K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2009, 09:47   #1
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Sygedagpengestop

Hej
Jeg er en "gammel" bruger her på siden,men har valgt at skifte navn, da jeg er al for let at genkende ellers hvis kommunens folk læser med.

jeg har et spg vedrørende sygedagpengestop
Jeg har pt fået mine sygedagpenge forlænget iht § 27 nr 1 stk 2 .... de blev tilbagebetalt til sidst i april efter en anke... og altså 26 uger frem.....
ugerne er blevet brugt på behandling af anken ....da der er 12 uger tilbage er jeg til møde med jobkonsulent og arbejdsprøvning skal findes .... nu er der små 10 uger tilbage og jeg venter stadig på at stedet kan findes.

Jobkonsulenten siger jeg skal nå at afklares inden sygedagpenge stop ellers stopper de udbetalingen og så hedder den kontanthjælp ... og i mit tilfælde = ingenting.

Jeg synes jo ikke der er lang tid tilbage til afklaring.... har søgt rundt omkring uden held......er der slet intet jeg kan gøre for at forlænge sygedagpengene?????

jeg er bange for at jeg ryger i hullet... for god til fleks med for dårlig til at kunne være i en a-kasse ... selv endda på deltids ... hvor man skal kunne arbejde 30 timer om ugen.
Hvad F::::: gør man så ??????!!!!

Mon der er nogen som kan komme med lidt indput til mig
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 15:29   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du bor i nærheden af et REVA center, så kunne du ringe til dem
og spørge om du har mulighed for en afprøvning der, om de har plads,
derefter kan du ringe til sagsbehandleren og hvis REVA har plads, kan
det være, du kan blive afprøvet der, nogle skoler vil også gerne have folk
i afprøvning, men jeg ved jo så ikke, hvad du gerne vil afprøves indenfor,
mht. sygedagpenge så må jeg være dig svar skyldig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 18:30   #3
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Jeg havde også regnet med at jeg skulle afklares yderligere på REVA men i følge jobkonsulenten kom det ikke på tale, da sagsbehandleren havde sat hende til at finde en arbejdsprøvning.... og hun har åbentbart ikke noget med REVA at gøre ??? det kunne ligesom slet ikke komme på tale....

Er der nogen som kan forklare mig hvornår §28 kommer i betragtning / hvornår man kan bruge den???

Hvad gør man hvis man ender mellem ikke at kunne få fleksjob (det er vel max 18 timer???) og ikke at kunne stå til rådighed i en a-kasse på deltid.... hvor man skal stå til rådighed i 30 timer.

Det er jo ikke let at gå ud og finde et job i dag og det gør det jo ikke bedre at skulle gøre det når man har fysiske skavanker og har været sygemeldt i ca 1 1/2 år hvem vil have en så i forhold til en anden "rask"
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 20:38   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hermed et link til paragraf 28
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746


Her kan du læse om fleksjob.
http://www.clh.dk/?id=1474

Sidst redigeret af Tanja; 18-08-2009 kl. 21:30.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 21:12   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Giraffen.... hvis du mener paragraf 28 i sygedagpengeloven, så SKAL der udfyldes en ressourceprofil, FØR standsning af sygedagpenge.

Der SKAL være en plan for, hvordan du vender tilbage til arbejdsmarkedet, og der SKAL være taget stilling til revalidering, fleksjob eller pension.

Mit bud er, at du skal på forrevalidering efter stop af sygedagpenge.

Du kan læse her:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 10:26   #6
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Zuza .. det var lige den paragraf jeg mente

Min ressourceprofil er lavet.......... men kommunen kan vel godt afklare mig (hvis de kan nå det på 9 1/2 uge) og sige revalidering kan jeg ikke klare, fleks er jeg for god til (synes jo selv det er det der er det beste for mig) og ligeså førtidspension .... og så kan de vel bare sige at jeg kan finde mig et arbejde på 20-25 timer !!!!
Kan de ikke?????
for som jeg ser det er der jo et kæmpe hul/spring derimellem hvor de "bare" kan putte mig i???? altså find noget deltidsarbejde der tager hensyn til mine skånehensyn

Men som deltids skal man jo stå til rådighed i 30 timer...... så det er jo ret tvivlsomt om a-kassen vil acceptere det og dermed give mig dagpenge........ og hvad fa..... gør jeg så??????
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 10:29   #7
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Takker for svarene forresten

Glemte lige
hvis jeg kommer på forrevalidering efter sygedagpengestop ..... hvad får man så økonomisk???
Som jeg har læst mig til her er forrevalidering ....fx skolegang som skal til inden en anden uddannelse kan tages .... eller en "arbejdsprøvning" for at se om man kan klare et job på et givent område..... er dette korrekt forstået???
kan det være andet???
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 13:18   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis kommunen grundigt har beskrevet, HVAD du kan magte sammenholdt med dine lægepapirer, så skulle du kunne stå til rådighed i a-kassen, men altså ikke til alt.

Det bør fremgå af din ressourceprofil, men det kan da undre mig, at kommunen ikke har "haft tid" til at finde ud af det, mens du var på sygedagpenge. Det er smøl.

Hvis du IKKE kan blive selvforsørgende med et deltidsjob, så holder de 20 timer ikke. Kommunen skal hjælpe dig til at blive selvforsørgende - i fuldtidsjob, hvis du havde det, FØR du blev syg.

Forrevalidering er samme ydelse.

Og ja, det er en afklaring af beskæftigelsesmålet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension