K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 12:49   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser

Sørg altid for at have spaghetti og ris liggende... det kan man sagtens leve af en dag med ketchup eller lidt sovs lavet på en bouillonterning.
Øllebrød er også billigt og mættende..
Arj; det er da simpelthen for kedeligt og ikke mindst elendigt ernæringsmæssigt.
Selvom man er fattig bliver man nødt til at tænke på ernæringen. Ellers forværrer man både fysisk og psykisk sygdom.

Men mht. morgenmad er ølle- og havregrød mættende og ikke helt af vejen ernæringsmæssigt.
Man skal ihvertfald ikke købe rundstykker

Nem billig pastasovs:

Svits ca. 1 dl revet knoldselleri og 2 revet gulerødder, et stort løg og et par fed hvidløg ved middelvarme i rigeligt med olie. Tilsæt ½-1 boullionterning, 3 dåser flåede tomater og gerne kogte linser eller kidneybønner (mætter og er proteinrige!) eller kød hvis I kødspisere ikke kan undvære det, samt salt, peber, en tsk sukker og basilikum og ca. 2 dl vand.
Stik stavblenderen i og lad det simre.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 13:01   #12
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres råd :-)

ang penge til budget i banken er medregnet forsikringer osv, vi købte bilen med 3 års forsikring, da chevolet kørte med det tilbud indtil 31 marts.

vi tager til aalborg et par gange om ugen eller mere bor i frederikshavn, min famile bor der, tanker ca for 400 kr op pr uge, det svare ca til en tankfuld benzin med de priser der er i dag.

vi bruger telmore som taletid 200 kr pr mobiltlf

de 300 kr til medicin er det som skal betale hver måned til apoteket da det er kronikertilskud min samlever for igennem lægemiddelstyrelsen

ang sodavand er det light i harboes som bliver købt

har et mastercard debit kort kan ikke overtrækkes også har vi netbank

har ikke psykisk overskud til at stå i køkkenet og lave mad, så derfor det ikke virker med en madplan er prøvet at handle ind en gang om ugen men maden bliver ikke lavet desværre
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 13:59   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis man igennem længere tid har drukket Coca-cola er det min erfaring at man bliver afhængig af det, som med nikotin.
Man kan blive afhængig af mange ting, men det er lige som med vaner, de kan ændres hvis man vil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:20   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa tak for jeres råd :-)

Vi bruger telmore som taletid 200 kr pr mobiltlf
e
Vil lige supplere de gode råd med :

Brug da happiimobil !

Der betaler man ikke for mere end man bruger !

Min mobilregning faldt vildt meget da jeg skiftede til happii.

Bruger for mellem 4 og 72 kr. pr. måned set gennem de sidste 2 år.

Kig her : http://www.happiimobil.dk/
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:25   #15
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Okay... Så kan jeg godt se, at I har rimelig godt styr på det

Har I regnet på om det er billigere at tage toget end bilen på familiebesøg?

Det med ikke at kunne overskue at lave mad... Kender det godt; sådan har jeg det i perioder. Og så er det da helt bestemt meget tiltrækkende at købe take away, men efter en del øvelse er jeg blevet god til det med at spise hvad der er i fryseren.

Hvad hvis I SAMMEN laver mad et par gange om ugen og så laver en stor portion mad I fryser ned?

I kan fx. lave en kæmpe lasagne i den store bradepande i ovnen i stedet for i et fad.
Eller I kan lave en stor portion suppe eller sammenkogt ret.
I kan lave en stor portion pizzasnegle.
Frosne grøntsager er mindst lige så sunde som friske, og man kan få de bedre blandinger på tilbud. Hvis I så svitser dem og noget kylling, så vil det være nemt at tage op og lige koge nogle ris eller nudler til det.
På den måde vil der hurtigt komme et udvalg af forskellige retter i fryseren. Så kan I som sagt tage det op dagen før, og så varme det i mikroovnen hvis I har sådan en.
I kan også lave hummus og fryse ned hvis I kan lide det. At spise hummus, råkost og billigt rugbrød er fint ernæringsmæssigt og billigt.

Hvis I lader være med at have dankort og penge i pungen med mindre I ved at I skal købe noget til husholdningen, så KAN I ikke købe fastfood efter en pludselig indskydelse.
I må sørge for at have mad i huset, og er det så fuldstændig uoverskueligt at skulle lave noget der har med gryder og pander at gøre, så må I spise nogle rugbrødsmadder.

Det kan måske være en hjælp for jer hvis I smider menukort fra take-awaystederne ud og sletter telefonnumrene fra telefonen. Det vil gøre, at I bliver nødt til at tænke jer om en ekstra gang i og med at den eneste måde at få fat på dem så er at gå på nettet.

Det er svært at vende vanen, men det kan lade sig gøre.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:25   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg (+ mine børn) bruger CBB og jeg tanker op for 100 kr. ca. hver 3. måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 15:50   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Vil lige supplere de gode råd med :

Brug da happiimobil !

Der betaler man ikke for mere end man bruger !

Min mobilregning faldt vildt meget da jeg skiftede til happii.

Bruger for mellem 4 og 72 kr. pr. måned set gennem de sidste 2 år.

Kig her : http://www.happiimobil.dk/
Så er spørgsmålet jo hvor meget man taler og sms'er og mms'er For mig kan det helt klart bedre betale sig at have sådan en pakke med 3 timers tale og fri sms og mms for 100 kr.

Men man bør da helt sikkert se sig omkring, da det er forskelligt hvad der bedst kan betale sig for en.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 16:24   #18
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg har basiic abonnement,
hvor det er muligt at tilkøbe fri sms/mms for 67 kr. pr md.
Det koster ikke noget i opkald.
Sms koster 8 øre.
Samtaler afregnes pr. sekund = 60 øre i minuttet.
For nogen tid siden tilkøbte jeg happii til happii for 19 kr. pr. md.
Og da mine børn og kæreste har samme selskab
(det har jeg fået dem overtalt til ),
kan jeg ringe gratis til alle happii-abonnementer
i 10 timer pr. md. for de 19 kr.
Det har givet en enorm besparelse for mig,
men også for dem
Og så er alle jo glade, ikk ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 21:30   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Arj; det er da simpelthen for kedeligt og ikke mindst elendigt ernæringsmæssigt.
Selvom man er fattig bliver man nødt til at tænke på ernæringen. Ellers forværrer man både fysisk og psykisk sygdom.

Men mht. morgenmad er ølle- og havregrød mættende og ikke helt af vejen ernæringsmæssigt.
Man skal ihvertfald ikke købe rundstykker

Nem billig pastasovs:

Svits ca. 1 dl revet knoldselleri og 2 revet gulerødder, et stort løg og et par fed hvidløg ved middelvarme i rigeligt med olie. Tilsæt ½-1 boullionterning, 3 dåser flåede tomater og gerne kogte linser eller kidneybønner (mætter og er proteinrige!) eller kød hvis I kødspisere ikke kan undvære det, samt salt, peber, en tsk sukker og basilikum og ca. 2 dl vand.
Stik stavblenderen i og lad det simre.
Ingen tvivl om at din pastasovs smager bedre... men det nytter ikke hvis der står 15 kr på kontoen...

Men det ville da afgjort være fedt med en tråd, hvor folk kommer med gode opskrifter i stil med god mad til to for 1500,- om måneden..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 21:32   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Man kan blive afhængig af mange ting, men det er lige som med vaner, de kan ændres hvis man vil.
Ja det er der også mange der siger til folk der ryger... men det er ikke det samme som at det er let.

Der er heller ingen der siger at vaner ikke kan ændres på andre måder end over night...

Ingen grund til at slå folk oven i hovedet herinde.. der er mange der har andre problemer der er større end det i hverdagen herinde...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11
Penge Bente Knudsen At søge førtidspension 3 20-04-2007 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension