K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 10:43   #11
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Jeg fik fjernet min ene nyre pga en kæmpesvulst. Efterfølgende en del komplikationer.
Lægekonsulenten skrev: Man kan sagten leve med 1 nyre. !!!
Jeg har dobbeltsidig Tinnitus og deraf følgende søvnløshed og Migræne
Lægekonsulenten skrev: Mange mennesker lære at leve med Tinnitus. !!!

Jeg kunne jo f.eks. så påstå at:
Trafikken ikke er et farligt sted, for mange mennesker kommer ikke ud for trafikulykker !!!
Rygning er ikke farligt, for mange mennesker overlever at ryge hele deres liv !!!
Alle kan blive oplympiske deltagere i 100m løb bare de har 2 ben !!!

Jeg var dybt forundret over Lægekonsulentens udtalelser. Jeg har ALDRIG mødt vedkommende og han kender mig ikke.

Mht ventetid........så kan du ligeså godt forberede dig på at det bliver en lang sej kamp.
Og så "glæde" dig over at du kommer til at lære om tålmodighed som du aldrig troede muligt.

"Først pisser de på os. Og så siger de vi lugter"
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 13:40   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
haha Stonie.. fed humor ...

kan du ikke skrive til lægekonsulenten at man godt kan blive læge uden at være klog..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 15:53   #13
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Lige en opdatering fra mig.

Ja læge er åbenbart lettest at blive hvis man ingen humor har- eller måske den bliver fjernet fra dem under studiet???

Humor, selvironi, sarkasme og morbiditet er man nødt til at have- specielt hvis man er syg, og i kommunens magt!

Jeg blev frataget min revalidering, da de jo godt kunne se at jeg aldrig kommer til at arb. På fuld tid. (min nye rdgv. Var fortørnet over at det var kommet på tale, at jeg skulle tage ny udd. Med den sygdom) men de har jo alle en mening- det er loven vi retter os efter.

Jeg er så nu uden indkomst- underlagt gensidig forsørgerpligt. Velkommen til 1950.
Så kan min mand og jeg selv vælge i hvilken rækkefølge vi vil sælge hus og bil!
Og vores 3 børn skal nok regne med udsigt til at bo med os i en to vær.

Ak ja sort humor

Jeg afventer lægekonsulent vurdering mhp førtidspension. Og samtidig med det, er rdgv. Ved at finde sted til arb. Prøvning - eneste problem er bare, arder ikke er plads nogen steder her i kommunen lige nu!
Jep så jeg må have lidt mere tålmodighed- måske nogen der har et godt fif til læren om det samt også gerne selvbeherskelse???

Nå men jeg må være positiv og glad for livet. Har trods alt så meget godt at leve for.
Og et barn der skal konfirmeres til Maj. (gad vide om ikke kommunen kan stille lokaler til rådighed for det, da vi desværre ikke har råd til at leje noget
)
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 16:21   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du overvejet at klage over afgørelsen? Håber du har fået afgørelsen skriftligt, ellers bed om den.

Har de i afgørelsen på stop af revalidering oplyst hvilke tilbud, de så mener, der kan hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet? Hvis nej, så har de muligvis ikke overholdt retssikkerhedsloven § 7a - her skal de også have seneste lægeoplysninger om dit helbred i forbindelse med sagens forløb.

Jeg ved så ikke, om der burde være mulighed for at ændre en jobplan i en revalideringsforløb, hvis man ikke kan klare den nuværende jobplan. De skal jo altid lave en RIMELIG jobplan, som du bør kunne klare (der kan dog være tilfælde, hvor man uforudset ikke kan overholde jobplanen).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 18:00   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser

Og et barn der skal konfirmeres til Maj. (gad vide om ikke kommunen kan stille lokaler til rådighed for det, da vi desværre ikke har råd til at leje noget )
Hvis du kender nogen der bor til leje kan du spørge dem, om der er beboerlokale man kan leje der hvor de bor, og så få dem til at leje det for jer.

Her hvor jeg bor koster det 400 kr. for en weekend + 600 kr. i depositum.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 19:28   #16
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Hej Curls
Min reva. Stoppede sidste år, og alt blev fulgt lige efter bogen. Jeg fik det på skrift osv.
De må kun stoppe hvis andet stilles i stedet. Dermed menes at jeg har mulighed for at søge kontanthjælp- så har de deres på det rene. At jeg så ikke kan få det pga. Min mands indkomst, er jo ikke deres problem.
Desuden blev en handleplan fremlagt. Min rp blev opdateret og alle nye lægelig opl. Blev sendt til lægekonsulent.
Nu kan jeg så bare vente på hans vurdering mhp fleks el. Fp. Og ved af bitter erfaring at det kan tage lang tid- denne gang bare helt uden indkomst.
Hvilket for mig/ os bare forværrer tingene.

Skal siges at jeg ikke stod her hvis det ikke var fordi, at jeg skrev et brev til borgmesteren i min kommune.
Jeg er gennem de sidste 5 år blevet smidt rundt til forsk. Srdg ca. Hver 4-5 mdr. Som regel de ny, som aldrig vidste noget om noget...
Efter mit brev til borgmesteren, som vidersendte min klage til jobcenteret- skete der pludseligt noget.
Jeg fik en erfaren og kyndig rdg. Som har helt styr på hvad der skal gøres i min sag.

Nu tilbage til det afventende øjeblik- hvornår bliver den lægekonsulent færdig??? Argh kunne rive hår ud af hovedet med min mangel på tålmodighed.

Hej vovse

Tak for dit input. Vi er straks gået igang med at undersøge hvor det nærmeste forsamlingshus/beboerhus ligger. Selvom vi ikke er lejere, kan jeg forstå på min nabo, at vi godt kan leje det.
Så tak for din gode ide.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 21:10   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
Hej vovse

Tak for dit input. Vi er straks gået igang med at undersøge hvor det nærmeste forsamlingshus/beboerhus ligger. Selvom vi ikke er lejere, kan jeg forstå på min nabo, at vi godt kan leje det.
Så tak for din gode ide.
Nogle afdelinger lejer også deres beboerlokaler ud til andre end dem, der bor i afdelingen, men ikke alle.

Hvis de kun lejer det ud til beboerne i afdelingen må du lægge hovedet i blød, og se om du kender nogen, der bor i afdelingen, som du så kan få til at leje det for jer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 13:29   #18
Aspera
Ved at vænne sig til K10
 
Asperas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Aspera er ny på vejen
Jeg giver op!

Er der ingen som kan give et bud på, hvor lang tid en lægekonsulent må være, om at vurdere??

Har googlet det og fandt noget om en svarfrist på 21 dage. Ved ikke om det er gældende?

Synes at alt tager tid- fair nok, vi er vant til langsom sagsbeh.

Men nu står jeg bare her uden indtægt, og vi har ikke engang råd til min medicin (er ved at sælge bilen) og må prioritere vores udgifter nøje.

Vi har en søn som er autist, så vi vil helst undgå at skulle flytte... Da det vil være for barskt for ham.

Hver gang jeg kontakter min rdg. Siger han, at han afventer svar fra lægekonsulent. Ok at det går efter tur, men måske de så har brug for flere...

Jeg har ventet 3 mdr. På den vurdering, og jeg ved udmærket godt, at der kommer mere ventetid efter det.

Giver sgu snart op føler jeg udsætter min familie for tortur.
__________________
Per aspera ad astra- Gennem modgang til stjernerne!
Aspera er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 14:47   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
Er der ingen som kan give et bud på, hvor lang tid en lægekonsulent må være, om at vurdere??


Hver gang jeg kontakter min rdg. Siger han, at han afventer svar fra lægekonsulent. Ok at det går efter tur, men måske de så har brug for flere...


Giver sgu snart op føler jeg udsætter min familie for tortur.
En lægekonsulent må "ikke" vurdere, eller fremlægge egne meninger om en person som lægekonsulent!

Hans eneste opgave er, at oversætte lægefagligt materiale fra anden læge.

Hvis han ændrer på noget der er i strid med din læges journaloplysninger eller speciallægeerklæring, hvor din kommune kan spare, er han INHABIL!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 15:25   #20
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aspera Se meddelelser
Jeg blev frataget min revalidering, da de jo godt kunne se at jeg aldrig kommer til at arb. På fuld tid. (min nye rdgv. Var fortørnet over at det var kommet på tale, at jeg skulle tage ny udd. Med den sygdom) men de har jo alle en mening- det er loven vi retter os efter.

Jeg afventer lægekonsulent vurdering mhp førtidspension. Og samtidig med det, er rdgv. Ved at finde sted til arb. Prøvning - eneste problem er bare, arder ikke er plads nogen steder her i kommunen lige nu!
Jeg har først set din tråd nu, og ved ikke, hvor meget jeg kan bidrage med, men har da et par tanker/spørgsmål:

Hvem siger, du aldrig kommer til at arbejde igen - dig eller kommunen?
Har sagsbehandler sendt din sag til lægekonsulent mhp opstart af førtidspensionssag? Eller en generel vurdering?

Forstår jeg det sådan at du skal i arbejdsprøvning, men der ikke er plads i kommunen lige nu??

Det hænger bare ikke helt sammen for mig, for hvis de vil sende dig i arbejdsprøvning, er der jo ingen ide i at sende din sag til lægekonsulent mhp på opstart af fp sag. Enten er det mig, der misforstår eller også er det dig, der er forvirret

Under alle omstændigheder undrer det mig, hvorfor du ikke er blevet tilbudt for-revalidering. Da det lå klart at jeg var for dårlig til at gennemføre en revalidering, blev jeg sendt over til for-revalidering for at afklare min arbejdsevne. Jeg kom samtidig også på sygedagpenge
Kommunens hensigt var helt klart at vurdere, hvad jeg kunne, for derefter at sende mig tilbage på revalidering igen, når det var afklaret. Det skete så aldrig, da jeg nu kæmper for førtidspension (men det er en anden historie)

Jeg fik forklaret dengang at man normalt starter med denne for-revalidering med arbejdsprøvning, før man sætter folk i revalidering. Men fordi de havde sat mig på revalidering med det samme, måtte man derfor træde dette skridt tilbage, og ligesom starte helt forfra

Måske det var en mulighed for dig at prøve af?

Jeg tænker bare at med snak om arbejdsprøvning, nytter det bravt for din sag at du afventer svar fra lægekonsulent, for det vil jo ikke betyde noget alligevel, hvad han siger, fordi du stadig mangler at blive arbejdsprøvet

Det var måske lidt rodet, men jeg håber du kan få noget ud af det
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension