K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2009, 22:09   #1
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
hvad sker der hvis vi bliver gift

hejsa jeg har nu fået min førtidspenstion tilkendt
langt om længe og det er jo dejigt
jeg bor sammen med min kvinde i livet og vi har fået et barn sammen
hun går nu på barsel og får kontanthjælp
nu er mit spørgsmål så hvis vi gifter os nu vil hun så blive trukket i kontanthjælp ? og hvis ja er der nogen der ved hvor meget det vil dreje sig om ?
eller er det bedre at vente til hun er færdig med barsel og forhåbentlig kommer i arbejde igen ?
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 22:26   #2
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomsen Se meddelelser
hejsa jeg har nu fået min førtidspenstion tilkendt
langt om længe og det er jo dejigt
jeg bor sammen med min kvinde i livet og vi har fået et barn sammen
hun går nu på barsel og får kontanthjælp
nu er mit spørgsmål så hvis vi gifter os nu vil hun så blive trukket i kontanthjælp ? og hvis ja er der nogen der ved hvor meget det vil dreje sig om ?
eller er det bedre at vente til hun er færdig med barsel og forhåbentlig kommer i arbejde igen ?
Hej

Ja I vil blive trukket i kontanthjælp og din status som førtidspensionist ændrer sig også.

Som gift har I ifølge loven forsørgerpligt overfor hinanden.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 22:47   #3
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
frørtidspentionen er da det samme om vi er samlevende eller bliver gift er bare ik klar over om hun vil blive trukket i kontant hjælp og hvor meget
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 06:36   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
de trækker

alt efter hvor mange penge du får pr måned, så trækker de hende i kontanthjælp. Det kan simpelthen ikke svare sig at blive gift i danmark... hvem siger også man skal have papirer på hinanden
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 18:22   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil sige som tije: det kan ikke svare sig at være/blive gift som dagens danmark er pt -desværre

Hvis i gifter jer, vil i blive sambeskattet OG man vil regulere både din ydelse men også din hustrus ydelse -uanset hvor du er i "systemet".

Man regner simpelthen ud hvor meget i har tilsammen og i KAN risikere at man lukker kassen for kontanthjælp da i jo så har gensidig forsørgerpligt.

Der bliver også reguleret for evt boligtilskud, medicintilskud mm hvis du modtager dette så med vores erfaring(jeg selv ftp på gammel ordning og mand på nye ordning = -2500kr i mistet indtægt, da gift!) så kan jeg kun se det som at blive straffet at vælge at leve i en kernefamilie(undskyld, men det er min mening )

Ærligt talt, -bortset fra løftet- ja, så betyder det ikke så meget for mig personligt om jeg er gift eller ej.
MEN vi valgte det også i tidernes morgen da det var noget lettere rent administrativt(kun ét stk papir) i forhold til alt det andet, krydslivsforsikret mm og mest af alt af hensyn til børnene.
MEN igen, man har stadig muligheden for at sikre hinanden rent juridisk, der skal blot lidt flere papirer til
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 18:44   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis du får FTP uden nogen reguleringer får du 13.348 kr. om måneden før skat.

Din samlever vil få 12.629 kr. i kontanthjælp pr. måned før skat.

Skulle i gå og hen og blive gift, har du som andre har nævnt forsørgerpligt overfor hende. DVS. at der bliver beregnet hvad i begge to ville kunne få i kontanthjælp (2*12.629 kr. pr. mnd) og så vil din indtægt blive trukket fra.

2 x 12.629 = 25.258 kr. - din FTP 13.348 = 11.910 kr.

Det vil altså koste jer 719 kr. om måneden at blive gift - hvis din FTP er højere eller du har indtægter andre steder fra vil det blive mere (1 krone mere til dig i pension = 1 krone mindre til din ægtefælle i kontanthjælp)

Det kan langt bedre betale sig at sikre hinanden med et testamente, desværre. Et testamente koster 3-4.000 kr. at få lavet og er en rigtig god idé hvis man har børn sammen, men ikke er gift.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 18:46   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ægteskabet kan måske gå an nu, men hvis din 'kone' får et arbejde, så ryger der en pæn bid af din førtidspension.....

Som de andre er inde på, så er gift noget man tager, for ikke at blive det!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 16:09   #8
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
tak for den udregning hr.luko
Helene der er da ikke forskel på nu eller om vi bliver gift når hun får arbejde så længe vi bor sammen og er samlevende på hvad jeg får i pension ved godt der vil blive trukket i min pension efter hvor meget hun kommer til at tjene men det er da det samme om vi er gift eller bare samlevende
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 16:30   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Thomsen, ja, det mener jeg også. Når man får førtidspension er der ikke forskel på, om man er gift eller samlevende.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 16:33   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har ikke skrevet der er forskel!

De er ligelade om man er ægtepar, er i registrerede partnerskab, samlevende par eller samboende par.....

Jeg skriver bare, at der ryger lidt mere når din 'kone' får et arbejde....eller hvis din kæreste får et arbejde, om du vil. Men sådan som i lever nu, er der jo ingen fare på færde - det er i jo vant til. Men når hun får et arbejde, så kommer du til at betale for det.

Jeg er bare modstander af 'fælles økonomi' og synes det er noget forældet vås!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker hvis jeg siger nej tak til ressourceforløb? gisne Alt det andet 9 28-05-2013 11:22
Hvis man så bliver raskmeldt...hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2011 15:49
Hvad sker det hvis man flyttet til en anden kommune ? Yasmin Alt det andet 1 29-12-2009 13:54
Hvad sker der hvis beskæftigelsesankenævnet hjemsender? Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-12-2008 16:16
Hvad sker der hvis jeg flytter kommune? Marianne Spørgsmål ang fleksjob 3 18-07-2006 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension