4 20-03-2010 11:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension