K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2009, 13:14   #11
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Ja det er nok det jeg må gøre... ha min mobil med og sætte den til at optage iden jeg går ind.

Utroligt at den slags skal til, men sådan må det jo være så.

Jeg er helt oppe og køre pga det møde, jeg har nærmest ikke kunne falde i søvn siden jeg fik brevet skal bare ha det overstået.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 13:40   #12
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Kære Silly

Er du selv nogensinde blevet undersøgt for ADHD? Jeg spørger fordi du selv skriver at dine børn har henholdsvis en Asperger og en ADHD diagnose og jeg synes, at dine symptomer minder mistænkeligt meget om ADHD. Og da ADHD er meget arveligt kunne det jo være, at du også selv havde det?

Jeg er jo ikke læge og kan jo ikke sige, at det er det du fejler, men jeg synes bestemt, at der er grund til at få det undersøgt! Du kan læse meget mere om det inde på http://www.adhd.dk (læs især om symptomerne for piger/kvinder) og prøv derefter at læse de forskellige kvinders historier. Men det bedste er deres debatforum: nogle af de ting du beskriver går igen i de mange forskellige indlæg derinde.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke!

fra Hobbitten
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 14:03   #13
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Ja jeg har faktisk tænkt tanken, men ADHD er jo medfødt, og jeg har fungeret fint nok de første ca 30 år af mit liv, så jeg tror mere det er mine livsvilkår der har påvirket mig. Det er ved at gå op for mig at man godt kan lide af stress og udbrændthed i årevis, pga mange år med massive psykiske belastninger..... så jeg begynder at hælde lidt til at det måske er det....


Mine børns far har vist iøvrigt også ADHD, det hed det bare ikke dengang. Hans to ældste børn har det, og hans ældste datters 4 børn har forskellige grene af det, både ADHD og Asperger, så jo, det er helt vildt arveligt.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 14:42   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tilbage til fleksjobbet.

Hej Silly,

Da jeg startede arbejdsprøvning med henblik på at få bevilget fleksjob fik jeg fortalt at dette kan alle gøre. Altså komme direkte fra gaden og anmode om arbejdsprøvning i forbindelse med bevilgelse om fleksjob eller førtidspension. Det er en menneskeret i det danske samfund !!

At den daværende virksomhedskonsulent på kommunen så sad og gjorde sig klog på, at når det kom til stykket, så kunne jeg jo nok meget mere end jeg troede, det er jo så en anden sag og hans problem med menneske forståelse i øvrigt. !!

Jeg startede altså en 3 mdr. arbejdsprøvning med henblik på fleksjob bevilling. Det viste sig så at jeg ikke kunne arbejde så mange timer som der skulle til end ikke under forskellige skånehensyn, så nu søger jeg førtidspension. Dog har jeg arbejdsprøvningerne som grundlag herfor.

Du er nødt til at starte en arbejdsprøvning for at se om du kan klare fleksjob, at de så mener at du "sagtens" kan klare ordinær beskæftigelse, det er deres "poroblem". Du må jo under prøvningen vise hvad du kan og sætte den grænse der må være for din formåen. Det er jo det en afprøvning går ud på. Det bedste vil være at I finder et sted hvor du også har mulighed for at få ansættelse efter flg. ellers bliver den en afprøvning til ledighed.

Såfremt din afprøvning viser at du kan arbejde 37 timer under smerter og problemer, jamen så er det jo det. Dog er det dig selv der sætter grænserne og barren for hvor langt du vil gå, det er dig der hopper fra når du ikke kan arbejde de timer I har planlagt og så tager man det ad notem.

Held og lykke.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2009, 14:48   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mht. ADHD, så er jeg også selv blevet linket til dette. En psykiater skriver det i speciallæge erklæringen på mig i forbindelse med min ansøgning om pension. Dog mener min psykolog at jeg muligvis har ADHD træk og disse kan have ført til den udbrændtheds depression jeg lever med idag.

Pas på med at blive medicineret mod fx. ADHD oveni hatten. Mange psykiatere er tilbøjelige til at ty til ADHDén og borderline for os udbrændte, utålemodige og temperaments fulde kvinder i denne tid. Jeg tager lykke piller 40 mg. cipralex om dagen og det er min lotto gevinst for mit helbred. Samtidig dyrker jeg en masse motion. Måske er dine børn så store at du kunne få dem med, eller du kunne få tid til at løbe nogle ture for dig selv, det kan varmt anbefales. Evt. om morgenen når du har tid og energi. ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Hvornår kan man blive arbejdsprøvning/afklaring Heart2breake Alt det andet 15 22-09-2010 11:08
arbejdsprøvning/afklaring Heart2breake Alt det andet 3 15-07-2010 12:49
Arbejdsprøvning/afklaring ikalene Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 09-03-2010 15:43
Arbejdsprøvning/afklaring - forlænge sygedagpenge zuza Nyt om loven 2 28-04-2009 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension