K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 11:10   #1
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Cool KH m. bibeskæftigelse?

Hej Alle,


Jeg står for at skulle starte i skole på For revalidering, dvs kontanthjælp. Hvilket jeg er rigtig glad for, da jeg så ikke skal leve for en latterlig lav SU sats. Og nu med at barn på vej er jeg mere glad, men ville også gerne have lidt ekstra indkomst.

Derfor har jeg overvejet at starte min egen PC-service, men spørgsmålet er hvor meget jeg må tjene ved siden af kh, fandt inde på

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=113628

ud af at man vist kan tjene 10.000 kr pr. år uden at det har nogen indvirkning på ens sats, men er der andre der har nogle erfaringer eller eventuelle råd til mig?

der er ikke tale om fuldtids arbejde, kun fritidsarbejde eller nærmere hobby dog mod betaling!

håber i kan hjælpe mig

med venlig hilsen

Kayel
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 14:55   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Med mindre reglerne er lavet om, så er det noget med, at du får lov at beholde et vist beløb pr. time du har arbejdet, og for nogle få år siden var beløbet på ca. 12 kr.
Så spørgsmålet er om det er værd at røre ved.

Jeg var på et tidspunkt i hovedbestyrelsen i vores boligselskab, og der fik vi udbetalt diæter.
Til at starte med undlod jeg at modtage disse diæter, fordi jeg ikke syntes det kunne betale sig, og det kom faktisk bag på mig, at man overhovedet fik noget for dette hverv.
Så var der en der fik mig overbevist om, at jeg skulle modtage diæterne, og selvfølgelig oplyse det, og få det modregnet.
Jeg fik ikke mange penge ud af det, men til gengæld en masse besvær.
Man havde nemlig ikke oplyst mig om, at jeg skulle huske, at oplyse hvis jeg i en måned ikke havde nogen indtægt.
For eftersom de havde registreret, at jeg havde en indtægt ved siden af kh, så blev min kh ikke udbetalt, før de havde modtaget en lønseddel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:17   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, men hellere oplyse end lade være.

Det kan have alvorlige konsekvenser, hvis man ikke gør.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:25   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jo, men hellere oplyse end lade være.

Det kan have alvorlige konsekvenser, hvis man ikke gør.

Fuldstændig korrekt.
Men i mit tilfælde, hvor det var bestyrelses arbejde, var der ikke noget forkert i, ikke at modtage diæterne.
Jeg havde spurgt min sagsbehandler, og fået at vide, at så længe der ikke var en indtægt var der heller ikke nogen modregning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:42   #5
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Okay,

det lyder ikke specielt spændende må jeg indrømme... og gider virkelig ikke have mere bøvl, og da slet ikke bare for at tjene et par småører i ny og næ.
og da slet ikke hvis jeg skal forelægge regnskab for hver evig eneste måned..

men jeg takker for svaret, men det tyder helt sikkert på at det er mere bøvl og besvær end en fordel!

Kayel
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:49   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hjort afskaffede beskæftigelsestillæget for en del år tilbage, så man må intet tjene som kontanthjælpsmodtager overhovedet mere... alt hvad du tjener, skal oplyses, og vil blive trukket i kontanthjælpen.

Det med de 10.000,- handler om evt. formue du måtte have når du bliver visiteret til kontanthjælp... der må du have max 10.000,- i formue på din bankkonto, alt ekstra skal sælges eller bruges op før du overhovedet kan FÅ kontanthjælp, som f.eks. aktier, bil, hus osv. osv.

Hjort har beklageligt nok fået ødelagt enhver mulighed for at en kontanthjælpsmodtager kan have bare en smule selvopfattelse som "noget værd" i dagens danmark... samfundet skal efter hans model beskue alle på overførselsindkomst som var de Sauron's onde øje lige ind til man er kommet i job, og ind til da pudser han jobcentrenes "Orker" efter en, så man er sikker på at "stå i geled"...

Sidst redigeret af Razmo; 12-08-2009 kl. 15:53.
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 16:47   #7
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
så er den sag afgjort, om jeg vil være Sauron's slave, du kan tro nej ;P

takker for svarene...
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 21:16   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, sådan er den l...lovgivning desværre.

Mit indtryk var ellers, at man netop på kontanthjælp med loft kunne komme fri af loftet ved at arbejde nogle få timer.

Mærkeligt nok hører man ikke ret meget om den mulighed... hverken fra kommunens eller andres side.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension