K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2013, 12:25   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hyppig skift af SB.....

Hej skal snart starte i arbejdsprøvning hos reva er lige blevet orienteret pr.brev,
Om at jeg får en anden SB.end hende jeg snakkede med første gang, der jeg var til samtale.

Nu har jeg skiftet SB. Flere gange indenfor det første år 6 stk. Og jeg ved
At jeg ikke er den eneste, men det undre mig meget HVORFOR?
2 af SB. Nåde jeg at møde 1 gang.

Er der nogen foreslag til hvorfor der er nogen der skifter ofte eller
er det tilfældigt tror i?

Syntes bare det er hårdt at skulle fortælle sin historie om og om igen
Der går jo en masse informationer tabt og de får aldrig en chance til at
Kende dig eller din journal syntes ikke det er fair....

Bare en tanke..
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 12:39   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er virkelighden..

Kære Star.

... som de fleste oplever.

Men, derfor skal du følge det råd, at det er og bliver DIN opgave at sørge for at din kommunale journal, altid er ajourført med alle korrekte oplysninger.

Derfor taler man ikke med sin kommunale sagsbehandler/socialrådgiver men ALT foregår på skrift.

Derved sikre du dig at din journal er korrekt 100% 24 timer i døgnet.

Så kan du tillade dig at stille det krav at før en eventuelt samtale du er indkaldt til, at sagsbehandleren har læst og forstået din situation.

Så hvem du har som sagsbehandler og hvor mange har ingen betydning, hvis DU sørger for at din journal er ok hele tiden.

Om din SB er sød eller krævende. Rødhåret eller sorthåret har ingen betydning. Om du har 1000 sagsbehandlere har ingen betydning, bare din journal beskriver din situation korrekt, med dokumentation.

Begynderråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387

Aktindsigt kommunen:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger hospitaler:
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-12-2013 kl. 12:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 13:07   #3
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
[QUOTE=Star;291188]Hej skal snart starte i arbejdsprøvning hos reva er lige blevet orienteret pr.brev,
Om at jeg får en anden SB.end hende jeg snakkede med første gang, der jeg var til samtale.

Nu har jeg skiftet SB. Flere gange indenfor det første år 6 stk. Og jeg ved
At jeg ikke er den eneste, men det undre mig meget HVORFOR?
2 af SB. Nåde jeg at møde 1 gang.

Er der nogen foreslag til hvorfor der er nogen der skifter ofte eller
er det tilfældigt tror i?

Syntes bare det er hårdt at skulle fortælle sin historie om og om igen
Der går jo en masse informationer tabt og de får aldrig en chance til at
Kende dig eller din journal syntes ikke det er fair....

Hej Star

Jeg har skiftet SB adskillige gange og er også løbet ind i SB der slet ikke har læst min sag inden møde.

Dette har jeg forelagt Kommunens Beskæftigelsesudvalg med udgangspunkt i egen sag vedlagt dokumenteret bevislige fejl.

Proceduren er nu på vej til at blive ændret i Kommunen til færre SB skift til gavn for Borgeren og færre arbejdstimer for Kommunen pr. sag.
Dette fremgår af offentlig referat fra mødet samt sagen er sat på Byrådsmøde.

Min pointe til Kommunen var spild af SB ressourser for hver gang en ny SB tog over.
Til stor frustration fra Borgeren, samt tab af viden når diverse nye SB sætter sig ind i sagen eller mangel på samme.
I disse tider, hvor man gerne skal finde besparelser var sagsbehandlingen ikke i nærheden af LEAN eller optimal sagsbehandling.

Evt. en mulighed i din sag?

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 14:21   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Princippet i flere "kontorer" i min kommune er at man har en sag, den ryger op på en hylde, hver gang de så er "tvungen" til at give en tid og snakke med en, så tager man sagen frem og giver den til den medarbejder der har tid.
Husk at alt sagsbehandling handler om hvad kommunerne SKAL gøre i forhold til at de kan oppebære refusion, det handler ikke om dine behov !
I min sag ringede jeg HVER GANG jeg fik en indkaldelse og sagde at jeg kun ville tale med den samme som sidst, og til sidst blev det en aftal.

I min afklaring fik jeg en fast sagsbehandler hele vejen igennem.
(min afklaring var den de automatisk skulle lave efter jeg var ledig fleksjobber i 12 måneder)

Jeg mener godt man kan være ihærdig for at jobcenteret føjer sig... om ikke andet kan man henvise til at det ikke kan være meningen at en rodet sagsbehandling skal tære på ens kræfter... når det sagtens kan undgås.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 17:31   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Ok tak for svar

Hej lgkh62
Mener du at jeg skal skrive til kommunen og
Fremlægge det som du nævner?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 18:29   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Star,

Jeg blander mig lige.

Jeg syntes klart at du skal klage/kommentere over de mange sagsbehandler skift. Desværre er det rimeligt normalt, men syntes du har oplevet rigtigt mange.

Årsagen er ofte at sagsbehandleren enten skifter afdeling eller finder et andet job desværre. Indenfor sygedagpenge kan der være specielle afdelinger der varetager forskellige niveauer alt efter hvor længe man har været sygemeldt, men ellers så kan man opleve at være rimeligt meget kastebold mellem forskellige og nye sagsbehandlere og det sindsygt hårdt..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 20:07   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Star

Hvis du er god til at fremlægge din sag og du har overskud er det til tider en mulighed for at være medvirkende til at få tingene ændret.

Ikke via SB, da De efter min vurdering udfører arbejdet jf jobbeskrivelser og krav fra Ledelsen.
Ændringer kan være via Teamledere, Udvalg og Byrådet. Emnerne - klager, der fremlægges, skal være veldokumenteret.

Jeg havde opgivet systemet, men har efterfølgende fået åbnet en "dør" hvor der bliver lyttet og ændringer af arbejdssystemer sat i værk.

At der skiftes SB hele tiden oplever jeg ikke som værende personbestemt, men i stedet for værende systembestemt.

Der er kun Borgeren selv til at ytre, hvordan h*n oplever sagsbehandlingen og ting skal bringes frem på det vurderede rette tidspunkt
for at det kan være medvirkende til ændringer.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 04-12-2013 kl. 20:13.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension