K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2010, 15:32   #1
lærer53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
lærer53 er ny på vejen
Thumbs down Statsministerens åbningstale

I følge statsministeren skal der laves helt nye regler om hvem der kan få fleksjob!
Betyder det mon, at vi der har fået et kan risikere at miste det????
lærer53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:37   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Det er svært at sige, om der bliver ændringer for nuværende flexjobbere. Regeringen er ude med riven efter de flexjobbere, som har en lang uddannelse bag sig - og dermed også ligger på et højt lønniveau - så lønstilskuddet til arbejdspladsen bliver tilsvarende højt.

Er selv faglærer, og arbejder nogen få timer om ugen - sideløbende med min førtidspension. Søgte flexjob, men kommunen vurderede, at jeg var for dårlig.

Hvis jeg var blevet visiteret til flexjob, ville det have kostet samfundet meget mere - i forhold til den førtidspension, jeg nu får.

Jeg respekterer kommunens afgørelse - og glæder mig over, at det er muligt for førtidspensionister at arbejde nogen få timer om ugen - ved siden af førtidspensionen.

Men det er da ikke sikkert, at den ordning fortsætter. Så vidt, jeg kan føle, er tendensen, at fremtidens førtidspensionister skal arbejde i den udskrækning, de kan, til gengæld for pensionen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:51   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det vil man/vi/jeg da også gøre når jeg får pensionen, altså arbejde. Men det holder altså ikke at det skal blive sådan et rive gilde for at få sin pension. 5 forskellige sagsbehandlere, flere psykiatriske special lægeerklæringer fordret af kommunen, status rapporter fra indeværende behandlere osv. osv. Så må der også være grænser for udmålingen af den "straf" man må tage når man bliver ftpér i regeringens øjne.

Hørte desværre ikke statsministerens åbningstale, var til træning, måske bliver det forbudt for mig når jeg bliver ftpér

Høre gerne hvad der er tiltænkt omkring ftpére også ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:57   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej EE.

Du kan læse hele åbningstalen på www.tv2.dk - under åbningstale - og så er det duel direkte fra Chirstiansborg i aften kl. 20 - på samme kanal.

Her skal nok komme ytringer - om fremtidens førtidspension og flexjob.

Synd, du skal kæmpe så hårdt. Håber snart, det lykkes for dig.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:07   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ej kl. 20.00 skal jeg også se "skråplan" på DR2, men Jørgine, har lige checket program oversigt og kan ikke se at der kommer noget på tv2 eller andre kanaler. I øvrigt kan jeg heller ikke finde åbningstalen pr. skrift på hj.siden, jeg er et kvaj til sådan noget, men vil da gerne se den på skrift !!

Er du og andre i øvrigt enige med mig i, at sagsbehandlere og lægekonsulenter rundt om i landet, pt. er fokuseret i at holde folk fra førtidspension der er under 40 år gamle ? Jeg er 42 år gammel og har aldrig tidligere været en del af "systemet", så lægekonsulenten, især, har svært ved at forstå min derute.

Vi er flere der kæmper for at få ham til at forstå, men nu er endnu mere "bange" for at han vil holde sig til regeringens ønsker og jeg er jo næsten kun lige blevet fyrre eller derunder !!!

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 06-10-2010 kl. 18:17.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 18:19   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej igen EE.

Ja, jeg tror - desværre for dig - at de nye "sange", der er i spil nu - indirekte får indflydelse på de sager, der skal afklares frem til en evt. ny lovgivning på området.

Men godt for dig, at du har passeret den alder, der nu fokuseres så meget på.

Jeg har været i kontakt med sagsbehandlere, der har lyttet meget til lægekonsulenten - men også til mig. Nu er min sag afsluttet i foråret - jeg havde håbet på flex, så det er lidt den omvendte verden.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 06-10-2010 kl. 18:21.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 19:01   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er da lidt den omvendte verden, hvor mange timer nåede du op på ? Jeg startede jo også min afklaring i aug. 2008 mhp. fleksjob, jeg havde aldrig troet på at pension er det bedste for mig, men det har jeg så efterhånden erkendt ikke mindst efter min arbejdsprøvning i 2008/2009, der nær "tog livet af mig" med mig selv som drivkraft.

Håber at du alligevel vil få/har det godt, man kan jo også arbejde ved siden af pensionen. For mig er dette "Forbudt" de næste mange år.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 19:21   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tv2 idag kl. 20.00-21.00

Citat:
TOPMØDE - direkte duel fra Christiansborg.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) og Socialdemokraternes formand, Helle Thorning-Schmidt, mødes i en direkte duel her dagen efter Folketingets åbning. Det politiske topmøde mellem næste folketingsvalgs to statsministerkandidater finder sted på Christiansborg og styres af nyhedsvært Johannes Langkilde.

Politisk redaktør, Henrik Qvortrup, betegner topmødet som en af årets vigtigste begivenheder i dansk politik, og han mener, at styrkeforholdet mellem Thorning-Schmidt og Løkke Rasmussen meget vel kan være det, der afgør næste folketingsvalg.
Vært: Johannes Langkilde.
Og Statsministerens åbningstale af Folketinget findes her:
http://www.stm.dk/_p_12951.html

Sidst redigeret af annagw; 06-10-2010 kl. 19:24.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 20:18   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Vi vil dit og vi vil dat, jeg slår over på Skråplan, for det er jo der vi er
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 21:17   #10
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Vi vil dit og vi vil dat, jeg slår over på Skråplan, for det er jo der vi er
Den var dælme god, haha!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkkes åbningstale Loppen Politik og Samfund 22 06-10-2010 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension