K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2009, 10:28   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Post Kan jeg "kræve" fysisk møde i stedet for telefonisk opfølgning?

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det her an.

Som skrevet i min præsentation af mig selv, så har jeg stadig ikke fået lavet nogen ressourceprofil trods jeg også var sygemeldt ca. 8 måneder sidste år.

I den her "omgang" sygemelding har jeg nu været sygemeldt siden 20. april og den første opfølgning efter første møde (I ved, efter max 8 uger kommer man til møde og så skal man følges op på senest hver 8. uge) står i mine papirer til at være telefonisk.

Det er jeg stærkt utilfreds med og det har jeg været fra start af pga. den manglende ressourceprofil. Det gjorde jeg også opmærksom på, da jeg var til møde med hende efter de første 8 uger.

Jeg har påpeget mange gange, at den ressourceprofil skal laves, men jeg føler jeg konstant bliver holdt hen.

Nu vil jeg skrive en mail til min socialrådgiver og presse på for at vi ikke bare har telefonisk kontakt den her gang, men fysisk har et møde og får lavet den ressourceprofil. Ellers går der jo yderligere uger før det i det hele taget bliver påbegyndt og tiden går altså. Jeg har lige fået besked om, at mine sygdagpenge udløber 31. oktober.... og den med forlængelse... tja... den tør jeg ikke tro på.

Men spørgsmålet er, om jeg kan det? Kan jeg "kræve" at vi har et fysisk møde og ikke bare telefonisk opfølgning?

Og er der nogen der har en god ide til hvordan jeg griber det an og hvad jeg kan skrive i den mail? Det ridder mig som en mare at der er hængepartier og jeg kan slet ikke overskue psykisk at der er så meget rod. Men jeg er samtidig også hundeangst for at gøre noget forkert.

H.

Sidst redigeret af hla72; 02-08-2009 kl. 10:31. Årsag: glemte noget
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 11:23   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Exclamation

Ja det er ved gud at du kan forlange det og det skal du også gøre og sådan som din sag er forløbet så er du også nød til at gøre alt på skrift det vil sige at ringer de til dig så skriver du et refaret hvori du skriver du sagde i telefon den og den dato sådan og sådan af dette kan jeg forstå at (og så skriver du det som du kan forstå ) derimod forstår jeg ikke at (og så skriver du det du ikke kan forstå )

Mht til din ressourceprofil og de møder du mangler så ville jeg selv skrive noget i stil med ..

Citat:
Jeg er blevet oplyst om at mine sygedagpenge bliver stoppet den 31 Oktober dette stiller jeg mig helt uforstående over for da der endnu ikke er lavet den lovbefalet ressourceprofil.

Denne er ikke blevet lavet trods alle de gange jeg har rykket for den, ligeledes bliver der heller ikke holdt personlige møder med mig men alt går via telefon trods det at jeg har bedt om at vi mødes personligt og der bliver sat en ressourceprofil igang om min sag som loven forskriver ..

Derfor vil jeg lige gøre opmærksom på at der i loven om sygedagpenge står

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Da dette ikke er sket (trods utallige opfodringer til dette ) stiller jeg mig mere end undrende over at man fra kommunens side mener at man skal stoppe mine sygedagpenge den 31 Oktober jeg kan ikke se hvad man bygger dette på da man ikke har opfyldt § 28 i sygedagpengeloven

Ligeledes undre det mig også en del at man ikke fra kommunens side følger loven om syge opfølgning , i sygedagpengeloven står der ligeledes .



Citat:
§ 8. Kommunen skal i løbende sygedagpengesager, hvor kommunen ikke har modtaget en raskmelding, tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og sygemeldtes behov og forudsætninger. Kommunen skal inddrage den sygemeldte i opfølgningen.

Stk. 2. Indsatsen skal være sammenhængende og helhedsorienteret, og kommunen skal koordinere den kommunale indsats med indsatsen fra andre, jf. § 9.

Stk. 3. Kommunen skal som led i opfølgningsforløbet, uanset om der er tale om en hel eller delvis sygemelding, indhente oplysningsskema, visitere, holde samtale og foretage en samlet vurdering af behov for indsats m.v. samt udarbejde en opfølgningsplan, jf. §§ 11-16.

Intet af dette er i mit tilfælde overholdt da man har valgt kun at holde telefonisk opfølgning i min sag.
jeg er ikke part i noget og føler bestemt ikke at det her er et samarbejde mellem mig og kommunen ..

Derfor forventer jeg at jeg vil blive kaldt til møde personligt og ikke telefonisk sådan at vi kan komme igang med de tiltag der i følge loven skal tages og ikke mindst ressourceprofilen , jeg er tidligere kommet i klemme da kommunen mente at jeg skulle have stoppet mine sygedagpenge og a-kassen var af den mening at jeg ikke var rask..

Jeg skal derfor informere om at jeg IKKE er rask nu jeg ønsker ikke engang til at komme i klemme pga kommunalt smøl og sjusk jeg har derfor denne gang allierede mig med nogen der kan loven og jeg skal gøre opmærksom på at jeg

1 Ønsker et personligt møde
2 Ønsker at den lovbefalet ressourceprofil bliver udarbejdet i samarbeje
med mig
3 Få aktindsigt i min sag
4 Især er jeg intresseret i at se hvad kommunen har skrevet ned der
viser at der er taget hensyn til § 15 og 16 i sygedagpengeloven


Jeg ser frem til at blive kaldt ind til personligt møde og at vi får gang i de tiltag der skal laves for at finde ud af hvor i systemet jeg er , skal det være fleks revalidering førtidspension eller hvordan mener kommunen at jeg kan komme tilbage til ordinært job.

Denne skrivelse forventes at blive lagt ind i min sag ligesom jeg vil gøre opmærksom på at jeg grundet de mange fejl de er i min sag ikke længere ønsker at blive kontaktet telefonisk men kun skriftligt og jeg skal så gerne møde op til personligt møde hvergang det er nødvendigt ..
Nu ved jeg ikke hvad du har af aktindsigt og opfølgnings planer men ellers må du tage det du kan bruge og prøve at lave en ny skrivelse ..

Har du aktindsigt og er der lavet en opfølgnings plan ?
  Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 14:46   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja det er ved gud at du kan forlange det og det skal du også gøre og sådan som din sag er forløbet så er du også nød til at gøre alt på skrift det vil sige at ringer de til dig så skriver du et refaret hvori du skriver du sagde i telefon den og den dato sådan og sådan af dette kan jeg forstå at (og så skriver du det som du kan forstå ) derimod forstår jeg ikke at (og så skriver du det du ikke kan forstå )

Mht til din ressourceprofil og de møder du mangler så ville jeg selv skrive noget i stil med ..
Jeg prøver at brygge noget sammen ud fra det du har skrevet - mega godt skrevet og formuleret i øvrigt. Stor respekt der.

Den socialrådgiver jeg har nu har overholdt opfølgningspligten, jeg blev indkaldt som jeg skulle til det første møde (det var jeg til 10. juni) og anden kontakt er så telefonisk senest d. 5. august. Så tidsfristerne er indtil videre overholdt - med mindre hun jo så ikke kontakter mig senest 5. august. Jeg gjorde opmærksom på d. 10. juni, at jeg synes det var for lidt med telefonisk kontakt når ressourceprofilen ikke er lavet, men hun mente der er tid nok... især når hun også skulle indhente erklæring fra min psykolog og udskrift fra Middelfart Sygehus først. Jeg mener jo bestemt, at vi sagtens kan påbegynde at lave ressourceprofil mens hun venter på de to ting! Men jeg fik den da printet ud og med hjem, så kunne jeg jo selv kigge på den og de 3 punkter der er lavet på den... ih tak, siger man så.

Jeg havde en anden socialrådgiver sidste år da jeg var sygemeldt i 8 måneder, hun overholdt ikke opfølgningspligten. Der gik jeg over 13 uger mellem første og anden kontakt! Det er også hende der ikke har lavet ressourceprofilen, men som bare sendte mig videre i systemet, dvs. til Jobcentret, så det endte med en raskmelding (og en masse fusken der med min a-kasse for at blive rådighedsvurderet som fuld ledig) og videre på Job-linjen, som så skulle stå for at få mig ud i praktik osv og afklaret om hvorvidt jeg skulle ud i ordinært job eller måske på fleksjob. Vi nåede bare aldrig så langt, så gik jeg ned med flaget igen. Simpelthen fordi jeg blev presset til at raskmelde mig alt for tidligt.

Citat:
Nu ved jeg ikke hvad du har af aktindsigt og opfølgnings planer men ellers må du tage det du kan bruge og prøve at lave en ny skrivelse ..

Har du aktindsigt og er der lavet en opfølgnings plan ?
Jeg har igen kigget i mine papirer og jeg kan ikke se der står noget på den udskrift jeg har fået af opfølgningsplanen...

Der står bare følgende ud over de sædvanlige punkter:
Citat:
Forventet raskmelding - uvist

Vurdering:
§7 vurdering - Odense kommune vurderer ud fra ovennævnte oplysninger, samt sagens omstændigheder i øvrigt, at sygemeldte er: Fuldt uarbejdsdygtig
Mål på kort sigt - At der indhendtes lægeligt
Mål på lang sigt - At XX vender tilbage til arbejdsmarkedet (der står ikke noget om HVORDAN)
Gradvis tilbagevenden - Ej relevant, XX er ikke i ansættelsesforhold
Samarb. samarbejdspartner - Egen læge, egen psykolog
Kategori - Der er tale om et længere varende sygeforløb. Sygemeldte tilhører kategori 3 (og hvad er det så?)
Begrundelse: XX omkategoriseres, da hun tidligere har været sygemeldt pga samme lidelse og det vurderes at blive et længerevarende forløb.

Konkret indsats:
Der følges op på sagen hver 8. uge. (Det er vitterligt ALT der står!!!)

Sygemeldtes indsats - følger behandling og deltager i kommunens opfølgning.

Næste opfølgning - næste opfølgning foretages inden d. 05.08.2009. Telefonisk.

Jeg kan ved gud ikke forstå hvorfor Odense kommune har telefonisk kontakt ved anden opfølgning!! Sådan har det været alle de gange jeg har været sygemeldt (har jeg prøvet 4 gange siden 2003)


****

Hvad angår aktindsigt, nej har jeg ikke. Men det søger jeg nu efter jeg fik besked på det på mit præsentationsindlæg. Jeg skal nok gøre det på den måde jeg fik forklaret, så jeg får det gjort rigtigt
Jeg ved dog, at de kun har en erklæring fra min psykolog fra sidste år. De fik aldrig indhentet noget fra min tidligere psykiater. Desuden har de heller ikke noget fra den fysioterapeut jeg gik ved i 5 måneder på Job-linjen eller Job-linjens psykolog, som jeg gik ved i 2-3 måneder. Det mener jeg jo er lige så vigtigt at få indhentet.


Jeg prøver lige selv at brygge noget sammen til min socialrådgiver og så vender jeg tilbage, men hvis I har andre forslag, så sig endelig til.

H.

Hmm... det er altså ikke lige så nemt som jeg troede.... eller også har jeg bare ikke - pardon my french - nosser nok til at skrue bissen på. Er hundeangst for at gå for langt. Og ja, jeg lider af angst, og alt det her med kommunen gør ikke min angst mindre. Er så MEGA bange for at ryge ud af systemet og tabt på gulvet.

Jeg vil jo egentlig bare have vi har et fysisk møde og får gang i den ressourceprofil (der er lavet 3½ punkt ud af mange) og at jeg ikke bare bliver "spist af" med telefonisk kontakt. Den kan jeg jo ligesom ikke bruge til ret meget.

Har tænkt på at skrive noget i retning af:

Citat:
Til XX

Jeg har fået besked fra ydelseskontoret om, at mine sygedagpenge udløber d. 31. oktober. Der står dog, at der undtagelsesvis er mulighed for forlængelse. Dette vil jeg mene må gælde mig, da jeg stadig ikke har fået lavet den lovbefalede ressourceprofil eller er blevet nærmere afklaret på nogen måde.

Jeg skal informere om, at jeg IKKE er rask.

Der står i kopien af opfølgningsplanen fra mødet d. 10. juni 2009, at næste opfølgning er telefonisk og inden 5. august 2009. Dette finder jeg meget utilfredsstillende når ressourceprofilen stadig ikke er lavet, ud over de 3 punkter min forrige socialrådgiver skrev.

Derfor vil jeg meget gerne anmode om at opfølgningen bliver lavet om til et personligt møde og at den lovbefalede ressourceprofil bliver lavet i samarbejde med mig.

Desuden vil jeg bede om at fremtidige opfølgninger ikke bliver telefonisk, men skriftligt og jeg skal gerne møde op til personligt møde hver gang.

Jeg vil desuden søge aktindsigt, således at jeg kan drøfte sagen med min faglige organisation.

Jeg ser frem til at blive kaldt ind til personligt møde og at vi får gang i de tiltag der skal laves for at finde ud af hvor i systemet jeg er. Om skal det være fleksjob, revalidering ,førtidspension eller hvordan kommunen mener at jeg kan komme tilbage til ordinært job.

Denne skrivelse forventes at blive lagt ind i min sag.

Venlig hilsen
Kan ovenstående bruges til noget... eller er jeg alt alt for "flinkeskole"?

H.

Sidst redigeret af Webmaster; 21-08-2009 kl. 12:41. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 23:13   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan anbefale, at du bruger den skrivelse om aktindsigt, som ligger her på siden.

Kommunen kan nemt "komme til" at "glemme/overse", at du vil have aktindsigt, når du har skrevet det midt i brevet.

Måske andre har kommentarer... vent og se.

Men jeg synes, du skal bruge Hejdiens forslag. Det plejer at virke. Så er paragrafferne også med, så der ikke er nogen tvivl om, hvad man mener.

Du skal ikke være bange for at bruge Hejdiens forslag... tværtimod.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 23:33   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg kan anbefale, at du bruger den skrivelse om aktindsigt, som ligger her på siden.

Kommunen kan nemt "komme til" at "glemme/overse", at du vil have aktindsigt, når du har skrevet det midt i brevet.

Måske andre har kommentarer... vent og se.

Men jeg synes, du skal bruge Hejdiens forslag. Det plejer at virke. Så er paragrafferne også med, så der ikke er nogen tvivl om, hvad man mener.

Du skal ikke være bange for at bruge Hejdiens forslag... tværtimod.

Zuza, har også tænkt mig at bruge den skrivelse der ligger herinde Men ok, ja, det er måske lidt dårligt formuleret i brevet/mailen. Kan jo bare skrive, at jeg INFORMERER om, at jeg søger aktindsigt.

Altså, Hejdiens forslag er skam ok, det stemmer bare ikke helt overens med min sag. Derfor har jeg lavet det om. Men paragrafferne, ja ok... kan godt se det vil være smart at have dem med.
Kigger på det igen i morgen, er godt mør nu.

Jeg takker mange gange for hjælpen. Føler mig sgu så dum til det her
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 09:43   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er helt fint det du har skrevet og sammen med det og en aktindsigt erklæring er der vist ikke nogen tvivl om hvad det er du vil ...

Så det er helt fint og selvfølgelig skal du ikke bruge noget der ikke passer 110 % i din sag og heller ikke hvis ikke det passer til dit temperament

det er vigtigt at man altid gør som passer en selv og som man selv har det godt med..

Og den du selv har skrevet er klart formuleret og ikke til at tage fejl af
  Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 21:42   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er helt fint det du har skrevet og sammen med det og en aktindsigt erklæring er der vist ikke nogen tvivl om hvad det er du vil ...

Så det er helt fint og selvfølgelig skal du ikke bruge noget der ikke passer 110 % i din sag og heller ikke hvis ikke det passer til dit temperament

det er vigtigt at man altid gør som passer en selv og som man selv har det godt med..

Og den du selv har skrevet er klart formuleret og ikke til at tage fejl af
Tak skal du have Hejdien :-)

Har ikke fået sendt mailen endnu, da jeg ikke har været hjemme hele dagen. Men det er nok meget godt, for jeg har lige fået brev fra min praktiserende læge i dag om, at kommunen har anmodet om, at jeg får lavet en helbredsundersøgelse, så den skal jeg bestille tid til. Så nu kan jeg skrive min mail om, at jeg vil have et møde efter den er lavet.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2009, 19:24   #8
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Vil lige give en update, selvom der sådan set ikke er sket noget. Men det synes jeg, alligevel jeg lige skylder at fortælle jer, nu I er så søde at komme med gode input.

Jeg skulle - i følge min opfølgningsplan - have hørt fra min socialrådgiver senest d. 5. august telefonisk. Jeg har intet hørt.

I stedet har jeg fået brev fra min praktiserende læge om, at kommunen vil have jeg får en helbredsundersøgelse. Den har jeg bestilt tid til og får den lavet d. 12. august.

Jeg har ikke fået sendt nogen mail til min socialrådgiver endnu, da jeg er blevet væltet en hel del og psykisk har det virkelig skidt. Jeg valgte så også at vente og se om hun så ringede her inden d. 5., hvilket hun så ikke gjorde. Det kan jeg så også "bruge i mod hende" i min kommende mail til hende. For selvom jeg har det virkelig skidt, så skal jeg NOK få sendt den mail senest i weekenden. Min angst får det ikke bedre af, at jeg ikke tør gøre noget. Og skulle jeg få brev i morgen eller lørdag fra hende om at jeg skal kontakte hende telefonisk, så sender jeg alligevel en mail og kræver et personligt møde.

Jeg har dog i dag fået nogle papirer fra Job-linjen hvor jeg gik, bl.a. den status der blev sendt til Job-centret da jeg blev sygemeldt. Den har jeg tænkt mig at skanne ind og sende en kopi af i mailen. Desuden vil jeg på det kraftigste anmode om, at der bliver indhentet en udtalelse fra den fysioterapeut og den psykolog jeg gik ved på Job-linjen i de 4½ måned jeg gik der. Det mener jeg må være nok så relevant for min sag.

Aktindsigts-erklæringen er printet ud og den vil jeg køre op med på kommunen så snart jeg får bare lidt overskud, og jeg skal nok finde det hurtigt, så jeg kan få sat den del i gang.

Og så er jeg så småt startet på at selv få et overblik over mit lange forløb, bl.a. ved at lave et slags "cv" over mit sygdomsforløb, hvornår jeg er blevet syg, fået tilbagefald, alt med medicinering, psykiater, psykolog, sygemeldinger osv. Jeg har selv kopi af min lægejournal bl.a.
Det gør jeg for selv at kunne holde styr på min rodede sag og for at jeg nemmere kan få andre til at forstå hvor jeg står henne. Når den er lavet, vil jeg simpelthen kontakte det sociale team i mit fagforbund og høre om de evt. kan hjælpe mig.

Så sådan ligger landet, der er ikke sket ret meget, men jeg kæmper for at holde hovedet ovenvande og koldt her i varmen og så simpelthen finde noget mod i al min angst (og holde de depressive tanker væk) og så kontakte min socialrådgiver og skrue bissen på.

H.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 10:16   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Endnu en update

Har nu fået søgt aktindsigt, afleverede erklæringen på kommunen d. 10. august og fik kvitteret på den kopi jeg havde lavet. Jeg går så bare nu og venter på at få bare et eller andet fra kommunen i den sag, men har stadig intet hørt. Jeg er så kommet i tvivl om de 10 dage der står i loven er 10 dage inkl. weekend, eller 10 hverdage. For hvis det er førstnævnte skal jeg høre fra dem senest i morgen ellers er det senest på fredag. Men så snart jeg står med papirerne i hænderne, kontakter jeg min fagforening for at høre om de vil hjælpe mig videre i den her jungle.

Jeg har også været ved egen læge og få lavet den erklæring, som så ikke var en helbredsundersøgelse som sådan. Det var en lang række spørgsmål fra kommunen som min læge skulle vurdere og svare på. Jeg fik mig en LANG og god snak med min læge og fandt ud af hvad hans mening er i hele den sag. Han mener også at kommunen er langsomme og har syltet mig. At det jo ikke er raketvidenskab at regne ud, at med mit sygeforløb og mine diagnoser kommer jeg aldrig ud og arbejder 37 timer mere. At det eneste rigtige er at prøve mig af i forhold til flexjob. Og det er også det eneste jeg selv beder om, at blive prøvet af så jeg og systemet reelt ved hvad jeg kan og ikke kan.

Desuden har jeg været ved psykolog og han frarådede mig på det kraftigste at jeg begyndte at skrive mails til min socialrådgiver og begyndte at "kræve", han var alvorligt bange for, at det ville signalere for meget overskud, overskud jeg simpelthen ikke har. Han var godt klar over, at når jeg er så angst som jeg er, så handler jeg på den. Og han vidste også godt, at det ville blive MEGET svært for min indre kontrolfreak at give slip og ikke have kontrol. Det har også været meget meget svært for mig at følge min psykologs råd, men det er blevet lidt bedre efter min praktiserende læge sagde det samme.

Jeg har overholdt til punkt og prikke det kommunen beder mig om, jeg fik rent ud sagt at vide, at mere skal jeg ikke gøre før jeg bliver kontaktet af kommunen. Men jeg sidder bare tilbage med en følelse af afmagt og magtesløshed, at jeg BURDE gøre noget for ellers ryger jeg sgu af de sygedagpenge! Og min angst, tja... den er stadig voldsom og det går i den grad ud over min livskvalitet

P.s. Vi skriver nu d. 18. august. Min socialrådgiver skulle i følge min opfølgningsplan have kontaktet mig inden d. 5. august. Jeg har stadig intet hørt. Men efter hvad jeg oplevede sidste år, så er det vist ikke udsædvanligt, der gik jeg over 13 uger før jeg hørte noget.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 12:32   #10
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Update igen igen

Har i dag fået kopi af mine akter og en gennemgang for at se om jeg havde fået hvad jeg skulle, chokerer mig på flere måder, men her er nogle af dem:

1. mine opfølgningsplaner er bare gentagelser, der står stort set ikke noget nyt fra opfølgning til opfølgning. Den eneste der står noget i som kan bruges til noget, er den fra da jeg var sygemeldt fra min arbejdsplads og i sin tid blev fyret. Men det kun indtil jeg ikke kan arbejdsfastholdes, så ebber det ud.

2. Socialrådgiveren jeg havde sidste år under min sygemelding har i de opfølgningsplaner jeg aldrig fik udleveret, skrevet at ressourceprofil er påbegyndt, men ikke hvor meget der er lavet, ikke at den ikke er lavet færdig og da slet ikke noget om at den skal laves færdig. Så skal det jo fedt hjælpe... der er lavet 3 punkter!

3. min nuværende socialrådgiver har lavet opfølgning UDEN mig!!! Der står i den kopi jeg fik tilsendt efter mit møde med hende d. 10. juni (det var første møde i denne omgang sygemelding) at næste opfølgning skulle være inden 5. august 2009 og telefonisk. Jeg har intet hørt.
Nu læser jeg så i mine akter, at hun har lavet en opfølgningsplan d. 16.juli hvor der står, at næste opfølgning skal ske inden 10. september
Det har jeg overhovedet ikke hørt noget om!
Der står desuden under samme dato "Der opdateres ikke opfølgningsplan". Øhh... nåh?!

Læser jeg længere tilbage i min sag, kan jeg se, at den socialrådgiver jeg havde under min sygemelding sidste år gjorde akkurat det samme. Der gik jeg fra 22. maj til 5. september før hun kontaktede mig. Men hun havde også lavet en opfølgning uden mig d. 16. juli 2008.

Jeg er målløs og DYBT rystet. Jeg bliver ikke informeret om noget som helst. Der står ikke en gang i min opfølgningsplan at jeg er blevet varslet om, at mine sygedagpenge udløber!

I alt det jeg har fået tilsendt er der ikke kopi af de anmodninger hun har sendt til henholdsvis min læge eller psykolog (heller ikke fra de andre sygemeldinger), men der ligger da en kopi af den erklæring min psykolog skrev september 2008 og af den LÆ255 min praktiserende læge udfyldte 6. juni 2009. Men har jeg ikke krav på at få kopi af de anmodninger kommunen har sendt, så jeg kan se hvad de har bedt om af udtalelser og hvilke spørgsmål de har stillet? Og hvis ikke jeg har, skulle hun så ikke skrive det i et følgebrev?

Der er kun en standardfølgeskrivelse med mine akter, ikke noget om hvad der er udeladt eller hvorfor.

Er det mig der er HELT forkert på den her, eller er der noget riv rav ruskende galt?! Please, lad det være mig der har misforstået noget og bare er godtroende og naiv.

Jeg skal lige sunde mig over det her, så vil jeg bruge min weekend på at skrive en mail til socialteamet i min fagforening og simpelthen bede om hjælp og et møde. Jeg kan slet ikke mere. Nu er det altså for meget.

Jeg er så rystet og ked af det lige nu og føler mig SÅ lost. Aner vitterligt ikke hvad jeg skal gribe eller gøre i, og jeg aner slet ikke hvad jeg skal skrive til min fagforening... andet end HJÆÆÆÆLP!

Puha... var godt forberedt på, at det nok ikke var lutter lagkage at få sine akter, men lige nu er jeg bare så angst og ked af det, at jeg ikke ved hvor jeg skal gøre af mig selv. Kan slet ikke tænke klart

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 21-08-2009 kl. 12:51. Årsag: omformulering
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Allerød Byråd holder øhh " møde" Stella Politik og Samfund 1 12-09-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension