K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2008, 00:21   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
En rabat liste til førtoidspensionisterne?

Er det ikke muligt at lave en liste over rabatter til FP´ere? Nu tænker jeg ikke tilskud fra kommunen, men bla det at man får rabat ved bus og tog, ved nogle forlystelser forsikringer (hvilke selskaber hvilke forsikringer?) osv osv.
De rabatter må da gælde både ny og gammel ordning (de fleste af dem om ikke andet, jeg ved licens ikke gælder både og)

En sådan liste vil give et meget bedre overblik, og mange af os, vil have lidt besvær med at side og læse en debat i gennem, hvor der også foregår en masse andet snak, og så danne sig et ordentligt overblik over hvor/hvad der er realistisk for en selv.

Hvis der allerede er sådan en liste et sted der ude, hvor finder jeg den så henne?

En ting er sikkert: det er da tosset at betale fuld pris for noget man kan få lavere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 01:04   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, her er sådan en "rabatliste" i forvejen.

Hvis du bruger søgefunktionen, så dukker der en hel masse op.

Du kan finde tråden her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4419

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 09:58   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den har jeg set og sys den er uoverskuelig (bla er der en del debat omkring forsikringer, som på en overskuelig liste er uvedkommende, ikke at det ikke er relevant, men det gør det uoverskueligt) der til mangler der en hel del, som fx at man i nogle svømmehalder (hvilke? hvor er de? ... vores nærmeste giver ikke rabat) kan få rabat, nogle fitness centre osv.

Jeg tænkte i retningen af en regions og kategori opdelt liste, så det er nemmere for folk at gå ind og se, hvis de fx vil på et muserum, så kan man lige smutte ind og se om der er rabat lige på det sted, eller om det måske er nabo museet man skal vælge i stedet for.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 11:02   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det har du da ret i.

Det, du foreslår, lyder meget omfattende. Og jeg tror også, det er for omfattende for k10. Denne liste skal jo vedligeholdes, opdateres osv.

Mange kommuner (måske alle) har en "kulturhjemmeside", hvor man kan gå videre og se en hel masse i lokalområdet.

Der er også denne her, www.aok.dk med en masse kulturnyt.

Det ideelle ville være, hvis vi fandt et link på en anden hjemmeside, som havde alle disse oplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 13:38   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Måske man skulle foreslå ældre sagen (de må da være de nærmeste) eller hvad er det handicap organisationen hedder? at lave en???

Den side er lige lovlig uoverskuelig til midt hoved lige nu... jeg må se nærmere på den en dag hovedet er bedre med
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 14:53   #6
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Tja jeg ved ikke om det er den rigtige tråd som jeg har valgt til dette.

Som førtidspensionist kan man være heldig at blive klippet til pensionistpris. Er selv lige blevet klippet i dag til kun 160 kr., hvor jeg normalt giver ca. 300 kr. for en klipning.

Det jeg gjorde var at ringe rundt til en del frisører og spørge om de havde pensionistrabat og om den i så fald også var gældende for førtidspensionister.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 16:15   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
veei Inger, god ide
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 17:26   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogle frisører søger også "modeller" til deres elever, som så klipper, krøller, farver til nedsat pris.

Så netop et skilt i dag, hvor en herreklip kostede 100 og dameklip 150.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 00:39   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg ville gerne lige vide om der er nogen der ved dette.

En pensionist får 50% rabat på ejendomsskat, gælder det også førtidspensionister?

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 07:37   #10
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det med 50% på ejendomsskatten har jeg aldrig hørt om før, men folkepensionister har mulighed for at "suspendere" betalingen mod kommunen får pant i ejendommen for beløbet istedet. Det gjorde mine forældre på deres gamle dage.
Vedr. hvor omtalen på rabat stammer fra ved jeg ikke, men her er et gammelt link til Berlingske i jan.2008 hvor det omtalen :
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/701180065/

Eller her i Business.dk

http://www.business.dk/article/20080...nge/701180043/

Reglen der er her, gælder kun hvis man er over 65 år, dvs berettiget til folkepension.
I artiklen lyder stemningen til at være for afskaffelse af ordningen, men jeg ved ikke om den er blevet det endnu.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pas (rabat) knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-06-2014 19:05
Rabat listen cyberstorm Nyttigt at vide for Førtidspensionister 33 05-07-2010 23:15
Rabat tråden SÅrdnok! Et godt link! 13 26-03-2010 13:34
Rabat Sdrj Alt det andet 1 12-11-2009 04:57
DSB Rabat Mariepigen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 08-12-2007 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension