K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 20:42   #1
Mand35år
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mand35år er ny på vejen
Revalidering under uddannelse

Jeg er pt. i gang med en kandidatuddannelse, og har været det i noget tid. Det har været rigtig hårdt for mig, da jeg har haft nogle personlige problemer, som er blevet forværret af, at jeg ikke har haft en indtægt (jeg har ikke ret til mere SU - alle mine SU-klip inkl. tillægsklip er brugt, da jeg har læst på - og også har fuldført - andre uddannelser. SU-lån kan jeg heller ikke få, da nogle særlige betingelser skal være opfyldt). Dette har betydet, at jeg har måttet bo hjemme hos min mor, hvilket af flere grunde har gjort det svært for mig, at koncentrere mig om uddannelsen. Jeg trænger i den grad til en indtægt, så jeg kan få mit eget at bo i - og få mit eget liv. Jeg har søgt meget arbejde, men det virker nærmest umuligt. Jeg ved ikke, om det er sværere for mig, da jeg lider af noget angst (dette har jeg fået at vide af en psykolog, jeg har været i behandling hos -jeg har dog ikke en endelig, skriftlig diagnose). Er det muligt for mig i min nuværende situation at søge om revalidering? Har jeg andre muligheder? Jeg har læst på nogle kommuners hjemmesider, at kontanthjælp i visse, særlige situationer kan tildeles studerende.
Mand35år er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 06:21   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man kan altid søge, men få det er straks værre og nok umuligt.

du har ingen dianose og det er et problem, du har brugt din su og kan ikke få mere, det du kan gøre er at stoppe din udannelse og gå på kh, så kan du flytte og derefter vil du komme ind i systemet.

men og du vil kunne få revaldering er tvivlsomt, det er jo til folk der kan blive selvforsørgende, hvis du har noget udannelse vil du jo kunne søge job som det og gør din psyke, at du ikke kan arbejde vil du jo ikke kunne blive selvforsørgende.

så det bedste for det vil nok være at søge kh og derefter gå efter en dianose.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 08:36   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Dit største issue er nok at du allerede har en uddannelse.. de vil nok foreslå at du finder arbejde indenfor det.

Så du skal kunne godtgøre at det af helbredsmæssige grunde ikke kan lade sig gøre.

Det bliver nok svært at få revalidering, men der er nogle der får lov til at gøre uddannelsen færdig på kontanthjælp, hvis der er forholdsvis kort tid tilbage, f.eks 1 år.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension