K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 12:15   #1
tigerdyr
På vej til at lære K10
 
tigerdyrs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2011
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
tigerdyr er ny på vejen
Question gratis arbejdsprøvnig

[SIZE="1"][FONT="Arial Black"]:

Jeg er nu i anden måneds arbejdsprøvning uden indkomst. Findes der nogen rådgivning hvor lovgivning omkring gratis arbejd prøvning fremgår? Jeg er blevet syg under uddannelse for 2 år siden og jeg har hverken haft underskud til at undersøge hvilke indkomst muligheder der er eller få overblik over lovgivningen på området hvilke synes uoverskuelig.
Jeg har siden gået hjemme og prøvede at tage hånd om mig selv for at kunne være der for mine 3 børn. Vi er således 5 mennesker i husstanden og kun en indkomst og situationen er uholdbar i længde, da nye og større omkostninger opstår også i forhold til mine specielle behov. Jeg har prøvet adskillige gange at kontakte kommunen og jobcentrer som mener jeg ikke har ret til kontanthjælp og efter al den tid har de send mig i arbejdsprøvning stik modsat lægens anbefalinger at dette vil forværre min tilstand, hvilke også er tilfældet. Samtidig kan jeg heler ikke se noget lys forude for den måned har været i arbejdsprøvning har ikke fået en øre for på trods af øget omkostninger for mig såsom transport til og fra stedet.
tigerdyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 12:44   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Du har ret til befordring, selvom du ikke modtager en ydelse, læs evt. denne tråd, hvor jeg redegører for det.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18800
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:25   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvorfor er det at du ikke er berettiget til kontanthjælp ? er det fordi at du er gift ?

Jeg har heller ikke fået udbetalt transport i arbejdsprøvning, men da jeg så kom i opkvalificering ( typisk det sidste sted før flex ) ja så fik jeg udbetalt et tilskud, men dækker ikke transporten 100 %.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:56   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
arbejdsprøvning er ikke et stykke arbejde, i lovens forstand
men skal bruges til en vurdering af din arbejdsevne

så hvis du ikke kan modtage kontanthjælp, ja kan du ikke få nogen ydelse
har selv været uden i snart 18 måneder

du må ikke have mere end 10000 kr i formue, ellers kan du ikke modtage kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Arbejdsprøvnig for at oparbejde evne...hjælp Wodpoulsen Din historie 110 05-05-2011 20:36
Gratis advokatrådgivning?? Tullepigen90 Et godt link! 3 26-08-2010 12:42
Gratis praktik??. Tullee Alt det andet 35 26-08-2010 06:44
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension