K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2010, 16:56   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Lidt hjælp og råd søges.

Hej.

Jeg søger lidt råd og vejledning ang, revalidering eller omskolning .

Sagen min datter udannet bygningsmaler arbejdet som sådan i ca, 8 år, bliver ledig pga, krisen sidste år.

Inden da de sidste 2 år , havde hun begyndende eksemer og næsten hver dag hovedpine.

Min datter er nu arbejdsløs og ved at dygtiggøre sig med at tage HF , hun modtager dagpenge.

Hun bliver hele tiden indkaldt til samtaler jobcenter, der er aldrig en rigtig jobplan for hende, hun skal hele tiden stå til rådighed for tilbudt job.

Hun er meget glad for snart at have gennemført HF, mangler et år og vil meget gerne være socialrådgiver.

Hun er 29 år og Su er ikke nok at kunne dække hendes udgifter til husleje og alt.

Hun har bedt mig om at være bisidder i jobcenter her i feb.

Nogen der har erfaring med revalidering--jeg tænker på din datters male rrelateret eksem og hovedpiner af opløsningsmidlerne, om det var muligt at der kunne søges om revalidering eller omskolning pga, først krisen og så erhvervsskade.

jeg kan høre på min datter at jobcentret har slet ikke vejledt om en pind,

Hvordan kan jeg hjælpe med § og råd.

venlig hilsen Thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 17:03   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Thelma

Revalidering er gennem sagsbehandler, denne er ikke nem at få.
da jeg fik den i tidernes morgen var det pga. arbejdsskade, der gjorde jeg ikke kunne komme tilbage til det fag jeg arbejdede i tidligere.

så ville tage en snak med sagsbehandler, om hvordan mulighederne er for revalidering, men da din datter læser h.f. tror jeg det bliver svært.

og tale med egen læge i forhold til opbakning i dette.

håber andre kommer på banen.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 17:18   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Futtefeja.

Tak for hurtigt svar,

Ja hhun går på skole som er enkeltfag HF 20 timer om ugen godkendt af jobcenter og er på dagpenge--

Jeg kender ikke selv regler ang, alt det med revalidering før var der noget der hed flaskehals området ? da jeg i sin tid var arbejdsløs.

Jeg tænker også på omskolning, --er lidt på herrens mark hvad angår min hjælp.

Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 17:27   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, thelma, jeg ved sørme heller ikke hvordan mulighederne for en omskoling/revalidering præcis er i dag, udover jeg har hørt at det er vist ikke så let som det var engang.

Du skriver dog at din datter er i gang med HF gr hendes erhvervsskade(eksem) og så er det jeg tænker om ikke netop dette vil være en grund til at bevilge hende en omskoling?

Véd at det kan være svært at komme i gang med noget andet hvis man allerede har én uddannelse -men hun har jo pådraget sig en erhvervsskade så det vil jo være svært for hende at komme tilbage i sit gamle fag, skulle jeg mene,

Giver dig lige linket til Landsforeningen af Arbejdsskadede: http://www.lfa.dk/?m1=1
-for måske kan de være behjælpelige på området.

Vi har ihvertfald kun positivt af sige om vores egen arbskadeforening i Slagelse.

Held og lykke med det hele -og hæng på, der kommer sikkert flere gode råd
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 19:42   #5
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg kender flere med arbejdsskader og arb.relateret allergi, i mit fag får de lov at sidde i receptionen i stedet.

Min kæreste (bager) havde svær astma, det tog lang tid at få revalidering, selvom han knap kunne fungere hjemme, på medicin.

Måske vil de prøve om hun kan arbejde i en malerforretning med salg først? Håber I kan få overbevist dem om, hvad der ville være bedst for hende!

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 07:23   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune. I min kommune deler de meget gerne revalideringer ud til højre og venstre.

Jeg kunne sagtens have fået 1 eller 2 mere hvis ellers min krop havde kunnet holde til det.

Jeg har været på 2 stks.

Prøv og tal med hendes sagsbehandler om det
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt hjælp søges... Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 53 25-01-2013 15:24
Lidt gode råd søges...:-) kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 21-01-2013 13:54
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
hjælp søges............ pjuske Alt det andet 4 30-06-2009 21:49
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-07-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension