K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2011, 16:00   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Kommunens genbehandling efter hjemsendelse fra BAN

Er der nogen der ved, om der er nogen retningslinier overordnet på, hvor lang tid kommunen har til at genbehandle en sag, når den er hjemsendt fra BAN?

Har lige haft ringet til BAN efter de har hjemsendt min sag grundet mgl speciallægeerklæring, men det infocenter er da intet værd overhovedet!

Ligeledes vil jeg gerne vide, om sagen skal hele den tunge vej gennem systemet igen, hvis det ender med en ny tur i BAN - denne gang har jeg ventet 29 uger og ved, at ventetiden ikke er blevet mindre! Det kunne hun så heller ikke oplyse i infocentret!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 16:35   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Er der nogen der ved, om der er nogen retningslinier overordnet på, hvor lang tid kommunen har til at genbehandle en sag, når den er hjemsendt fra BAN?

Har lige haft ringet til BAN efter de har hjemsendt min sag grundet mgl speciallægeerklæring, men det infocenter er da intet værd overhovedet!

Ligeledes vil jeg gerne vide, om sagen skal hele den tunge vej gennem systemet igen, hvis det ender med en ny tur i BAN - denne gang har jeg ventet 29 uger og ved, at ventetiden ikke er blevet mindre! Det kunne hun så heller ikke oplyse i infocentret!
Desværre er der ikke nogle generelle regler for genbehandling af en sag, udover de almindelige regler som siger "hurtigst muligt" og det ved vi jo skal tages med et gran salt eller 2
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:32   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Kunne det være en ide, at skrive til souschefen og forespørge om tidsperspektivet?
Det er jo et meget reelt spørgsmål at stille til en overordnet, da det jo netop er konstateret at folk har ventet både 1 og 2 år uden at der er sket noget
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:57   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg har i dag fået at vide, at jeg har fået tildelt en sagsbehandler der efter sigende skulle kigge på sagen i dag og så tager jeg kontakt igen i morgen. Det burde ikke tage mere end et par dage - BAN har helt konkret skrevet, hvad der skal indhentes af oplysninger, min psykiater er varskoet, så det der kan trække ud, er opdatering af ressourceprofil.

Jeg vil lige høre i morgen, hvad tidshorisonten er ifølge sb og hvis det ikke er tilfredsstillende, så må jeg tage fat i souschefen - har du evt. hans mail Tassi?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:10   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Håber,

Det lyder jo umiddelbart godt nok. I tlf. damens sag måtte hun rykke op, men at du allerede har fået tildelt en sagsbehandler tegner godt.

Hvis du har præferencer for at det er din egen psykiater der udformer special lægeerklæringen, så er der altså ikke noget i vejen for at sige dette til din sagsbehandler. Alternativt "shopper" de i systemet og så er det først til mølle for dem der har tid først. Jeg har dog selv oplevet at de hellere end gerne vil tage den jeg "ønskede".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:14   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Håber,

Det lyder jo umiddelbart godt nok. I tlf. damens sag måtte hun rykke op, men at du allerede har fået tildelt en sagsbehandler tegner godt.

Hvis du har præferencer for at det er din egen psykiater der udformer special lægeerklæringen, så er der altså ikke noget i vejen for at sige dette til din sagsbehandler. Alternativt "shopper" de i systemet og så er det først til mølle for dem der har tid først. Jeg har dog selv oplevet at de hellere end gerne vil tage den jeg "ønskede".
Tak for dit svar. Jeg vil umiddelbart forsøge at få min egen psykiater da jeg kender ham og har det svært med tillid....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 21:25   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Tak for dit svar. Jeg vil umiddelbart forsøge at få min egen psykiater da jeg kender ham og har det svært med tillid....
Det er en god idé Håber, så er du også fri for at sidde og forklare dig så meget. Jeg kan jo ikke sige om din sagsbehandler også vil checke med andre, men der er jo ikke andet for end at høre ad.

Man plejer at kunne komme hurtigt til når det er kommunen der står bag. Så håber vi bare at lægekonsulenten er "frisk" i det nye år til at se på din sag så du kan komme videre med evt. genoptagelse af din sdp. sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjemsendelse fra BAN jasch Alt det andet 8 19-02-2013 19:50
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
Nøl fra kommunens side malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 22-12-2011 22:33
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Hvis BAN hjemsender til genbehandling Håber Alt det andet 6 24-10-2011 09:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension