K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2010, 11:13   #21
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Det bliver også lavet om fra nytår. Nu skal man kun skylde 1000,- før man kan risikere at komme i Ribers - eller hvad de nu vælger at kalde det.
Tjah for min skyld må de kalde det hvad de vil, slut resultatet bliver det samme, hvis man skylder nogen noget.

Mht. at det bliver lavet om fra nytår. så er der simplethen ikke hold i den påstand.

Jeg kontaktede menlig Experian Danmark for 5 min(kl. 11.08) siden og talte med Laila Bruun, som oplyste at sådan en ændring ville kræve en lovændring og at en sådan ikke forlå.

Derfor glæder de oplyste satser på Experian Danmark hjemmeside forsat. http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx punkt 3
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 12:09   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg kan sagtens følge at de vil have pengene ind igen det kan jeg skam godt skylderm an så må man også betale længere er den skam ikke men om så det med at tage 100% af børne sceken pga man skylder ****e licens som man ikke se aligevel men bare forde man har en internet forbindelse over 512 kb/s mener jeg det er så skal man betale og det er jo aligevel kun genudsendelser

Sidst redigeret af superkok; 24-09-2010 kl. 12:12.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 13:42   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Så vidt jeg forstod det, så kunne de kun trække 100procent fra børnechecken, hvis det var børnerettede ydelser, som man skyldte på, f.eks. børnepasningen... hvilket vel i princippet er ok, da det jo blandt andet er det pengene skal gå til...
Men hvis det gælder licens også, så synes jeg måske nok at det er et fejlangreb at tage børnepengene!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 14:42   #24
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Tjah for min skyld må de kalde det hvad de vil, slut resultatet bliver det samme, hvis man skylder nogen noget.

Mht. at det bliver lavet om fra nytår. så er der simplethen ikke hold i den påstand.

Jeg kontaktede menlig Experian Danmark for 5 min(kl. 11.08) siden og talte med Laila Bruun, som oplyste at sådan en ændring ville kræve en lovændring og at en sådan ikke forlå.

Derfor glæder de oplyste satser på Experian Danmark hjemmeside forsat. http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx punkt 3
Ja satserne er ikke lavet om endnu, men i følge SKAT så bliver de det:

Citat:
Et af de mest vidtgående led i planen er, at Skat nu nedsætter grænsen for, hvornår man kan indberette gæld til RKI fra 7500 kroner til 1000 kroner.
http://www.bt.dk/danmark/ubetalt-lic...ende-dig-i-rki
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:31   #25
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=sun-lady;125627]Ja satserne er ikke lavet om endnu, men i følge SKAT så bliver de det:

Skat kan ikke ændre på satsen FØR der har været vedtaget en lovændring og da handleplanen kun er et udkast til, hvordan tingene bliver, hvis lovændringen bliver vedtaget.

En lovændring kræver et flertal i folketinget og der har mig bekendt ikke været afholdt afstemning om vedtagelsen af denne nye lov.

Altså er der ikke noget af frygte endnu.

Skulle man være i tvivl om, om disse ting ..kan man jo bare selv kontakte SKAT eller Experian Danmark for en afklaring.

Så er den ged vist barberet :-//
Vh. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:42   #26
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hov hov

uanset hvad de render og finder på gælder reglen om rådighedsbeløb efter træk af godkendte udgifter.

Altså når alt regnes sammen må de ikke trækker længere ned end til rådighedsbeløbet.

i gamle dage var det - det samme som ved enkeltydelser på forvaltningen - men men de har fået nogle nye beregninger - så du kan ikke selv regne det ud.

du skal skynde dig for de har dødtravlt på indrivelsen og du skal sende budgetskema samt dok for løn til dem samt skriftligt gøre indsigelse mod de trækker dig.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:58   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Altså når alt regnes sammen må de ikke trækker længere ned end til rådighedsbeløbet.
nej men børne penge ellerh vad de hedder man får hver 3 md er jo ikke et rådighedsløb som sådan min mening er fær nok de tager børne penge hvis man skylder sfo osv det er jo det de er til har man så børne pengene regnet ind i ens bugeet så kommer det til at gøre rigtigt ondt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 18:14   #28
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
børnepengene skal regnes med - men ring til dem idet der er nye bergningsregler - de må jo ikke trække så folk står udenforsørgelse - det glemmer de bare at oplyse om.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 18:45   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Børnepenge er ikke en fast indtægt (da de jo ophører på et tidspunkt) - og ifølge den dobbeltmoralske kommune, så må de tage af børnepengene hvis gælden har noget med børnene at gøre og siger, at børnepengene er ment som dækning af ting der vedrører børnene.
Men når man feks skal søge om merudgifter eller anden hjælp, så ka' du edderhakkme tro, at de regner børnepengene med - og skider på børnenes ve og vel!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:23   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men når man feks skal søge om merudgifter eller anden hjælp, så ka' du edderhakkme tro, at de regner børnepengene med - og skider på børnenes ve og vel!
Div. børnepengene regnes ikke med, når man søger om hjælp til enkeltydelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension