K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2010, 15:37   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Kan kommunen tvinge mig?.

Hej

Jeg har været på ledighedsydelse siden dec. 2006 og Brønderslev kommune har sendt mig ud i 2 arbejdsprøvninger hvor mine skånehensyn ikke blev tilgodeset - så derfor gik det ikke med de arbejdsprøvninger.

Men NU skulle jeg så sendes ud i en ny arbejdsprøvning og det blev så på et plejehjem - ikke noget jeg selv havde ønsket - heller ikke mødetidspunktet som er fra kl. 16 til kl. 18.

Det er først i dag jeg har fået brev fra kommunen om mine arbejsopgaver og de lyder således: Aktivitet med beboerne, omsorg, fx læse avis for beboerne, spille, hygge og snakke med beboerne.

Jeg startede i den praktik den 8 marts 2010 og indtil videre har alle mine arbejdsopgaver været i køkkenet - beboerne hviler efter kaffen når jeg kommer kl. 16 - de er slet ikke aktive på den tid af dagen.

Jeg har ikke haft et ord at skulle have sagt m.h.t. denne har arbejdsprøvning og jeg ville aldrig selv have ønsket at komme i en arbejdsprøvning på et plejehjem da jeg slet ikke er minded til den slags job som kommunen gerne vil have jeg skal udføre på plejehjemmet - så mit spørgsmål går på om kommunen virkelig kan tvinge mig til ovennævnte arbejdsopgaver på plejehjemmet? det er vildt grænseoverskridende for mit vedkommende og måske et *luksus problem* for andre?.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 15:41   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er rimeligt sikker på at de må ikke tvinge folk i arbejdesprøvning steder hvor man ikke vil være men lyder sgu som en loppetjans .jeg ville heller ikke kunne være på en plejehjem osv ikke på vildkår.jegh ar aldrig haft problemer med at sige nej i er ikke rigtige kloge osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:21   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vil kontakte sagbehandler ( maile, skrive )hvad der står i din aftale, kontra hvad du laver,da det ikke er det der er skrevet.
derudover vil jeg påtale om det ikke er meningen, om du ikke skulle have været med ind over, hvilken ønsker du havde/har til arbejdsprøvningen.
man får trods alt mere ud af, at komme ud i noget man har intersse i, istedet for noget man ingen interesse har i
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:53   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee
Jeg vil tilslutte mig det, futtefreja siger.
Få fat i din sagsbehandler hurtigst muligt,
du skal jo også selv være "aktiv" med hensyn til din arbejdsprøvning !
Hermed mener jeg at du skal SIGE FRA, når vilkårene IKKE er i overensstemmelse med det aftalte
Indtil der er en (ny?) aftale på plads, synes jeg at DU skal læse avisen og ugebladene højt for dig selv, give omsorg til dig selv, og hygge mens du er der
Tag et spil kort med og læg en kabale
Og giv dig selv en
Og så får du også lige et herfra

DET HANDLER OM AT SIGE FRA !

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 16:54   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak for svarene.

Jeg er skam kommet frem med en hel del ønsker m.h.t. en arbejdsprøvning - men så blev jeg lige pludselig bevilliget et kommunalt fleksjob og så SKAL al arbejdsprøvning foregå indenfor det kommunale - også fleksjobbet hvis det bliver til noget? så det begrænser jo mine ønsker....grrr - men jeg ville foretrække alt muligt andet end en arbejdsprøvning på et plejehjem.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:17   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tullee

Er det da et fleksjob, du har fået tilbudt på det plejehjem ???

For så synes jeg da det er underligt, at de kalder det en arbejdsprøvning ???

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:24   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen

Ha - ha - nogle rigtig sjove forslag du kom med Florken.

Jeg har skam også skrevet til min sagsbehandler angående mine arbejdsopgaver og dem er hun helt enig med virksomhedskonulenten i - så hende kommer jeg ingen vegne med på det område.

Der står også at formålet med arbejdsprøvningen er at få mig optrænet og afklaret min arbejdsevne indenfor sosu - området. Hvordan kan man afklare ens arbejdsevne m.h.t. de job funktioner kommunen har givet mig??....åhhhhh - hvad sker der hvis jeg melder mig syg i en arbejdsprøvning?.

Knus Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:32   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du melder dig syg, så forhaler du sagen, og når du bliver rask, starter du forfra.

Hvis du skal sygemeldes, så skal sygemeldingen komme fra lægen. Og vil du lovligt ud af projektet, så skal lægen skrive at du får det værre af at være på plejehjemmet og hvor i barrieren opstår...

Suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:35   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tulee det kommer helt an på hvad dine skånehensyn er og om du har noget med tidspunkter osv i forbindelse med dine skånehensyn..

Jeg er også engang blevet "tilbudt" et sådan sted på de tider men da der i mine skånehensyn står at jeg skal være på om formiddagen ja så måtte de droppe det, lige som det også er tilladt at sige fra pga pasningsproblemer eller hvis du ikke kan komme til eller fra pga tidspunktet på dagen ...

Men jeg studser lidt over at det er en arbejdsprøvning for hvis der er mulighed for fleksjob så er det jo en praktik er det så det ene eller det andet ?
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 17:51   #10
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen

Undskyld jeg roder lidt rundt i det - der står højt og tydeligt at det er en Virksomhedspraktik.

Mine skånehensyn går ud på at jeg ikke må gå - stå - sidde for lang tid af gangen og jeg har brug for kortere gangdistancer - men hvis jeg skal sidde og læsse - hygge - spille med beboerne i flere timer hver dag? så er mine skånehensyn da heller ikke tilgodeset m.h.t. praktikken og når jeg møder ind kl. 16 hviler de flerte beboere sig indtil de skal have aftensmad og de fleste er SÅ Demente.....såååå - jeg er slet ikke gearet til at skulle arbejde med ældre mennesker - men jeg tager hatten af for dem der gerne vil arbejde med ældre mennesker....bare jeg kan blive fri :-)
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen tvinge os til at sælge huset? stille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-05-2013 23:18
Kan kommunen tvinge Zyprexa i mig? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-07-2011 20:49
Kan kommunen tvinge mig i fleksjob? logikeren Alt det andet 9 06-05-2011 23:50
Hvor meget kan kommunen tvinge en til? hboegelund Alt det andet 29 09-09-2010 10:38
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension