K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 19:30   #1
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Hjælp med boligstøtte

Borgerservice giver mig hovedpine, så jeg håber der sidder en herinde med svaret:

Jeg er på vej til at flytte fra privatudlejning til almen boligbyggeri, og i den forbindelse har flere af lejlighederne en ekstra udgift på x antal kroner pr. måned for forbedringer/modernisering - mit spørgsmål er så, om det beløb regnes med i den samlede husleje jeg får boligstøtte til.

Gav det mening? :-)
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 19:44   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Ja det gav mening !
I min husleje er der afsat ca. 300 kr til istandsættelser m.v. - dette beløb har min kommune medtaget i deres beregning af min boligstøtte ! Ved ikke om det er generelt - men sådan er det her
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 21:33   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Ja det gav mening !
I min husleje er der afsat ca. 300 kr til istandsættelser m.v. - dette beløb har min kommune medtaget i deres beregning af min boligstøtte ! Ved ikke om det er generelt - men sådan er det her
KH
Vibbe
Det mener jeg helt bestemt det er.

Hvis man f.eks. får renoveret badeværelser i en hel afdeling, så stiger huslejen jo, og denne stigning bliver jo også taget med i beregningen af boligstøtte.
Når der så afsættes penge, via huslejen, til istandsættelser m.v., så er man sådan set bare begyndt at betale udgiften (til f.eks. badeværelser) på forhånd.

så jeg vil helt bestemt mene, at beløbet tages med i beregningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 22:07   #4
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Jeg takker mange gange for svar - så vil jeg ikke undgå de lejligheder der har den udgift hæftet på. :-)
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 08:02   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her er det KUN huslejen de beregner boligsikring efter. Vedligeholdelseskonto, antenne og varme, har de ikke noget med at gøre........KUN huslejen.

Så hvis stigningen udelukkende har med lejen at gøre, så er det fint nok.

Dog har vi flere eksempler på her, at boligsikringen er det samme beløb, uanset om folk har en høj husleje eller en lavere husleje, for de giver kun til 63 kvadratmeter, så om man har 2 værelser, 4 værelser eller 6 værelser, er uden betydning, hvis arealet overstiger de 63 kvadratmeter.....

Nu har jeg fx en husleje på 6000 kr og får 3200 kr i boligsikring og har 128 kvadratmeter. Så selvom jeg rykker ned i en 3 værelses på 80 kvadratmenter til 5000 kr om måneden, så får jeg stadig 3200 kr i boligsikring.....

Så er spørgsmålet mere, hvor meget rådighedsbeløb man synes er fint. Jeg får jo flere penge ud af det, jo billigere huslejen er.

Sidst redigeret af Ninja; 24-05-2011 kl. 08:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 12:02   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Dog har vi flere eksempler på her, at boligsikringen er det samme beløb, uanset om folk har en høj husleje eller en lavere husleje, for de giver kun til 63 kvadratmeter, så om man har 2 værelser, 4 værelser eller 6 værelser, er uden betydning, hvis arealet overstiger de 63 kvadratmeter.....
Det hænger sammen med, at en enlig person har ret til fuld boligtilskud til 65 kvadratmeter, for hver af de næste personer i lejligheden lægges der så 20 kvadratmeter oveni.

Så helenekr, hvis du er alene med 3 børn, så har du ret til fuld boligtilskud til 125 kvadratmeter.

Men derudover mener jeg, at der er en max. grænse for hvor meget man kan få i boligtilskud, uanset hvad.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte!?! Ofret Alt det andet 19 01-07-2013 17:14
boligstøtte fredlyhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-04-2013 20:48
Boligstøtte? Tullepigen90 Dit og Dat 1 06-02-2011 19:52
Boligstøtte Kimse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-05-2009 11:48
Boligstøtte. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-05-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension