K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2010, 22:43   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aijele Se meddelelser
hej igen
vi fik aflæst måler i 2004, men da jeg blev ramt a en hjernblødning i 2005 så fik vi ikke aflæst måleren , først i 2008 da de kom og satte ny måler op fik vi aflæst den der, og her da vi skulle aflæse den 31/12-09 var måleren usigtbar så vi fik den skiftet og de sagde den var tusse gammel igen noget vi ikke forstod for den sku jo ha været ny. så det er med skøn regningen er baseret på for det meste. men vores vandforbrug er 140m3 vi er 3 i familien der bor herhjemme.

vi har ingen regning eller årsopgørelse fået siden 2005 og vi har gentagne gange ringet og klaget over dette...

Tror godt nog der er en grund til at i fik den skiftet, så de rigtig kunne snyde jer.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:43   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aijele Se meddelelser
hej igen
vi fik aflæst måler i 2004, men da jeg blev ramt a en hjernblødning i 2005 så fik vi ikke aflæst måleren , først i 2008 da de kom og satte ny måler op fik vi aflæst den der, og her da vi skulle aflæse den 31/12-09 var måleren usigtbar så vi fik den skiftet og de sagde den var tusse gammel igen noget vi ikke forstod for den sku jo ha været ny. så det er med skøn regningen er baseret på for det meste. men vores vandforbrug er 140m3 vi er 3 i familien der bor herhjemme.

vi har ingen regning eller årsopgørelse fået siden 2005 og vi har gentagne gange ringet og klaget over dette...
Hej jeg synes det er meget meget underligt, at man ikke får en regning på nogen måde. Hvordan fortæller de jer, hvor meget I skal betale? Ringer de bare til jer og siger, I skylder det og det? Det kan man da bare ikke. Det kunne enhver jo gøre og på den måde snyde folk.

Jeg har kigget lidt rundt, måske er det lige noget for forbrugerstyrelsen.
I kan prøve at ringe til deres hotline og høre dem ad, hvad din/jeres rettigheder er i denne sag.
Tjek denne side ud: http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Menu/hotline
Fandt også lidt der om regning, men det er lidt noget andet: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-...4BB1EBCBB8C087

Men prøv at ringe til dem, tror de sikkert også vil være forbavset over denne sag.

Selv ville jeg aldrig betale nogen uden at få en regning udleveret, de skal jo på skrift fortælle mig, hvor meget det blev til osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:44   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Desuden skal i ikke ringe men skrive til dem, og få lavet en kopi af brevet som bevis matriale.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:53   #14
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
beløbet denne gang er skrevet i den notis om at de lukker for vandet helt nøjagtigt står der bare
vandafgift: 49.947kr. også skriver de at vi har 8 dage til at finde pengene.. der står ingen tlf nr til dem der står ingen giro numre ingenting andet end brevet er fra vandværket.

vi har forsøgt før med skrivelser til dem... vi har haft kontakt til deres regningafdeling som ligger i den anden del af landet.... vi bor på sjælland regningskontoret er i jylland...
beskeden fra dem var telefonisk... vores kasserer er død vi har rod i regnskabet.. sender hvad vi kan når der er styr på tingene..hvilket jo aldrig skete. skriftligt har vi aldrig hørt tilbage fra dem eller på anden vis... og ja da de gik til inkasso 2 gange droppede inkasso sagen da de heller ik kunne få tilsendt papirer og jeg ved da at ifølge inkassoloven skal alle oplysninger gives til inkassofirmaet og debitor altså skyldneren... ingen af os fik noget de 2 gange... og ellers har vandværket bare været tavse og aldrig ringet igen når vi lagde beskeder til dem. (datter der skriver her)

vi ærger os osse over vi ikke har haft krævet kvitteringer for indsendte breve osv. men det hjælper jo ikke nu så vi må finde en løsning med det vi har... synes nu at det er for dårligt de ikke vil indgå en afdragsordning med os da vi jo som sagt ikke har de penge

Sidst redigeret af Aijele; 04-02-2010 kl. 22:55.
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 22:57   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det lugter noget kun af snyd/mega dårligt firma hvis man kan kalde det der
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 23:14   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu betaler jeg ikke for vand her så kender ikke så meget til vand og det men fik forrige år en kæmpe el regning som heller ikke nogen kunne finde hovde og hale i men her kunne de ikke true med det ene eller det andet før de havde sendt en udspecificeret regning...

Ingne kan bruge til noget hvad de siger ...

Du skriver at i er på sjælland og det er den afdeling der vil lukke for jer og deres hoved kontor ligger i Jylland er det korrekt ?


Hvis det er sådan så ville jeg med det samme få scannet det brev ind som i har fået og sende det til afdelingen i Jylland med besked om at nu har kravet to gange været sendt til inkasso hvor at det begge gange er blevet droppet igen fordi vandværket ikke kan dokumentere det skyldige beløb ..

At i erkender at der er et skyldigt beløb men at i bruger så og så meget og det maks kan udgøre det for 5000 kr om året og derfor maks 25000 kr og at hovdeafdelingen må tage ansvar og finde ud af at få det vandværk til at aflevere noget udspecificeret at de må finde ud af hvorfor jeres regninger ikke kommer at de må finde ud af hvad det er der sker med jeres måler og hvorfor den nye pludselig er for gammel osv ...

Skriv at i forventer at de tager skridt til at der kommer orden på det hele og at i ser frem til at få det nøjagtige beløb at vide og at i desuden ikke ønsker telefon opkald fra deres yderst ubehagelige medarbejder mere da det sådan set ikke er jeres skyld at vandledninger skal reparer es og at i desforuden vil kontante både advokat og forbrugerstyrelse for det er en omgang rod ...

Det er det eneste jeg sådan lige kan komme på , i kan søge en § 82 ved kommune og se om i kan få dem til at låne jer pengene den vej men det tvivler jeg på da det er til uforudset regninger og pludselig opstået ting og de vil så hævde at i hele tiden har vidst at i ikke betalte vand ...
  Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 23:28   #17
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
vi er tilsluttet privat vandværk.. i vandværket er der en bestyer, formand og en kasserer og de er alle her i byen. men deres regningskontor ligger i jylland.. hvilket er mærkeligt. kasseren er ham de bruger til at indrive penge så det er ham der tager beslutningerne omkring "afdragsordninger" osv. regningskontoret må ikke foretage sig noget før kasseren har sagt god for det.. det er hvad vi har fået af vide

kommunen har sagt de på ingen måde kan hjælpe i sagen.
vi har desuden fundet ud af at hendes sagsbehandler har vidergivet oplysninger om hende til vandværket i form af at kommunen postår at have hjulpet os med vand før, og dette ligger så til grund for at han blankt afviste en afdragsordning da vi snakkede med ham telefonisk tidligere idag. Men vi har aldrig nogensinde fået hjælp til vand, vi har derimod fået hjælp til en elregning tilbage i 2001. men dette finder vi usmageligt hvordan kan en kommune videregive oplysninger uden vi har fået dette af vide på daværende tidspunkt jeg mener der skal da være en samtykke erklæring eller sån noget...
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 23:37   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
så vidt jeg ved af må en komune ikke vidergive oplysningen at i har fået hjælp til el regning osv. men gå ned og snakke med advokat vagten snak med en advokat om det for det er nok deres eneste udvej ligept
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 00:19   #19
itimevis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
itimevis er ny på vejen
hey.. næsten alle små vandværker bruger en fælles bogholder..
http://www.tastselv-vand.dk

nu mener jeg faktisk ikke at de må lukke for vandet..
det er grundlovstridigt.. man kan i hvertfald i almeneboliger ikke lukke forvandet sådan bare lige..


hvis de nedlægger jeres måler (sløjfer forsyningsaftalen) vil de kunne kræve tilslutnings gebyr som nok er i størrelsesordenen af 10-15000kr..

man kan som forbruger kræve at se afprøvnings attest på hver måler der er skiftet..
og kan de ikke fremlægge den kan de ikke skønsmessigt sætte jer til noget..

har selv lige bokset med det lokale vandværk og blev skønsmessigt sat til 100m3 mere end acconto..
og de skiftede måler fordi jeg brugte mindre end acconto..
de skiftede den uden at snakke med mig eller vise mig at den sad fast..
men fik overTALT dem til at aceptere 50m3 50% af acconto. fordi de vælger at gå ind på min grund og skifte noget uden at vise mig at den (måske) sad fast,
og at de skønsmessigt satte mig til 200m3 samme dag som den blev skiftet. uden at kunne fremvise prøve attest på måler..


tjek at fakturerings adresse er den korrekte.
kræv års opgørelser 5 år tilbage dem skal de have..
kræv måler attester.

i burde være opkrævet vandaflednings afgift via skatte billet
disse tal skal stemme over ens..
itimevis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 00:24   #20
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
vi bor i almindeligt hus, og herude af kunne man ik bare lukke for vandet da man så skulle lukke for hele området.. men her i starten af januar kom de fra kommunen og satte en stophane op hos os som den eneste i hele området, dette gjorde de netop for at muligheden for at de kan lukke for vandet skulle være der....
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a conto varme og vand andersand10 Alt det andet 6 26-04-2013 22:20
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
vand og varme i lejlighed ? andersand10 Alt det andet 27 17-04-2012 17:18
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension