K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 22:50   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Fleksreform fra et arbejdsgiver synspunkt?

Jeg har læst i reformforslaget, men kan ikke gennemskue konsekvenserne for arbejdsgiverne af fleks reformen. Hvad vil det koste en arbejdsiver at ansætte en fleksjobber i fremtiden?

Bliver tidsbegrænsningen for hvor længe man kan få ledighedsydelse fulgt op af initiativer der gør det billigere og mere attraktivt for en arbejdsgiver at ansætte en fleksjobber?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:54   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Interessant spørgsmål, men jeg kan ikke engang regne ud hvad en flexløn bliver efter den nye reform, fatter bare minus af sådanne udregninger.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:57   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
jeg mener at dem selve regering ved ikke noget om det...

der er rigtig mange uklart forslag fra dem
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 18:37   #4
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Hvem får tilskud

Hvad skal være "guleroden" motivationen for at få en arbejdsgiver til at vælge at ansætte en fleksjobber fremfor en ordinært deltidsansat?

Regeringen ønsker at flere skal i arbejde - men bliver det ikke langt mere attraktivt at være førtidspensionist - fremfor fleksjobber for fremtiden? Jeg er selv fleksjobber - og afviste at blive førtidspensionist... det var måske nok dumt...
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 19:21   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kort og godt....

Der er ikke nogen "gulerod" for arbejdsgivere...og der er da også flere arbejdsgivere som allerede har været ude at sige at det ikke bliver hos dem at denne "svage" gruppe som kun kan arbejde nogle timer bliver ansat..

Om det er mere attraktivt at være førtidspensionist eller ej....det kommer nok an på hvem man er og hvad man fejler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 19:43   #6
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg håber virkelig at politikerne vil stille nogle krav til de private arbejdsgivere
om at ansætte personale på særlige vilkår. Der er allerede mange arbejdsløse fleksjobbere. Hvis der så også skal findes job til dem i udviklingsforløb bliver der behov for at skabe nogle nye private arbejdspladser. Det offentlige kan ikke samle alle jobsøgende med særlige behov op.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg en arbejdsgiver uffo Dit og Dat 38 24-12-2013 14:16
Vedr sygedagpenge varighedsbegrænsning - Mit synspunkt Bodrum Politik og Samfund 0 08-10-2013 13:34
arbejdsprøvning i 2013 fleksreform? østerbro Spørgsmål ang fleksjob 2 09-02-2013 16:18
Fleksreform - eksempler Risa Politik og Samfund 8 25-03-2012 00:06
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension