K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 22:49   #1
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Synes ikke jeg kan mere :(

Nu er jeg igen blevet smidt i en arbejdsvurdering, startet slut oktober og skal være der til nytår. Desværre går det bare ikke godt, bliver behandlet som om jeg er dum i hovedet der. Mit timeantal rammer ingen gang 12 timer om ugen.

I sidste uge lage jeg med influenza og nu har jeg ligget med rigtig mange smerter i to dage, jeg følger jeg ikke har været afsted i evigheder. Hvad tænker de ikke??

Efter jeg er startet er mine smerter blevet meget værre, det er ikke til at holde ud. Jeg har haft nogle dage hvro jeg har så mange smerter, at jeg ikke kan stå op uden at blive rigtig dårlig.

Nu synes jeg bare det hele er for meget igen. Jeg er så træt af at have ondt. Synes bare jeg er så ked af det hele. Vil ikke mere. Føler mig ikke glad og er ligeglad med det hele.

Hvor mange flere arbejdsvurderingere skal jeg igennem før der kan komme en afgørelse??

Jeg er bange for at få en deperation igen. Men kan bare ikke blive ved sådan her. Det ændre sig ikke til det bedre, der er ikke noget at gøre. Jeg vil bare have det skal være slut.
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:39   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Det er ok at være syg og helt nede.
Skammen skal du ikke også tage på dig.

Selvom det kan være svært.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:52   #3
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Min sidste arbejdsvudering der har jeg givet op. Jeg kørte derind uanset om jeg var fysisk syg, jeg har rent faktisk kastet op af ren angst, jeg er brudt grædende sammen derinde mere end en gang.

Men så blev jeg set de dage hvor jeg ikke kan holde en facade oppe, frem for at blive set de dage jeg fungere og så bare med meget fravær.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 23:59   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spearl Se meddelelser
Nu er jeg igen blevet smidt i en arbejdsvurdering, startet slut oktober og skal være der til nytår. Desværre går det bare ikke godt, bliver behandlet som om jeg er dum i hovedet der. Mit timeantal rammer ingen gang 12 timer om ugen.

I sidste uge lage jeg med influenza og nu har jeg ligget med rigtig mange smerter i to dage, jeg følger jeg ikke har været afsted i evigheder. Hvad tænker de ikke??

Efter jeg er startet er mine smerter blevet meget værre, det er ikke til at holde ud. Jeg har haft nogle dage hvro jeg har så mange smerter, at jeg ikke kan stå op uden at blive rigtig dårlig.

Nu synes jeg bare det hele er for meget igen. Jeg er så træt af at have ondt. Synes bare jeg er så ked af det hele. Vil ikke mere. Føler mig ikke glad og er ligeglad med det hele.

Hvor mange flere arbejdsvurderingere skal jeg igennem før der kan komme en afgørelse??

Jeg er bange for at få en deperation igen. Men kan bare ikke blive ved sådan her. Det ændre sig ikke til det bedre, der er ikke noget at gøre. Jeg vil bare have det skal være slut.
Husker du at skrive dagbog mens du er i arbejdsprøvning .. ellers skal du se at starte på det....

En dagbog er din dokumentation for hvordan du har haft det i den tid ..
Den fortæller også hvor mange timer du kan klare.. hvordan du har det .. hvornår .. hvor ofte og hvor kraftige dine smerter er... og hvormange pauser du bliver nødt til at holde.... og om du har brug for mere smertestillende medicin..

Har du lavet en aftale om dine skånehensyn.. og bliver de overholdt??
Og hvordan er det med hvis du går hjem før tid... er det ok ??

Det bedste er at møde op så de kan se at du ikke har det godt.. og så sige hej og jeg tager hjem igen... (husk at skrive om det i dagbogen)

Du finder en dagbog oppe i nyttige links.. men du kan også selv lave en i word... eller et andet skrive program..

Denne tid er jo influenza tid... og du kan ikke gøre for at du bliver syg.. ♥
Du skal bare huske at melde dig syg..

Hvad siger din egen læge til det her... har du vedkommende med på sidelinien... eller en speciallæge ...
Hvis du ikke har kontaktet din læge, så er det en god ide lige at vende situationen med ham/hende... bla med de ekstra smerter du får osv osv

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 04:25   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spearl Se meddelelser
Nu er jeg igen blevet smidt i en arbejdsvurdering, startet slut oktober og skal være der til nytår. Desværre går det bare ikke godt, bliver behandlet som om jeg er dum i hovedet der. Mit timeantal rammer ingen gang 12 timer om ugen.

I sidste uge lage jeg med influenza og nu har jeg ligget med rigtig mange smerter i to dage, jeg følger jeg ikke har været afsted i evigheder. Hvad tænker de ikke??

Efter jeg er startet er mine smerter blevet meget værre, det er ikke til at holde ud. Jeg har haft nogle dage hvro jeg har så mange smerter, at jeg ikke kan stå op uden at blive rigtig dårlig.

Nu synes jeg bare det hele er for meget igen. Jeg er så træt af at have ondt. Synes bare jeg er så ked af det hele. Vil ikke mere. Føler mig ikke glad og er ligeglad med det hele.

Hvor mange flere arbejdsvurderingere skal jeg igennem før der kan komme en afgørelse??

Jeg er bange for at få en deperation igen. Men kan bare ikke blive ved sådan her. Det ændre sig ikke til det bedre, der er ikke noget at gøre. Jeg vil bare have det skal være slut.
Hej Spearl.

Nu har jeg ikke læst dine andre tråde, men blot denne, kan forstå du har været igennem flere arb. Prøvninger.

Jeg føler med dig, ved du har det ad Helv... til, men selv om det ser håbløst ud, og du føler at du ikke magter mere, så giv ikke op.. Kæmp videre.

Du har smerter, har været igennem flere arb. prøvninger, det tyder på, at den vej som du går nu, er den forkerte vej.

Tænk over hvad du kan ændre, som vil gavne dig, og følg den vej.

Jeg havede også smerter, min kamp mod sagsbehandler og med systemet gjorde at jeg også fik det psykisk dårligt, med de samme tanker som du har nu, jeg overvejede endda selvmord.

Men inderst inde ønsker man jo ikke at dø, så den eneste løsning der er, er at kæmpe videre, mod sagsbehandler / systemet.

Gennemgå arb. Prøvning, og evt. anke sagsbehandlers afgørelse.

Dine smerter er blevet kraftigere og din psyke er blevet forværret under arb. prøvning.

Forslag. =

De dage hvor dine smerter er kraftige, der møder du ikke op i arb. prøvning, men ringer og melder dig syg.

Bliver dine smerter forøget i arb. prøvningstimerne, går du hjem.

Hvad de tænker, ja kan det ikke være ligemeget. Du ser dem jo nok ikke igen på et senere tidspunkt.

Din sagsbehandler bliver tvunget til at se, at du ikke kan klare arb. prøvning, at dit helbred bliver forværret.

Det eneste du skal tænke på nu er, hvad der er vigtigt for dig, dit helbred og din fremtid.

Gå til din læge, fortæl at du under arb. prøvning har fået kraftigere smerter, at du har fået det utroligt dårligt psykisk, sig at du ikke ønsker at få det værre, men bedre, gerne vil sammenarbejde, men at du på grund af smerter og psyke ikke magter at møde op i arb. prøvning. At du ønsker at få en sygemelding.

Giv din sagsbehandler den samme begrundelse.

Gentagne arb. prøvninger viser, at de personer der kører din sag, mener at din sagsbehandling skal afsluttes, at du blot skal ud og arb. At du har smerter, tja det er ikke deres problem.

Vi får et liv. Bliver opdraget af vores forældre.

Bliver selvstændige. Skal selv forme nutid og fremtid.

Enhver er sin egen lykkes smed.

Lad ikke andre ødelægge dit liv.

Tag styringen. Planlæg din fremtid.

Sæt dig et mål og gå efter det du mener er rigtigt for dig.

Hver eneste dag, er et nyt kapitel i vores liv.

Husk - Alt kan ændres til noget bedre hvis man ønsker det.

til dig fra mig ...........
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 08:06   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når man er i en afprøvning er det vigtigt, at man møder op, så vidt man overhovedet er i stand til det.

Hvis man har for meget fravær kan de ikke vurdere arb.evnen, og så skal man sandsynligvis i en ny afprøvning senere.

Det er bedre at møde op og så gå hjem igen end, at blive hjemme og ringe sig syg.

Jeg brugte denne model af dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:58   #7
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
da jeg skulle køre for at komme i min sidste arbejdsprøvning bød det sig selv de dage jeg var havde mange smerter - der kunne jeg slet ikke køre bil de ca 30 km der var hver vej... I forvejen får jeg så meget medicin at jeg ikke kører bil mere end højest nødvendig, og tager jeg så ekstra morfin = 0 kørsel og 0 arbejdsprøvning. Og det er blevet godtaget...

Nu ved jeg ikke hvilket medicin du tager, men for mig gælder det at når jeg lægger mig med fx influenza, bliver jeg meget dårligere end når fx min mand lægger sig - har fået forklaret af neurolog, at det er bl.a. morfinen der har de bivirkninger...ogsom du skriver - ja så kan jeg så gå med ekstra mmange smerter bagefter, fordi jeg har ligget så meget...

Men ja tag kontakt til læge med det samme og beskriv hvordan du har det og hvad følgerne af din arbejdsprøvning er. Og bagefter kontakt sagsbehandler og beskriv det samme, og hvad lægen har rådet dig til ...

knus
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Synes ikke det starter så godt...lidt frustration Håber Alt det andet 2 20-06-2011 13:03
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension