K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 00:43   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmm... heller ikke... mener endda jeg har brugt den herinde, men er helt blank...
Forresten så se lige din mail Maja44 :-)

Der er nyheder ang. efterskole. opretter også en tråd herinde om 2 min
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 00:47   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske du kan bruge denne hvor ankestyrelsen tydeligt siger at hvis man ikke kan opfylde kravet til et fleksjob....at så burde de visitere til førtidspension..

Citat:
Såfremt kommunen var i tvivl om, hvorvidt ansøger havde en arbejdsevne, så hun kunne yde en arbejdsindsats, der mindst svarede til 1/3 af det normale på det relevante arbejdsområde, burde kommunen give tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kunne forbedre hendes muligheder for at blive i stand til at klare et fleksjob, jf. § 74b, stk. 1, nr. 3.


Såfremt kommunen skønnede - efter at sådanne tilbud havde været sat i værk -, at ansøger fortsat ikke havde den nødvendige arbejdsevne til at kunne bestride et fleksjob, burde kommunen igen overveje, om der måtte være grundlag for at rejse sag om førtidspension.
Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../A-038-02.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 00:55   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kan godt være at det bare er den... hmmm

Måske er hjernen bare brændt midlertidigt sammen efter at have arbejdet med diverse klager og principafgørelser i disse klager siden i morges :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 00:57   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
A-41-02

den må du da kunne bruge

og ja har set det med efterskole det er så desværre dem med de højeste indtægter (og så også dem der betaler mest ja) der får mest ud af det. Men ok en tusse her og en tusse der....

eller denne ?

N-3-07

Sidst redigeret af Webmaster; 06-12-2011 kl. 01:39. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:12   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg tror du måske tænker på en skrivelse fra Inger Støjberg, 26. januar 2011


Socialudvalget har i brev af 6. januar 2011 stillet følgende spørgsmål nr. 182 (alm.
del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Mette Frederiksen
(S).

Spørgsmål nr. 182:
”Ministeren bedes oplyse, hvor lille restarbejdsevne en person typisk skal have for
at kunne komme i betragtning til en førtidspension.”

Endeligt svar:
Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension, at ansøgerens arbejdsevne er
betydeligt og varigt nedsat i forhold til ethvert erhverv, og at nedsættelsen har et
sådant omfang, at den pågældende ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende
ved indtægtsgivende arbejde, uanset mulighederne for støtte efter anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob.
Arbejdsevnen skal være varigt nedsat, da førtidspension er en varig forsørgelsesydelse i modsætning til fx sygedagpenge og kontanthjælp.
Pensionsreglerne indeholder ikke en grænse for, hvor meget arbejdsevnen skal være nedsat målt i forhold til omfanget af den reelle ugentlige arbejdsindsats eller arbejdstid. Førtidspension er afgrænset i forhold til fleksjob, og der skal derfor tilkendes førtidspension, hvis kommunen vurderer, at borgeren ikke kan arbejde i et fleksjob.

Venlig hilsen

Inger Støjberg

PS: Jeg havde fået forlænget sygedagpenge efter §27, stk.1, nr.4, og havde fået afslag på fleksjob og blev sendt ud på "selvforsørgelse". Jeg refererede både til A-38-02 samt denne skrivelse, men det hjalp ikke en dyt. Har nu været selvforsørger siden april 2011
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 06-12-2011 kl. 01:18.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:12   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmm... de kan måske bruges... er ved at forberede et større opgør med en jobcenterchef på onsdag i en (meget) vestlig kommune på Fyn...

De mener at de kan tryne "min" borger ved at hver eneste gang der er møde, så er jobcenterchefen med... Gad vide om det bruger samme nedladende tale og hentydninger når Hr. Magnussen her deltager i samtalen som parts rep.? I think not!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:13   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg tror du måske tænker på en skrivelse fra Inger Støjberg
Jeg har den ikke lige ved hånden, men måske en anden har den

Men hun har i alle fald udtalt noget lignende
Det kunne også være... Hvis i falder over den vil jeg gerne have den...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:13   #18
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
uhhh hvem der var en flue på væggen
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:20   #19
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De kan bare komme an... de tror borgeren kommer alene, men jeg kommer bevæbnet med JURA i læssevis, min smartphone med digital diktafon, og en vilje som de ikke har set længe... Nu skal den FTP sættes på sporet hurtigere end de kan sige "jamen jamen..."
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 01:25   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Borgerrådgiveren fra Silkeborg kommune skriver således i sin rapport omkring §27,1,4 sager

Det er i 4 sager registreret, at kommunen har forlænget sygedagpengene iht. § 27.1.4 (ordinært arbejde er udelukket, men der er tvivl om, hvorvidt den sygemeldte kan opnå fleksjob eller førtidspension), for derefter ved udløbet af de 26 uger, som bestemmelsen giver adgang til, at stoppe sygedagpengeudbetalingen med henvisning til, at ordinært arbejde ikke er udelukket og i samme ombæring give afslag på fleksjob. Bestemmelsen i
sygedagpengelovens § 27.1.4 skal ses i sammenhæng med principafgørelse A-38-02. Den fastsætter, at en sygedagpengemodtager - der ved varighedsbegrænsningens indtræden ikke kan fastholde beskæftigelse på ordinære vilkår, men hvor der er tvivl om, hvorvidt arbejdsevnen er stor nok til at bestride et fleksjob - skal have tilkendt et fleksjob/overgå til ledighedsydelse. A-38-02 er ikke ophævet med indførelsen af § 27.1.4 og må således forudsættes stadig at være gældende. Det forudsættes, at arbejdsevnen er varigt og væsentligt nedsat og ordinært arbejde udelukket, for at § 27.1.4 kan finde anvendelse jf. principafgørelse 25-11. I forbindelse med nærværende funktion har jeg rettet henvendelse til Beskæftigelsesankenævnet i to sager, der begge er genoptaget til fornyet behandling. Den ene har givet anledning til, at Beskæftigelsesankenævnet har ændret deres tidligere afgørelse og tilkendt borgeren fleksjob med henvisning til, at bestemmelsen skal forstås således, ”at hvis der træffes afgørelse om at forlænge efter denne bestemmelse, er der allerede truffet afgørelse om, at borgeren som minimum er berettiget til visitation til fleksjob, med mindre der i forlængelsesperioden sker en bedring at den helbredsmæssige tilstand eller forlængelsen har været ulovlig.”
Denne afgørelse er nu anket af Silkeborg kommune til Ankestyrelsen og afgørelse herfra afventes nu. Den anden sag er stadig under behandling i Beskæftigelsesankenævnet.


Man skulle formode, at hun ville have inddraget det, hvis der havde været andre principafgørelser
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke finde FTP bevillingen !? Ibbder1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2012 15:32
Kan ikke finde §§§§ Stenbuk55 Alt det andet 4 07-01-2010 01:10
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32
kan ikke finde ljg Alt det andet 5 13-12-2007 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension