K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2013, 12:13   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Tak allesammen.

Ja det er godtnok skønt at jeg ikke skal tænke over det mere, "ud af min butik" med den sag, nu kan livet komme igang igen.

Citat:
Hvorfor skal du blive ved med at være i Fagforening ?
Jeg ønsker at forblive i min fagforening, dels fordi jeg har en ulykkesforsikring som allerede har været rar at have, dels fordi jeg har en gruppelivsforsikring der dækker ved kritisk sygdom (den gruppelivsforsikring jeg har i mit pensionsselskab "virker ikke ved overgang til pension"
Ud af de 147kr jeg skal betale nu, er det omkring 100 kr der går til disse forsikringer.

De side få kr, 56 tror jeg det er, betaler jeg gerne til min fagforening, dels for at være solidarisk, men aller mest for at kunne benytte mig af tilbud om kurser, jeg har fortsat ret til dette og har i min ledighedsperiode været der et par gange, for at lære grundlæggende pc mm.
det er endags kurser af 6 timer/dag, og jeg tilmelder mig til ledige pladser dagen før (har en aftale om dette) så kan jeg se om det er noget jeg magter, og aftalen er så at jeg også kan gå igen ved behov.
Der er også et væld af andre arrangementer og ture at deltage i, og jeg har ret til den juridiske rådgivning jeg allerede har fået i min sag, hvis kommunen skulle begynde at rode i den igen, så det er for mig godt givet ud at give 56 kr/måned (før skat) for at få alle disse goder.

Citat:
Du bør straks gå ind på www.pensionsinfo.dk og logge dig ind, og tage skærmprint/udskrifter af saldo hvad du har stående i forskellige pensionskasser.
For når nogle pensionskasser begynder at udbetale TAE, kan du ikke se mere, hvad saldo er. Det nåede jeg desværre ikke, så jeg må leve i uvished om, "hvad mon jeg har opsparet" år efter år.

Andre K10ér har oplevet samme effekt/hemligholdelse af saldo fra pensionskasser side.

Kan også anbefale dig at kigge på mine indlæg omkring Ratepension.
Min pensionskasse Pensam, er ikke på pensionsinfo, har selv undret mig tidligere, og den er god nok.
Så jeg kan kun se ATP og ting jeg har i to andre forsikringsselskaber.
Jeg får dog en opgørelse ca. hvert andet år (skal jeg have ind imellem tager det omkring 3 måneder, jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan de gør, man skulle tro de bare skulle trykke på en knap ?)

Har du et link til indlæg om ratepension, jeg kan af en eller anden grund ikke længere søge indlæg ud...

Jeg har nu en ratepension, og kan ikke lige se hvad der skulle komme på banen i forbindelse med overgang til pension ?
Hvis jeg kapitaliserer den, ville jeg kun få udbetalt 40%, og det står ikke målt med det udbytte jeg får, både i kr/øre og benefits, ved at lade min ratepension stå... faktisk svare mit udkast til 6% lige ned i foret og uden skat, af den kapitaliserede sum, så det ville ikke engang kunne betale sig at udbetale boliggæld med pensionen.
Jeg lader kapitalpensionen stå, med mindre der skulle være andre gode ting som jeg har overset.

Citat:
Tillykke med Ftp´en, det bliver nok din bedste julegave i år.
Ja sikke en dejlig gave at kunne trække vejret frit og samtidigt helt ned i maven igen
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:09   #12
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Tak allesammen.

Ja det er godtnok skønt at jeg ikke skal tænke over det mere, "ud af min butik" med den sag, nu kan livet komme igang igen.


Jeg ønsker at forblive i min fagforening, dels fordi jeg har en ulykkesforsikring som allerede har været rar at have, dels fordi jeg har en gruppelivsforsikring der dækker ved kritisk sygdom (den gruppelivsforsikring jeg har i mit pensionsselskab "virker ikke ved overgang til pension"
Ud af de 147kr jeg skal betale nu, er det omkring 100 kr der går til disse forsikringer.

De side få kr, 56 tror jeg det er, betaler jeg gerne til min fagforening, dels for at være solidarisk, men aller mest for at kunne benytte mig af tilbud om kurser, jeg har fortsat ret til dette og har i min ledighedsperiode været der et par gange, for at lære grundlæggende pc mm.
det er endags kurser af 6 timer/dag, og jeg tilmelder mig til ledige pladser dagen før (har en aftale om dette) så kan jeg se om det er noget jeg magter, og aftalen er så at jeg også kan gå igen ved behov.
Der er også et væld af andre arrangementer og ture at deltage i, og jeg har ret til den juridiske rådgivning jeg allerede har fået i min sag, hvis kommunen skulle begynde at rode i den igen, så det er for mig godt givet ud at give 56 kr/måned (før skat) for at få alle disse goder.


Min pensionskasse Pensam, er ikke på pensionsinfo, har selv undret mig tidligere, og den er god nok.
Så jeg kan kun se ATP og ting jeg har i to andre forsikringsselskaber.
Jeg får dog en opgørelse ca. hvert andet år (skal jeg have ind imellem tager det omkring 3 måneder, jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan de gør, man skulle tro de bare skulle trykke på en knap ?)

Har du et link til indlæg om ratepension, jeg kan af en eller anden grund ikke længere søge indlæg ud...

Jeg har nu en ratepension, og kan ikke lige se hvad der skulle komme på banen i forbindelse med overgang til pension ?
Hvis jeg kapitaliserer den, ville jeg kun få udbetalt 40%, og det står ikke målt med det udbytte jeg får, både i kr/øre og benefits, ved at lade min ratepension stå... faktisk svare mit udkast til 6% lige ned i foret og uden skat, af den kapitaliserede sum, så det ville ikke engang kunne betale sig at udbetale boliggæld med pensionen.
Jeg lader kapitalpensionen stå, med mindre der skulle være andre gode ting som jeg har overset.


Ja sikke en dejlig gave at kunne trække vejret frit og samtidigt helt ned i maven igen
Hej

Du skal IKKE kræve din Ratepension opsparing udbetalt før tid.

Her er et link til et af mine indlæg om ratepension. Læs med fordel hele tråden og gå på opdagelse ved at følge de andre henvisninger i tråden.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:16   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Hej

Du skal IKKE kræve din Ratepension opsparing udbetalt før tid.

Her er et link til et af mine indlæg om ratepension. Læs med fordel hele tråden og gå på opdagelse ved at følge de andre henvisninger i tråden.
Svært at læse linket...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 10:32   #14
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Modregning i Ftp pension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Svært at læse linket...
UPS

Forstår godt du har svært ved at læse link, for jeg har glemt at sætte link ind

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21610&page=2

http://www.k10.dk/showpost.php?p=207666&postcount=8

Nu skal du være opmærksom på, at beløbene/satserne jeg nævner i de andre indlæg er vist for 2012.

Men kort og godt handler det om at indbetale på Ratepension, for at undgå modregning/nedsættelse at ftp pension. Indbetalingen på Ratepension bør optimalt med de regler der gælder PT, ikke være mere end det du ligger over grænsen for hvad du må tjene ved siden af ftp pensionen.

For når du begynder at få udbetalt din ratepension på FP pension (folkepension), sker der modregning i FP tillæg, hvis udbetalings raterne er for høje.

Vil du så gerne spare ekstra op til tiden hvor du er på folkepension, kunne det være til en alderspension opsparing, da den ikke bliver modregnet i fp pensionstillæg.

Her i år 2013, er der mange der får konverteret Ratepension og kapitalpension til alderspension, med skatterabat kun i år.
Jeg har endnu ikke undersøgt, om jeg kan konvertere noget med fordel.

Der har lige stået i bladene "Penge" eller "Tænk penge" (vist september eller oktober 2013) et fif er at vælge længere udbetalingsperiode af ratepensionen end 10 år.

Du kan jo gå ind på borger.dk under punktet "Pension og efterløn" og beregne både din ftp og fp pension med nedenstående link.

https://www.borger.dk/Sider/default.aspx

Syntes også lige jeg vil give dig et ekstra guldkorn/link jeg fik af en anden K10ér til Ældresagen der beskriver en masse økonomiske ting og faldgrupper.

http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Håber alle links virker denne gang, for jeg har ikke tid til at tjekke.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 13:03   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Men kort og godt handler det om at indbetale på Ratepension, for at undgå modregning/nedsættelse at ftp pension. Indbetalingen på Ratepension bør optimalt med de regler der gælder PT, ikke være mere end det du ligger over grænsen for hvad du må tjene ved siden af ftp pensionen.
Har ikke fået læst endnu.
Men vil det sige at når den personlige indkomst (i skattetekniske forstand) "skrues ned" ved indbetaling på ratepension, så reduceres den personlige indkomst ud over pensionen, og dermed skal der ikke modregnes ?

Hvis det er korrekt, vil det jo betyde at fradraget på 30% i pensionen, skal ligges sammen med min skatteprocent på 36%, og dermed står der faktisk 100 kr på "bogen" i stedet for der ligger 34 kr i min hånd ?

Når pengene så udbetales trækkes der den % min skat til den tid lyder på...
Det er jo ganske smart, den havde jeg ikke lige fundet på selv.

Men det forudsætter jo at min formodning om at det er den skattemæssige positive indkomst i skatteberegningen der ligger til grund for den reduktion der finder sted ved beregningen af pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension