K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 20:46   #11
zofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
zofia er ny på vejen
Vil gøre opmæksom på, at de fleste tand-koroner er lavet i Kina..man sender bare aftryket der hende og så får man korone til mega bilit pris (for tandlægen selvfølgelig).
zofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:13   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis alt er blevet lavet hos tandlægen, dvs. Enteneller har ikke været hos en ekstern tandtekniker for at foretage en farveprøve, så den mulighed kan man ikke udelukke.
Men jeg synes ikke at prisen på 6200 kr, pr. stykke, peger i den retning.

Det snyderi med, at kronerne blive lavet fks. i Thailand ( med nikkel, bly og alt for lav indhold af guld ) er ret så udbred men primært ved guldtandkroner men jeg tror ikke på, at det er sådan nogle Enteneller fik sat i sin mund.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:21   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Enteneller.
Pøj, pøj med på torsdag. For at ikke male f... på væggen, vil jeg først råde dig til, at starte med røntgenbillede af tanden/kronen i underkæben.
Billede vil vise alt. Også kan vi tage det derfra.
Min tandlæge er en lidt hårdnakket kvinde, der har tendenser til at sige "ja, ja", Dog kan jeg huske, at jeg ved den første krone jeg fik lavet sidste år, der var hun lidt efter mig fordi jeg ikke var kommet op og få renset noget "beton" væk. Man har jo tendenser til at "se tiden an" Hun siger altid, du kommer bare hvis der er noget.

Hun kan med rette se at jeg har lange suge ar i indersiden af kinden, så håber jeg bare at hun evt. selv foreslår røngten inden slibning, for torsdag og så morgen/formiddag, der er jeg ikke så selvstændig og beslutsom som jeg ellers kan være..

Jeg fik taget aftryk til kroner 14 dage før jeg fik dem sat på, dette med en ordentlig klump "tygge-gummi" som kendere nok ved. Med 14 dages respeed tror jeg dog næppe at de kommer fra Østen og kunne ikke forestille mig at min tandlæge tyer til billige leverandører langt udenlands fra.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 21:36   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Du kan tro, at kroner fra Østen kan blive leveret tre dage efter bestilling.
1 dag shipping den ene og den anden vej og det tage ikke alt evighed at banke en guld krone.

Du bestemmer selv, men som sagt uden røntgen billeder ved du intet hvad der kan gemme sig under kronen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 22:35   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Med 14 dages respeed tror jeg dog næppe at de kommer fra Østen og kunne ikke forestille mig at min tandlæge tyer til billige leverandører langt udenlands fra.
Det kan meget vel være kroner fra østen.

Jeg har haft den samme tandlæge i 32 år, og jeg har stor tillid til ham, han har aldrig nogensinde lavet noget lo.., han har stillet op på søn- og helligdage, til hverdagspris vel at mærke.
Han kender min økonomi og har ind i mellem vendt vrangen ud på sig selv for at lave en god løsning, til en pris jeg kan overkomme.

Så sent som i dag oplyste han mig, at en krone kan laves i østen for 4.000 kr., altså den kommer til at koste mig ca. 4.000 kr.

Og jeg ved, at han ville ikke benytte disse kroner hvis han ikke kunne stå inde for kvaliteten.

Jeg kan endda huske, at jeg, efter at have fået en krone monteret, har fået et lille stykke papir i hånden, med besked om, at den skal de udlevere til mig.
Det har været sådan en lille en med oplysning om hvad kronen er fremstillet af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:13   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan sætter de en krone på??

Filer de tanden, og sætter kronen over, eller???

Den undertand jeg har fået bygget op i plast, skal senere have en krone, men jeg aner ikke hvad en krone er, hahahaha.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:15   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Uhhh, de filer ens tand ned til en stub, hvor det suser rigtigt meget omkring. Så får man lige en stål hætte på i 14 dage inden suset kommer igen, når de piller den af og sætter kronen på. Fy for den, og tænk sig at jeg bad om to på een gang. Nogle gange forstår man bare ikke sig selv.

En krone er en tand - eller kopi af en, super flot og passer inde i dine tand farver.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:22   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sus?? Gør det ondt??

Jeg skulle nok heller ikke få gravet begge visdomstænder ud på én gang.

Hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag, så havde jeg gjort det over to gange.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2011, 23:28   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ejj Helene, det var jo meningen at du skulle trøste mig med 2 kroner på een gang, har betalt alt for meget osv.

Jeg elsker som regel at gå til tandlæge, det har jeg gjort lige siden folkeskolen, ved ikke lige hvorfor.

Men selvfølgelig gør det sus hvor ens tand er heglet fuldstændig ind til roden ondt, jeg siger dig jeg klammede alt hvad jeg kunne om håndtagene i tandlæge stolen, og skal jeg der igen, altså have pillet den "gamle" krone af så skal jeg ekstra bedøves.

Men Helene, det bedste ved disse smerter det er at de er kortvarrige...

He, he. jeg har selv haft en eks mand der er hunde ræd for tandlæger, fatter det altså ikke..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 09:19   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selv er jeg bange for bedøvelsen, ikke at de lægger den, for det er jeg ligeglad med. Men jeg kan ikke snuppe fornemmelsen og kan gå fuldstændig i selvsving over det.....

Så når jeg bare skal til tandlægen til tandrens, tjek og den slags, så er jeg helt med. Men er vi ude i bedøvelse, så kan jeg ikke overskue det...
Jeg er også ligeglad med de trækker tænder ud, borer, banker og saver. Det er KUN fornemmelsen af bedøvelsen der gør mig stiv af skræk (og det er jo lige som en del af de fleste behandlinger!).

Da jeg var barn, var jeg lige glad med bedøvelsesfornemmelsen, så hvorfor jeg som voksen ikke har det på samme måde, er mig en gåde.......og DOG, TROR det kan hænge sammen med et par af mine diagnoser, hvor symptomerne netop er, at jeg ikke kan mærke min tunge og får lammelser i ansigtet lidt a la bedøvelse. Og så kan min hjerne slet ikke få tingene til at passe sammen, da fornemmelsen altid er forbundet med sygdom.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny på siden :) mojanne Din historie 7 26-01-2012 09:58
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden davenport Dit og Dat 19 09-07-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension