K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2012, 17:35   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Thorning vender Enhedslisten ryggen

Citat:
Danskerne, som får førtidspension eller betaler skat, har bedst af brede politiske aftaler. Danmark er også for lille et land til at splittes om udenrigspolitikken, som da danske soldater i 2003 blev sendt i krig i Irak.

Sådan siger statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) ved De Radikales traditionsrige Isefjordsstævne på Holbæk Seminarium med De Radikales leder, økonomiminister, Margrethe Vestager, og De Konservatives leder Lars Barfoed.

"Danmark er et lille land. Vi har brug for, at der skabes tryghed i vores land om vor udenrigspolitik. Den skal ikke skifte fra regering til regering. Derfor er det godt med brede politiske aftaler om vores udenrigspolitik," siger hun.

Der bør også være brede forlig bag, når regeringen reformerer førtidspension og fleksjob samt kontanthjælp og skat, fastslår statsministeren.

"Blokpolitikken har ikke været god for Danmark. Derfor er det også en af regeringens klokkeklare målsætninger, at vi ikke ønsker at erstatte én dødssyg blokpolitik med en ny dødssyg blokpolitik," siger Helle Thorning-Schmidt.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art..._reformer.html

Endnu et signal om at Enhedslisten ikke skal forvente indflydelse på de store linjer.

”Brede aftaler” betyder aftaler hen over midten ( læs aftaler med højrefløjen ).

”Blokpolitik” betyder aftaler inden for egen blok ( læs aftaler med Enhedslisten ).
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 17:54   #2
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Selvom jeg bestemt ikke vil afvise du har ret, så ville jeg nok vente og se hvad der sker indtil vi har noget mere konkret og forholde os til. =)

Det behøves ikke nødvendigvis at være så sort/hvidt. =)

(er selv tilhænger af enhedslisten, så jeg håber da klart de får lidt og skulle have sagt)
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 18:35   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Der er ingen tvivl om at Enhedslisten som støtteparti , ”får noget at skulle have sagt”.
De har allerede indgået flere forlig med regeringen , og flere vil utvivlsomt følge.

Men på de store linier er signalet klart. Thorning foretrækker forlig , indgået med højrefløjen.
I øvrigt er det ikke første gang hun fremfører synspunktet. Jeg tror faktisk hun oprigtigt mener det.

Jeg vil også mene det er i højre side af salen , hun har mest til fælles på vigtige punkter som eksempelvis :
skatte; social; økonomi; finans; og udenrigspolitik ( herunder EU politik ).

Men det kan vise sig at blive Enhedslistens ( og vores ) held , hvis højrefløjen vælger "hængekøjen" fremfor realpolitik.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 00:11   #4
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Thorning fører også højredrejet politik, så det undrer ingen
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 07:52   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ikke kun Enhedslisten hun vender ryggen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Thorning fører også højredrejet politik, så det undrer ingen
For mig at se, har hun vendt hele befolkningen ryggen - og starter nu på sin egen kreds.
Hun er da en mærkelig person. At sidde på taburet må være steget hende til hovedet.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 09:13   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hun er jo tvunget til at gøre som hun gør.....forudsat at hun vil have regeringsmagten...

Så længe de radikale er med i en regering....ja så bliver det ikke en rød politik de fører...

De eneste der skal betale for denne krise som vi har hørt om indtil nu og faktisk i alt hvad de har tænkt sig at lave....det er alle andre end de rige i samfundet...

Det eneste de radikale har måtte ofre er den fjernelse af loft på kontanthjælp og fjernelsen af starthjælpen..

Nu kommer der førtidspension og fleksjobs reform som skal hente penge ind...

Senere kommer der en skattereform...som ikke vil tage penge fra dem som har flest...ej heller dem som har tjent tykt på de skattelettelser den forrige regering lavede...

De fik jo også den millionær skat fjernet allerede inden de kom ud af deres tårn...

De radikale har virkelig taget sig betalt for at være med i den regering..

Gad vide hvor mange af dem der har stemt på de radikale der havde regnet med at de ville gøre som de gør...

Til gengæld har S og SF mistet så meget af det de gik til valg på så deres vælgere styrter væk fra dem...

Det eneste vi kan håbe på...er som halse rigtigt nok skriver....de blå´s apati og det faktum at de er tøsefornærmet fordi den nuværende regering skriver alle steder at det er de blå´s skyld at det hele er kørt i sænk...

Så lad os håbe at de blå bare læner sig tilbage og forsætter med at være tøsefornærmet....for så kommer der ikke et forlig med dem og så er regeringen nødt til at lave det med EL...og så vil det klart blive en helt anden førtidspension og fleksjobs reform...end den som er forslået nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 09:28   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig, web.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 10:19   #8
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg håber også på at EL kommer med i socialreform forliget. Men jeg hørte venstres næstkommanderende sige at såfremt regeringen kunne fremlægge en fornuftigt 2020 plan(læs:store besparelser og skattelettelser til de rige)ville venstre gerne være med til et socialreform forlig.
Reformudspillet minder jo desværre rigtigt meget om den tidligere regerings reform udspil. Så jeg tror desværre godt på at venstre kommer med i forliget.

Hvis EL ikke kommer med i et socialreform forlig bliver det intersant at se hvilken betydning det får for det videre samarbejde mellem EL og regeringen.

M.H.T. RV. Så kunne S-SF sagtens ha givet dem meget mindre og aligevel fået RV med i en regering. Men Magrete har været Willy og Helle langt overlegen som forhandler.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 10:33   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Ligesom Løkkes udtalelse, at de vil se hele regnestykket så de ved om denne reform er ambitiøs nok.

Det tolker jeg som, at de vil se om der skal hentes flere penge hos de svage, hvis ikke skattereformen osv. er tilfredsstillende/stor nok.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2012, 10:43   #10
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Netop.

og sådan som regeringen har sejlet rundt indtil videre skal det da nok lykkes at få gennemført for V!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lars Løkke og hunden der vender tilbage til sit eget bræk L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2013 23:36
Magnet til ryggen Trex Alt det andet 11 20-10-2012 21:57
Et parti, som vender sig mod den økonomiske kynisme og kræver en anstændig behandling JegHåber Politik og Samfund 6 07-09-2011 15:24
SÅ vender vi kanonerne - paragraffer du kan politianmelde efter L.S. Alt det andet 12 17-02-2011 17:47
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension