K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2010, 17:57   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej

Nej Vovse, det forholder sig er ikke helt som du skriver.
Man kan godt selv komme med supplerende dokumentation, men den dokumentation må ikke være ny, dvs. den skal være fra før man har afleveret sin ansøgning.

Hvis man har afleveret ansøgningen den 1. oktober 2010, så man kan ikke gå til sin læge og bede ham om en ny status, fordi den blive dateret med en dato efter den 1. oktober 2010.
Selvfølelig kan man selv indhente alt, men det skal være foreliggende, dvs. allerede eksisterende.

http://ryk.dk/node/1194

Jeg formoder at du fik din pension efter pensionslovens §18, tager jeg fejl?

Sidst redigeret af Karo; 04-10-2010 kl. 19:06.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 19:11   #22
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu bliver jeg lidt forvirret...

Jeg har som sagt søgt en §17

Men idag ringer de fra pensionsteamet og ber min sagsbehandler kontakte mig, fordi de gerne ville have en rapport fra en smerteklinik.
Eller også skal de have en skrivelse fra min professor om at smerteklinik ikke er relevant...

De kan sagtens træffe deres afgørelse i næste uge, men så bliver det formentligt et afslag.
Men får de noget som siger at jeg ikke skal i smerteklinik kan de træffe afgørelse allerede i starten af november.

Det er i mine øre nye oplysninger for at afgøre min pension...

Men igen, så arbejder alle sagsbehandler/pensionsteam åbenbart ikke ens ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 19:39   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hopper, har din sagsbehandler indstillet dig til FP eller ej?
Det kan du se kun i RP.

Jeg er næsten sikker på, at det er jobcenters pensionsteamet sagsbehandleren taler om og ikke om pensionsteamet hos socialforvaltningen.

Husk på, at først skal sagsbehandler indstille dig til FP, derefter sagen blive behandlet af visitationsteamet/pensionsteamet men hos jobcenter.
Besked om, at visitationsteamet har vurderet din sag og hvordan, få du på skrift.
Men det har intet med selve afgørelsen at gøre.

Når alt blive færdigt hos jobcenter blive du parthørt, dvs. du få alt med posten til din godkendelse og først derefter alt blive sendt til pensionsteamet hos socialforvaltningen, som vil komme med den enlige afgørelse i din førtidspensionssag.

Pensionsteamet hos socialforvaltningen kommer med sin afgørelse på baggrund af RP, foreliggende dokumentation og visitationsteamet indstilling til FP eller til et afslag.

Sidst redigeret af Karo; 04-10-2010 kl. 19:58.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 23:51   #24
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg prøver lige engang til, lige for at samle det sammen ;-)

Jeg har i samarbejde med min advokat ansøgt om en §17, min sagsbehandler har sendt ansøgningen videre.

Jeg har slet ikke set en RS fra min sagsbehandler, det er det hele anken af sygedagpenge går ud på, men hele sagen er sendt videre til dem der har med pension at gøre.

Idag ringer min sagsbehandler så og siger at de har ringet og bedt om en erklaring fra noget smerteklinik, eller det som min professor har sagt ang. smerteklinik.

De ville have truffet en afgørelse i næste uge om jeg kunne få tilkendt pension eller ej.

Han sagde at de skulle bruge noget fra en smerte klinik før de kunne træffe en afgørelse.

dvs. at de først kan træffe en afgørelse vedr. min pension i starten af november da vi skal afvente smertekliniken eller professoren.

Men det jeg kan forstå på min sagsbehandler er at behandlingen i en pension sag max tager 14 dage, hun siger at de har møde om pensionssager 2 gange om måneden, så jeg går udfra at det er pensionsteamet hos socialforvaltningen (Altså den endelige afgørelse) hun snakker om
¨
Men jeg ringer lige til sagsbehandler imorgen lige og får en korrekt forklaring på det hele, og så ringer JEG til min professor og får ham til at sende en rappórt ang. smerteklinik, min sagsbehandler har taget mig nok i r.... til at jeg tør tage changen på at hun selv indhenter oplysninger om dette...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 00:27   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ok, nu vil jeg skrive det i punkter, hvad du skal høre sagsbehandleren om - i morgen.

1. hvorfor har du endnu ikke fået den afgørelse om påbegyndelse af din pensionssag, fra socialforvaltningen. Den skulle du have fået på skrift, med posten.

2. om sagsbehandleren har indstillet dig til FP og om det står i din RP

3. om han har talt med jobcenters visitationsteam og om det er visitationsteamet som bed om den dokumentation, fra din professor.

4.hvorfor skal der indhentes ny dokumentation, når sagen skal behandles på foreliggende dokumentations grundlag. (fra smerteklinikken, du har jo ikke været gået der, eller?)

5. hvornår blive du parthørt.

hoppe, efter min vurdering, så sagsbehandleren kører rund med dig, fordi du kender ikke regler.
Jeg har selv prøvet det, men jeg lod mig ikke at blive hønset rund mad.

Det, der vil ske med din sag er, at du få afslag, sagen blive sent videre til Beskæftigelsesankenævnet, som har 6 måneder til at behandle din klage over afslaget.

Du har to sager kørende, en om sygedagpenge og en om FP. Det er to sager som har intet med hinanden at gøre, kun det at den ene sag komplicerer den anden.

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 01:02.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 07:04   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hopper, har du søgt om pension, i henhold til §17?

eller har du søgt om pension, i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 08:03   #27
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
1. hvorfor har du endnu ikke fået den afgørelse om påbegyndelse af din pensionssag, fra socialforvaltningen. Den skulle du have fået på skrift, med posten.
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, så det skal jeg klart spørger om ;-)

Citat:
2. om sagsbehandleren har indstillet dig til FP og om det står i din RP
Det er mig selv der har søgt pension, så tror ikke at sagsbehandleren har ret meget at sige.
RP kunne jeg godt tænke mig at se, men min advokat skriver en ordentligt klage/anke hvor det klart fremgår at hun træffer afgørelser uden at vi har set RP.

Citat:
4.hvorfor skal der indhentes ny dokumentation, når sagen skal behandles på foreliggende dokumentations grundlag. (fra smerteklinikken, du har jo ikke været gået der, eller?)
Et eller andet sted syntes jeg det er fint at de ringer og siger at de mangler oplysninger istedet for at jeg skal have et afslag, fordi smerteklinik er vel en standard ting man skal igennem.

Citat:
5. hvornår blive du parthørt.
Det vil jeg også lige spørger om, for det har jeg selv gået og tænkt på...

Citat:
hoppe, efter min vurdering, så sagsbehandleren kører rund med dig, fordi du kender ikke regler.
Jeg har selv prøvet det, men jeg lod mig ikke at blive hønset rund mad.
Jeg ved ikke hvor meget min sagsbehandler køre rundt med mig, jeg kender reglerne bedre end hende, jeg har selv forklaret hvordan nogle af tingene høre sammen, og så har jeg en bakup i min advokat som også undre sig over hendes beslutninger.
Tror mere at det er fordi hun godt kan lide at behandle mennesker som affald.
Hun er MAX magtliderlig det er hvad hun er, og det står også klart for min nærmeste familie som jeg snakker meget med om min sag...

Citat:
Hopper, har du søgt om pension, i henhold til §17?

eller har du søgt om pension, i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag?
Jeg troede kun der var en §17 ;-)
Men på ansøgningen står der §17 stk 1, 2 pkt.

Min advokat skrev under bemærkninger på ansøgningen bl.a:
"Ingen arbejdsevne hvilket er dokumenteret ved arbejdsprøvning der viser ca. 3-5 timer om ugen.
Gennem lægelige opl. der angiver ingen erhversevne og ingen Behandlingsmuligheder.
Det er ansøgers opfattelse at Sorø kommune skal rejse en pensionssag jf. afgørelse fra statsforvaltningen Sjælland af 23.8.10.
Kan ikke lige tyde den sidste sætning. men der står at denne ansøgning skal (et eller andet) betraktes som (et eller andet) til kommunens forpligtelser"
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 08:30   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Du søger på foreliggende dokumentationsgrundlag, derfor efter modtagelsen af din ansøgning, kommunen må ikke sende dig til flere undersøgelser.
Det, at du har selv søgt pension, betyder ikke at sagsbehandler har intet at sige. Det er sagsbehandleren, som den første skal udtale sig i din sag, først i RP og efterfølgende overfor visitationsteamet.
Sagsbehandleren, på baggrund af samtaler med dig, skal komme med sit indstilling til FP eller til et afslag på pension og først derefter visitationsteamet han komme med sin vurdering.
Sådan er det, desværre.

Har du en dårlig sagsbehandler, har du også en dårlig sag.
Det, at din advokat har tilskrevet i ansøgningen, at du har været i arbejdsprøvning, har ikke nogen betydning, fordi det skal være dokumenteret på papiret!

Held og lykke i dag.

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 08:33.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 09:10   #29
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg håber da man får en fair og real behandling uanset om det er en strid sagsbehandler eller ej, hun har jo stadig et regelsæt hun SKAL overholde.

Som jeg skriver så ligger der dokumenter på min arbejdsprøve.
Som professoren selv udtrykker det "Der ligger en fortrintligt rapport fra arbejdsprøvningen, hvor der både er gennemgang af Expl. symptomer den tagne medicin og Expl. overvejelser over eget sygdomsbegreb m.v"

Det er kommunen selv der har sendt mig til den professor, han skriver jo at min erhversevne er under 1/3 af det normale, og det skal de vel et eller andet sted lytte til, der findes ikke andre højere instanser inden for lægevidenskaben jeg kan komme til...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 09:27   #30
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Suk, hopper, hvor det ikke undrer mig at Sorø Kommunes sagsbehandler IKKE overholder spillereglerne!!

Måske jeg lige kan komme med en idé:
Hvis din advokat har mulighed for det så prøv at lade vedkommende indkalde til et møde MED kommunens jurist.

Lige præcis dette var en fordel for min mand og hans sag for denne kunne godt se og høre, iøvrigt, at kludetæppesyersken(sagsmishandleren) IKKE havde styr på en dyt = hun var så fuld af løgn!!

Måske dette var en god idé for min mands opfattelse af dette møde, med kommunens jurist, var i den grad positivt for han fik jo lov at foreligge og forklare alle de papirer og ting og sager der vitterlig var i hans sag men som kludetæppesyersken IKKE havde hverken indhentet eller forholdt sig til!

En idé?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension