K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2010, 23:02   #1
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Social Medicinsk afklaring

Nogen der har været til en sådan - vil gerne vide lidt om hvad det går ud på. Skal til en sådan på center for folkesundhed i Herning.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 00:36   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Har du læst det her fra Region Midtjylland?

Klinisk Socialmedicin
Socialmedicinsk speciallægeundersøgelse
Den socialmedicinske speciallægeundersøgelse indgår som led i udredningen af en persons funktions- og arbejdsevne. Den er relevant, når kommunen har behov for en sociallægelig vurdering af mulighederne for, om en sygemeldt person gennem behandling, revalidering, skånende arbejdsforhold o.l. vil kunne forsørge sig selv helt eller delvist. Eller om alle muligheder for forbedring af arbejdsevnen er udtømte.

Den socialmedicinske speciallægeerklæring består af:
En anamnestisk del, der i sin disposition på mange måder ligner ressourceprofilen.
En grundig beskrivelse af de bio-psyko-sociale forhold.
Sammenfatning af foreliggende lægeakter.
Klientens egne overvejelser om sine muligheder.
En objektiv undersøgelse.
Et resumé.
En konklusion og vurdering af ressourcer i relation til helbredsforholdene, der rummer oplæg/forslag til, hvordan klient og kommune kan komme videre.
Den socialmedicinske speciallægeerklæring er normeret til et omfang på 8 timer.


Kopieret fra: http://www.centerforfolkesundhed.dk/...cinske+ydelser
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 22:57   #3
Younghorn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Younghorn er ny på vejen
Social afklaring

Hej Kommunen har langt om længe efter de stoppede sygedagpenge pr 28 feb 2013 fundet ud af at jeg skal på social afklaring. Det fik jeg et brev om i går. Men hvad skal man leve af imens man skal afklares?. Har ingen penge fået denne måned . Skal til forundersøgelse på rigshospitalet den 15. april, men har ikke til billetten. Har jo også en termin, ejendomsskat, forsikring, el og mad der skal betales.
Younghorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 23:57   #4
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Younghorn Se meddelelser
Hej Kommunen har langt om længe efter de stoppede sygedagpenge pr 28 feb 2013 fundet ud af at jeg skal på social afklaring. Det fik jeg et brev om i går. Men hvad skal man leve af imens man skal afklares?. Har ingen penge fået denne måned . Skal til forundersøgelse på rigshospitalet den 15. april, men har ikke til billetten. Har jo også en termin, ejendomsskat, forsikring, el og mad der skal betales.
Er du gift? Så hedder det nok ægtefælleforsørgelse.
Ellers kontanthjælp hvis ikke du har værdier/formue over 10.000 kr. Men det forstår jeg ikke, at du ikke søgte med det samme efter sygedagpengestop, hvis du har mulighed for at modtage det.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 01:56   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Er du gift? Så hedder det nok ægtefælleforsørgelse.
Ellers kontanthjælp hvis ikke du har værdier/formue over 10.000 kr. Men det forstår jeg ikke, at du ikke søgte med det samme efter sygedagpengestop, hvis du har mulighed for at modtage det.
Det er desværre ikke alle der vejledes som de bør blive det, (ofte fordi man inden ikke forstår hvad der står, eller såre simpelt bare ikke får det læst, yder mere står der at man KAN søge KHJ, og er stillet op så det lyder som om man skal vente til den 1. hvor man ingen penge har fået) så det er slet ikke sikkert at Younghorn var klar over at denne burde have søgt i det, denne fik besked om at stansningen var en realitet.

Der til er det en udbredt MISFORSTÅELSE at gifte ikke kan modtage KHJ, det kan de godt, det afhænger af hvad ægtefællen har af indtægt og af deres samlede formuge, børn spiller også ind på udregningen, akkurat som friværdien i huset, bilen ol mere værdifulde genstande også har en betydning.

En anden ting er at jeg kunne se på fjæsen at Nordea har haft fejl så nogle ikke har fået deres penge, Så Younghorn har du Nordea så se lige din konto igen i morgen tidelig og start så ellers med at ringe til dem, såfremt du ellers mener du burde have fået penge, ellers ser du af at få søgt den KHJ, og søg nu for syvsen selv om at det ikke umiddelbart ser ud til du kan få (evt fordi du der gift) for det er muligt du kan få en sjat alligevel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 03:02   #6
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Det er desværre ikke alle der vejledes som de bør blive det, (ofte fordi man inden ikke forstår hvad der står, eller såre simpelt bare ikke får det læst, yder mere står der at man KAN søge KHJ, og er stillet op så det lyder som om man skal vente til den 1. hvor man ingen penge har fået) så det er slet ikke sikkert at Younghorn var klar over at denne burde have søgt i det, denne fik besked om at stansningen var en realitet.

Der til er det en udbredt MISFORSTÅELSE at gifte ikke kan modtage KHJ, det kan de godt, det afhænger af hvad ægtefællen har af indtægt og af deres samlede formuge, børn spiller også ind på udregningen, akkurat som friværdien i huset, bilen ol mere værdifulde genstande også har en betydning.
Yes, det er jeg helt med på. Jeg ville bare ikke påbegynde en roman af et indlæg inden jeg havde flere oplysninger fra spørgeren.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
En anden ting er at jeg kunne se på fjæsen at Nordea har haft fejl så nogle ikke har fået deres penge, Så Younghorn har du Nordea så se lige din konto igen i morgen tidelig og start så ellers med at ringe til dem, såfremt du ellers mener du burde have fået penge, ellers ser du af at få søgt den KHJ, og søg nu for syvsen selv om at det ikke umiddelbart ser ud til du kan få (evt fordi du der gift) for det er muligt du kan få en sjat alligevel.
Alle overførsler var gennemført ved middagstid, så alle har modtaget de udbetalinger de skulle have (boligsikring kommer den første hverdag i måneden, dvs. den 2. april).
Jeg har selv Nordea og har derfor fulgt deres FB-side tæt i dag.
De skriver desuden, at hvis der er nogen, der mangler en udbetaling, så er det afsenderen de skal have fat i.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 28-03-2013 kl. 03:06.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 03:08   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Yes, det er jeg helt med på. Jeg ville bare ikke påbegynde en roman af et indlæg inden jeg havde flere oplysninger fra spørgeren.



Alle overførsler var gennemført ved middagstid, så alle har modtaget de udbetalinger de skulle have (boligsikring kommer den første hverdag i måneden, dvs. den 2. april).
Jeg har selv Nordea og har derfor fulgt deres FB-side tæt i dag.
Jeg sys så det er liiiige firkantet nok bare at konstatere ægtefælleforsørgelse fordi man er gift, så hellere en lidt længere... men sådan er vi så forskellige og gud ske tak og lov for forskellighed

Ja se det havde havde jeg så ikke opsnappet, det problem har jeg jo slet ikke, så ikke noget jeg havde interesse i at følge, det var kun lige hurtigt ud af øjenkrogen jeg så det,
Men kun fedt de har fået styr på det (og fedt andre følger med hvor jeg ikke gør *gg*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 03:22   #8
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg sys så det er liiiige firkantet nok bare at konstatere ægtefælleforsørgelse fordi man er gift, så hellere en lidt længere... men sådan er vi så forskellige og gud ske tak og lov for forskellighed

Ja se det havde havde jeg så ikke opsnappet, det problem har jeg jo slet ikke, så ikke noget jeg havde interesse i at følge, det var kun lige hurtigt ud af øjenkrogen jeg så det,
Men kun fedt de har fået styr på det (og fedt andre følger med hvor jeg ikke gør *gg*)
Ja det var for firkantet opstillet - det giver jeg dig ret i.
Håber spørgeren kommer igen og gør os lidt klogere på situationen, så det kan blive lidt mere konkret.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 09:20   #9
Younghorn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Younghorn er ny på vejen
Nej, pengene er ikke gået ind endnu. Det er rigtigt noget hø kommunen her fået lavet. Ikke lige noget man føler man har krudt til ovenpå de smerter man har efter at blive slået ned af de to betjente ude på gården. Jeg har ondt hele tiden. Fået konstanteret nervemavsskade, hjerneskade og noget, der efter kranie sekral terapeuten tyder på et kraniebrud. Min sagsbehandler sagde til et møde den 21 feb at hun ville udsætte afgørelsen om stop af sygedagpenge. Hun besluttede at stoppe dem den 28. Da overlægen fra Ringsted Privat hospital Hanne fra neulogisk afdeling havde skrevet jeg skulle have en lang Revalicens. Skal jo nok opereres, så jeg er jo ikke rask. Kan ikke bare melde mig ledig på 3f. Så jeg er for syg til at være syg i dk. De har fået en masse papire på kommunen, så de burde da længe inden de lukker den ene kasse få åbnet den anden, men det tror jeg ikke på de får. Godt man lige kunne betale terminen på gården. Men har da stadig forsikring, ejendomsskat, renovation, varme, og en el regning, der skal klares. Så det kunne da lige passe det hele røg på tvang oveni det hele. Det er da ikke noget man ville få det bedre af . Nej jeg har Faster andelskasse. Gården er købt sammen med ex'en, men hun smuttede fra det hele i 2010, så der er kun mig til at betale. Hende ved jeg ikke hvor er.
Trist påske herfra

Thomas

Det Hanne mente med en lang revalicens var jeg havde behov for en lang genoptræning/ro/komme til hægtlerne igen. Jeg er sku ikke den samme Thomas, som før. Så som vi snakkede om ville det være godt med en førtidspension, som man så efter 5 år kunne begynde at kigge på. Jeg vil ikke være offentlig forsørget resten af livet, men vil bare gerne have det bedre. Kan ikke mærke min hovedbund, øre, under og overmund. har susen for begge øre og smerter ned i hele ryggen og ben.
Younghorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression og angst - hash eller medicinsk cannabis Allina Politik og Samfund 31 07-02-2017 09:54
Nogen der kender til Medicinsk rygcenter i Silkeborg? smutti Alt det andet 1 28-07-2013 13:22
Medicinsk Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 7 02-02-2010 12:10
www.social.dk ????? zuza Dit og Dat 2 18-07-2008 14:47
Medicinsk testcenter? Mai-Britt Din historie 5 23-05-2008 08:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension