K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 09:51   #1
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Journal

Undertegnede har to spørgsmål:

1) Hvis man bliver helbredt, og som en følge af dette vil ens tidligere diagnose ikke længere passe, kan man så få opdateret ens journal og få slettet tidligere diagnose?

2) Hvad gør man hvis man er fejldiagnosticeret og ønsker korrekt journal?
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:54   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er forekel på at blive helbredt for derved tidligere diagnose, også at der har været ukorrekte oplysninger.

Datte kan man uanset hvad, selvsagt be om bliver opdateret i journal.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:57   #3
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Jeg er ikke helt med.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 20-06-2011 kl. 10:07.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:58   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, interessant og relevant spørgsmål!

NEJ generelt kan siges, at man IKKE kan få slettet noget som helst i en journal MEN man kan henvende sig til de ansvarlige i første omgang, og bede dem om at TILFØJE tingenes reelle tilstand.

VIL de ikke dette ja, så må du videre i systemet og fx benytte dig af Datatilsynet, Sundhedsmyndighederne osv.....

Når først tingene står skrevet, ja, så står de der -sådan er lovgivningen skruet sammen, og så kan man synes om det eller ej, hm...

Ps, har SELV oplevet at vi via Patientklagenævnet fik medhold i at der skulle TILFØJES de korrekte oplysninger i journal -skønt disse aldrig nogensinde blev tjekket korrekt, hmmm...men altså dog trods alt tilføjes skønt tingene var foregået mindst 2 år tidligere!
Forbered dig på en laaaaang og besværlig vej -men ønsker dig held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:17   #5
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Jeg ved heller ikke, såfremt man ønsker korrekt journal efter bevilling af førtidspension om det evt. for indvirkning på ens pension. Måske er dette for 'farligt' at begive så ud i, til trods for man egentlig blot ønsker korrekt opdateret journal. Måske man blot skal leve med og acceptere evt. fejldiagnose undervejs i ens forløb.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 20-06-2011 kl. 10:38.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:22   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, tja, jeg ville da helt klart afgøre med mig selv, hvilken "kamp" der er værd at kæmpe!

Er ikke liiige helt klar over hvad du mener med: ....om det har indvirkning på ftp ?

Hvis du mener økonomisk, kan jeg kun tro det har relevans i forhold til den gamle ordning, rent økonomisk?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:28   #7
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Her tænkes på, hvis man får lavet tilføjelse til journal som førtidspensionist, der kunne jeg forestille mig at jobcenter skal vide dette. Måske medfører dette en masse knas, og man skal måske ligefrem vurderes endnu engang om man er berettiget til førtidspension.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:44   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis det er en diagnose der er har været medvirkende til at du fik tilkendt FP, så hedder det sig at kommunen skal tage stilling til om du stadig er berettiget til FP.

Men så vidt jeg er orienteret så sket det ekstrem sjældent, de tjekker ikke bare uden videre sagerne i gennem, andet end hvis de får en anledning til det.

Så i teorien kan du god bede om at få tilføjet i dine lægejournaler, og undlade at oplyse kommunen om de tilføjelser, MEN det ville jeg simpelthen ikke ture hvis det var mig, for opdager de det kan det gå hen og blive en meget meget dyr fornøjelse.

Personligt ville jeg se stort på hvad der står hvor af diagnoser, fordi det ikke er papirer kommende bekendtskaber har adgang til, jeg ved hvem jeg er og hvad jeg står for, og så er jeg sådan set hamrende ligeglad med hvad de ret få folk i systemet, som har eller får adgang til de dokumenter ellers syntes og tænker om mig, det rager mig en høstblomst. Eneste sted hvor jeg ville blive tosset er hvis det ville betyde at vi skulle i gennem en §50 undersøgelse (forælder evne undersøgelse) hver evig eneste gang en ny fik fingrene i mine papirer, der ud over kunne det ikke betyde mindre for mig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 10:50   #9
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Kan fortælle, at man aldrig kan få slettet noget i ens journal.. heller ikke selvom det der står er direkte forkert.. Det der sker er, at man laver et notat, hvor man skriver, at det tidligere skrevne var en fejl, og at det i stedet ser sådan og sådan ud.

Og så må man jo krydse fingre for, at f.eks. kommunerne husker, at gennemlæse det hele !!
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 11:08   #10
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Det er svært at sige, hvilken diagnose der er medvirkende til bevilling af førtidspension.

Det er nok en gråzone at begive sig ud i.

Selv tilføjelse til journal kan sikkert give en masse knas, hvis man er tæt på at blive førtidspensionist eller er blevet dette. Og man har sikkert også pligt til at oplyse til jobcenter hvis der sker ændring af ens journal de steder man er forsøgt at blive behandlet.

Man skal nok leve med dette uanset om man har lyst til dette eller ej.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 20-06-2011 kl. 11:16.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over journal pedo Alt det andet 8 31-08-2011 06:17
Journal - hvad skal der stå Skade2006 Alt det andet 10 18-12-2009 12:28
urigtige oplysninger i journal pinballs Dit og Dat 18 08-07-2009 01:20
Udskrift fra journal Mordanmark Alt det andet 2 08-07-2008 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension