K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 12:12   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Klage over SB!

Nu har jeg i næsten 4 uger prøvet at få fat i min SB for at få et møde.
Jeg har skrevet, ringet og lagt beskeder; INTET!

I sidste uge skrev jeg så til hende, at jeg pr 30/11-2011 ikke længere vil gå på SIND, da jeg får det dårligt, og jeg vil gerne have et møde for at snakke om hvad der så skal ske. Intet svar, men på min udbetalings-seddel kan jeg se godtgørelsen er fjernet, ergo hun har altså set min mail.

Har kontaktet chefen på jobcenteret, som bare skrev tilbage at de har meget travlt for tiden. Hun undskylder ventetiden

Hvad pokker gør jeg nu?
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 12:53   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Nu har jeg i næsten 4 uger prøvet at få fat i min SB for at få et møde.
Jeg har skrevet, ringet og lagt beskeder; INTET!

I sidste uge skrev jeg så til hende, at jeg pr 30/11-2011 ikke længere vil gå på SIND, da jeg får det dårligt, og jeg vil gerne have et møde for at snakke om hvad der så skal ske. Intet svar, men på min udbetalings-seddel kan jeg se godtgørelsen er fjernet, ergo hun har altså set min mail.

Har kontaktet chefen på jobcenteret, som bare skrev tilbage at de har meget travlt for tiden. Hun undskylder ventetiden

Hvad pokker gør jeg nu?
Skriv fra ombudsmanden:
"Offentlige myndigheder spiller i mange sammenhænge en central rolle for borgerne. At borgerne har tillid til myndighederne, er derfor afgørende for et velfungerende samfund. En sådan tillid forudsætter at myndighederne tager hånd om borgernes henvendelser, og at borgerne får svar. Det er ikke sket i denne sag, og jeg mener at kommunens sagsbehandlingstid har været meget kritisabel”, siger Folketingets Ombudsmand, Hans Gammeltoft-Hansen.

Du skal klage endnu engang over at du ikke kan få den samtale du ønsker, og du skal referere til nedenstående:

Lov om social service :
§ 1. Formålet med denne lov er

1) at tilbyde rådgivning og støtte for at forebygge sociale problemer,

Lov om retssikkerhed og administration på det sociale område:

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal på de enkelte sagsområder fastsætte frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelsen af en ansøgning, til afgørelsen skal være truffet. Fristerne skal offentliggøres. Hvis fristen ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.


Det er ikke et godt nok svar, bare at sige "vi har travlt"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:04   #3
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
kære Ricky
du er da godt nok noget naiv
ved selv at andre har klaget men sender den videre til vores kommunen
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 15:16   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
kære Ricky
du er da godt nok noget naiv
ved selv at andre har klaget men sender den videre til vores kommunen
Det kan da godt være at du mener jeg er naiv... Men hvad mener DU så at der skal gøres? Sende en brevdue?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:06   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når man klager, f.eks. over sb's manglende svar, så skal klagen stiles til jobcenterchefen, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:09   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når man klager, f.eks. over sb's manglende svar, så skal klagen stiles til jobcenterchefen, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
Ja netop, alt andet er spild af tid i min verden i første omgang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:15   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når man klager, f.eks. over sb's manglende svar, så skal klagen stiles til jobcenterchefen, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
Efterflg. kan man såfremt man ikke hører fra jobcenterchefen, sende den CC højere oppe. Det er som regel Erhvervs og økonomi chefen, der har ansvaret for jobcenteret og sker der ikke yderligere der, så kan borgmesteren også lige få en cc.

På ens kommunes hjemmeside fremgår de forskellige mail adresser, jeg har faktisk kun oplevet at mail adressen til jobcenterchefen blot var kommunens almindelige mail adr.

Inden du går igang med de forskellige ccére så bør du også sætte flag og kvittering på at det er læst på dine mails. Navnet på jobcenterchefen får du blot ved at ringe til jobcenteret, det er rart med et navn når man sender noget, så tager de det lidt mere personligt.

Det kræver lidt arbejde, men du skal nok få svar i en noget hurtigere fart end du er vant til. Jeg oplevede faktisk, at jobcenter chefen kunne "huske" mig idet der var rimelig hurtig response, hvis der var noget jeg manglede svar på.

Desværre må man gå dem på klingen når man ikke får svar sådan er det bare...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:42   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Navnet på jobcenterchefen får du blot ved at ringe til jobcenteret, det er rart med et navn når man sender noget, så tager de det lidt mere personligt.
Måske, men det er ikke nødvendigt.

Men når man så får et svar fra jobcenterchefen har man navnet til næste gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 01:12   #9
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
OOORK !

Så fik jeg en tid til samtale!
D. 07/02-2012 kl 10.45!!!!! Det kalder jeg fanme dårlig service!!!
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 09:38   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
OOORK !

Så fik jeg en tid til samtale!
D. 07/02-2012 kl 10.45!!!!! Det kalder jeg fanme dårlig service!!!
Det kan bare ikke være rigtigt at der skal være så lang ventetid på en samtale. Kan se at du også er fra aalborg ( lige som mig ) og er du på kontanthjælp skal du indkaldes hver 3. mdr til samtale.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Klage over SB og sag Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 21-05-2012 13:54
Kan man klage? Peppe Dit og Dat 4 15-10-2010 05:24
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension