K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 10:29   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Funktionelle lidelser er skyld i langvarige sygemeldinger

Citat:
Funktionelle lidelser er skyld i langvarige sygemeldinger

Århus Stiftstidende, 15, 13. august 2008


Citat:
En ny undersøgelse, finansieret af Det Lokale Beskæftigelsesråd (LBR) for Århus og Samsø, viser, at folk, der er sygemeldte med funktionelle lidelser, er dobbelt så lang tid om at vende tilbage til arbejdsmarkedet, som andre sygemeldte.

Omkring halvdelen af alle sygemeldinger skyldes ifølge undersøgelsen psykosociale og funktionelle lidelser. Funktionelle lidelser er udefinerede sygdomme som for eksempel kronisk træthed eller svimmelhed.

"Antallet af diagnoser i kategorien funktionelle lidelser svinger hos den enkelte praktiserende læge mellem tre og 33 procent, " siger Per Fink, ledende overlæge, dr. med. og ph. d., Århus Sygehus.

Ifølge Jens Jacob Troensegaard, næstformand i LBR er det nødvendigt hurtigt at afklare og følge op på en sygemelding.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 20:17   #22
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Lena >> det nederste citat, står det også på din psykiater erklæring? Tænkte bare om det stod på et eller andet dokument for psykiatisk praksis og at det derfor er en gylden regl for alle psykiatere? Et dokument man kunne hæfte ved sin klage over fejl diagnostisering ....

Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Det er min opfattelse, at mange fysisk syge får en somatiseringsdiagnose klæbet på at kommune/sociallæge.

Her er et citat fra min psykiater-erklæring;



Bemærk sidste afsnit - er det noget I kan bruge - noget I skal fokusere på i jeres sag.

Det var denne erklæring som jeg tror udgjorde udslaget for jeg fik pension, - i hvert fald den erklæringen der tilbageviser sociallægeerklæringen totalt.



Lena
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber på min 4 års kamp, for at vende tilbage på arbejdsmarkedet, snart er slut.. Valde68 Din historie 5 02-05-2016 21:41
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Kommuner vil have syge tilbage i arbejde buster Politik og Samfund 5 07-04-2010 09:50
Syge udelukkes fra arbejdsmarkedet zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 30-07-2009 14:01
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension