K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2016, 17:59   #11
Karls mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Karls mor er ny på vejen
Ja, han insistere sjovt nok altid på at borgere er berettiget til det der er den økonomisk billigste løsning for Kommunen på kort sigt - ikke så underligt, når han er leder og uden tivivl har mere fokus på at kunne holde sig inden for budgettet end at overholde lovgivningen. At han tilmed optræder usympatisk og løgnagtigt, gør ham bestemt ikke til et mere sympatisk menneske at havde med at gøre.

Jeg håber du får din revalidering ❤️
Karls mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2016, 14:31   #12
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg har engang arbejdet på et rådhus. Når der blev klaget til borgmesteren over en afgørelse eller andet, blev klagen sendt fra borgmesterkontoret til den afdeling, der havde sagen, dvs dem, der blev klaget over.

Det skyldes, at borgmesteren ikke kan være inde i alle detaljer i de sager, der klages over. Den pågældende afdeling skriver udkast til svar og sender til borgmesterkontoret, hvorefter borgmesteren skriver under. ( Jeg har faktisk selv engang lavet svar på en klage i en sag, som jeg selv havde været involveret i - ikke særligt betryggende set fra borgersynspunkt!)

Hvis jeg selv idag skulle sende en klage over en afgørelse eller en medarbejder, ville jeg derfor ikke kun sende til borgmester, men til borgerrådgiver, hele byrådet/kommunalbestyrelsen eller andre. Jeg ville prøve at sikre mig, at klagen ikke bare landede i det sædvanlige lukkede kredsløb.

Der nævnes sociale medier, det er også en god ide for dem, der har overskud til det, ligeså et gammeldags læserbrev i lokalavisen. Nogle borgmestre/udvalgsformænd har også en aften om måneden, hvor borgere kan komme i audiens.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 20:49   #13
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Jeg kan heller ikke få revalidering, med begrundelsen at jeg har en ( gammel ) bachelorgrad, selvom jeg ikke kan bruge den overhovedet. De er udenfor rækkevide i den afdeling.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 21:27   #14
TLH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 22
Styrke: 10
TLH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Jeg kan heller ikke få revalidering, med begrundelsen at jeg har en ( gammel ) bachelorgrad, selvom jeg ikke kan bruge den overhovedet. De er udenfor rækkevide i den afdeling.
Jeg har en lang videregående uddannelse og har fået forrevaldiering på en virksomhed indenfor mit felt. Og derfor kan jeg ikke få revalidering, for han holder fast i man udelukkende kan få det, hvis man skal omskoles og ikke under nogen andre omstændigheder. Min socialrådgiver i Distriktspsykiatrien fortalte til mødet, at de skam har en del i Distriktet, som er i min situation og er i revalidering. Dette benægtede han dog fuldstændigt.

Strandpigen: Tusind tak!! Det er helt sikkert noget, jeg vil gøre hvis (når) jeg skal klage. Eventuelt kunne det måske være en idé, at jeg i klagen gør det klart, at jeg mener den skal vurderes af uafhængige personer og ikke dem, der har taget beslutningen. Og at jeg desuden ønsker dokumentation for, at klagen er blevet vurderet af andre. Og derefter bede om aktindsigt.
Hvor er det skræmmende det foregår sådan - ham man klager over, skal undersøge ens klagesag. Det er jo hul i hovedet!

Sidst redigeret af TLH; 26-07-2016 kl. 21:33.
TLH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 22:05   #15
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Det er Københavns kommune, og desuden kan du ikke forvente ordenlig sagsbehandling der.
I mange, mange år var det også politiet der undersøgte politiet, så hvad forventer du!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 11:48   #16
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Ville ønske at andre ville melde sig under fanen i denne tråd, så vi kunne stå sammen om, hvad der sker i Nyropsgade ( også i Nyropsgade )
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 13:51   #17
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Ville ønske at andre ville melde sig under fanen i denne tråd, så vi kunne stå sammen om, hvad der sker i Nyropsgade ( også i Nyropsgade )
læs kronik i information om det manglende oprør med henvisninger til før(sociale medier, og også dette) hvor folk godt kunne finde ud af at demonstrere mod uretfærdigheder.
dette er fuldstændig fraværende i dag.
Vi tror vi kan ændre verdens gang ved at skrive her og andre steder, men det ændrer intet, og magtesløsheden bliver kronisk.
Før nettet var der oprør, forsamlinger og undergravende virksomhed i mod systemet. Dette var bl.a med til at ændre verden.
I dag hvor alt foregår i sofaen, og magthaverne får mere og mere magt, og de har bildt os alle ind at vi alle har en stemme.
Vi har ingen stemme medmindre en aller anden klog viser os hvordan vi skal vise dem , at vi ikke finder os i det.
Så, kære kloge, du efterlyses!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2017, 11:29   #18
TLH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 22
Styrke: 10
TLH er ny på vejen
Lige en opdatering:

Jeg sender i løbet af denne uge en klage afsted over hans adfærd til et af mine møder med ham (jeg er ikke i hans team mere - hurra!). Så håber jeg, der sker noget (selvom jeg tvivler stærkt). Da jeg har optaget hele samtalen, har jeg nogle ret stærke citater - vil i ikke tænke, de er gode at tage med?
TLH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2017, 13:04   #19
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jo, godt med et par citater. Klagen skal være konkret og faktuel. Citér også fra evt lægelig dokumentation, som de ser bort fra (hvis det er tilfældet).
Husk kopi til relevante.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2017, 13:10   #20
TLH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 22
Styrke: 10
TLH er ny på vejen
Tak
Det er svært at lave den helt konkret, da det drejer sig om at jeg i løbet af samtalen fik det meget, meget psykisk dårligt. Jeg græd, jeg havde tics, jeg var totalt usammenhængende. Alligevel valgte han at fortsætte mødet uden på nogen måde at tage højde for min tilstand.
Efterfølgende måtte jeg tage medicin langt over den anbefalede dosis, og min bisidder var bange for at lade mig være alene.
TLH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension