K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 09:26   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
1. Be om aktindsigt, skriftlig. Husk alt på skrift, med stempel fra kommune, og kopi til dig selv. Gå Ikke til møder alene. optag evt. skjult.

2. Hvordan og hvornår har du fået afslag på førtidspension?

3. Hvor er din fagforening?

4. Vedr. fratagelse af sygedagpenge, uden afklaring. Den går ikke. Slet ikke med henvisning til ordinært arbejde. se §28. og 7a i retsikkerhedsloven.

Du har lægeligt dokumenteret nedsættelse af arbejdsevnen.
Dertil ligger 2 arbejdsprøvninger. Resultatet af disse er central, da det handler om arbejdsevne. Se arbejdsevnemetoden.

5. Din ressourceprofil? Er den lavet?
Du må ikke skrive under før du er tilfreds med hele indholdet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 12:20   #12
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge.

Hej popiae
Jeg bad om aktindsigt for et par måneder siden,hvilket min sagsbehandler nærmest latterliggjorde!
Jeg fik afslag d.26.10.2010.
Begrundelsen lød: " Der er i sagen lagt vægt på,at der er diskus degeneration i lænd og minimal prolaps i lænd uden rodpåvirkning.

Egen læge beskriver væsentlig psykologisk moment i smerteproblematikken og prognosen vil i høj grad afhænge af,hvor godt patienten lærer at håndtere sin smerteproblematik.

Det vurderes ikke relevant at medtage resultater fra arbejdsprøvninger idet der fortsat foregår behandling som eventuelt kan bedre tilstanden,hvorfor fornyet arbejdsprøvning må formodes at give et andet resultat,når tilstanden er stationær " .

Dertil kan jeg så selv tilføje,at Selvfølgelig er min psyke da efterhånden ved og være bare en smule berørt af dette lange seje forløb! -Hvilket jeg mener er en ganske naturlig reaktion...

Desuden ER jeg afsluttet fra Ringe/Middelfart rygcenter,da de ikke kunne gøre mere for mig. Dette påpegede jeg også overfor det administrative pensionsnævn,samt sagsbehandler!
Jeg er IKKE i noget behandlingsforløb pt.
Dog er jeg henvist til undersøgelse på Rygkirurgisk Ambulatorium på Middelfart sygehus i Januar 2011.

Jeg syntes det er så uretfærdigt,at de bare kan undlade og medtage mine 2x arbejsprøvninger,som faktisk meget indgående beskriver,hvor smerteplaget jeg reelt er!

Jeg bliver mere og mere vred og har virkelig lyst til og kæmpe imod systemet,hvis bare jeg har noget skyts og overskud.

Jeg er så harm over,en kommune har lov til bare og trampe på folk,folk der vel og mærke er syge og nærmest ligger ned i forvejen! Det er så uetisk,usselt og diskriminerende og behandle folk på denne måde!

Jeg har møde med fagforeningen d.2.11.2010.
Har fået lavet en resource profil...
Problemet er bare,at jeg bliver betegnet som "resourcestærk" ,da jeg har 2 uddannelser,samt diverse kurser osv.

Men nu ligger landet jo så bare sådan,at jeg ikke kan bruge "resourcestærk" til en bønne,da jeg aldrig nogensinde igen,vil komme ud på det ordinære arbejdsmarkedet.

Der vil altid skulle være diverse skånehensyn og eftersom jeg efter snart 1,5 år ikke har det bedre,ser det ikke for positivt ud.

Jeg håber ikke, det lyder som om jeg ynker,men jeg er altså bare så FRUSTRERET og fuld af afmagt...
Havde ALDRIG nogensinde troet,at jeg ville havne i sådan en situation.


Føler seriøst med alle andre, der også er i klemme i systemet...

Venlige hilsner Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 13:28   #13
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Hej igen Katharina

Tillykke med din pension og din "nye" fremtid..Forstår godt, det egentlig ikke

er det, man ønsker sig mest,men alligevel,nu er der lidt mere ro på og man

har ikke systemet og slås med mere.

Tror det er vigtigt,når man mentalt er klar til det og finde ens identitet igen.

Det kan godt være, man ikke længere er tilknyttet arbejdsmarkedet,men

derfor er vi alle stadig lige så meget værd som mennesker, og vi har alle hver

især, en masse gode værdier og kvaliteter,vi kan fokusere på.

- Det forsøger jeg ihvertfald,at fortælle mig selv dagligt,det er stadig rigtig

svært,når man ingen hjælp har, at finde hos kommunen,suk..

Jeg har modtaget skriftligt afslag på forlængelse af sygedagpenge.

Begrundelsenfor afgørelsen er : " At du efter en samlet vurdering af din

sygdom og dens indvirkning på din arbejdsevne ikke anses for at være

uarbejdsdygtig i henhold til Lov om sygedagpenge §7, stk.5.

Der er i afgørelsen lagt særlig vægt på at du har fået afslag på ansøgning om førtidspension jf. Pensionslovens §17.

Lovgrundlag:

Afgørelsen er truffet efter §16, §17, stk.1 og § 20, stk.2 i lov om social pension.


Altså.. Er der noget at sige til,at jeg gik fuldstændig i selvsving,da jeg læste
dette?

Skulle man , imod alle odds, pludselig være 100% klar igen, burde man

gudhjælpemig, læse til socialrådgiver og hjælpe alle dem,der er i klemme!

Seriøst..

Desuden har jeg erhvervsevne tab på 20% (skal ankes)

Varigt men på 5 % ( Er anket)

Nå,nu fik jeg så lige lettet mit hjerte,endnu engang
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:04   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
erhvervsevne tab på 20% er ikke nok til pension eller flex.
hvis det er en kommune som skal vudere 50 procent og mere
samt alle ehandlingsmuligheder skal være udtømte

har også fået afslag på en §17 og ved at anke sygdagpege
men ikke et ord om arbejde eller andet
kun at de vil have nogle flere læge oplysninger

så deres vudering er meget hård, når de skriver
At du efter en samlet vurdering af din
sygdom og dens indvirkning på din arbejdsevne ikke anses for at være
uarbejdsdygtig i henhold til Lov om sygedagpenge §7, stk.5

så det bliver nok en lang tur op ad bakke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:20   #15
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Hej

Jamen altså...

Nu mener jeg jo bare,at kan og må de bare gøre sådan???

Kan det virkelig være rigtigt,at jeg ikke har en jordisk chance for og enten

modtage sygedagpenge eller flex?

Jeg kan jo ikke forsørge mig selv?

Har de ret til bare og smække døren i, hasta la vista,ærgeligt, du er ikke vores problem mere? ..

- Er om noget, bare en smule forvirret pt.
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:27   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan kun sige velkommen i klubben
er selv uden indtægt fra kommunen
er dog i gang med de sidste undersøgelser, som de har bedt om
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:39   #17
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Ej,for pokker da..

Det er bare ikke iorden altså...

Jeg er nødt til og anke.

Fra d.1.12.2010 vil jeg som dig,stå uden nogen form for indtægt

Hvor er det bare uretfærdigt.. og uværdigt!
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 15:48   #18
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej igen Amy!

Tak for tilbagemeldinger – og brev igen!

At henvise til § 7 stk. 5 i Sygedagpengelov - fritager ikke en kommune fra god forvaltningsskik med aktindsigt jf. løfte om, at vi som sygemeldte har et lovmæssigt krav om at vide, hvilke oplysninger kommunen har om os - for om evt. at kunne kræve forkerte oplysninger rettet – denne retssikkerhed kan kun imødekommes ved minutiøs og åben aktindsigt – dette er beskrevet i Forvaltningsloven § 9 stk. 1 og videre i Persondatalov – og vi er lovet denne sikkerhed på oplysningsskema – ved start på sygedagpengesag – det står skrevet med småt ved underskriftlinje på oplysningsskema i forbindelse med sygedagpengesags opstart!

Og at henvise til § 7 stk. 5 i Sygedagpengelov fritager ikke en kommune fra før sygedagpengestop - at skulle udarbejde en ressourceprofil i en fremadrettet dialog med dig - og opfølgende sende ressourceprofil til partshøring hos dig - for at sikre at alle vigtige oplysninger og vurderinger - af betydning for afgørelse af din sag - er med i ressourceprofil, citeret korrekt - og her tænker jeg især på alle lægefagligt relevante oplysninger vedrørende diagnoser og konklusioner – herunder de nyeste lægefaglige opdateringer af journaloplysninger fra rygcentre i Ringe og Middelfart - og alle socialfagligt relevante konklusioner vedrørende arbejdsprøvning!

Der er i den grad sket fejl i proces omkring udarbejdelse af ressourceprofil / partshøring af ressourceprofil / sygedagpengestop i din sag!

Læs mere om krav til ressourceprofil udarbejdet i dialog - og krav til ressourceprofils partshøring - som ikke er sket i din sag, inden sygedagpengestop - på link her på K10:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Jeg er ret harm over, hvad du (og MTVRV1) er udsat for, og citerer derfor herom følgende, som ikke er overholdt i din sag (og næppe heller i MTVRV1's sag?):

Læg især mærke §28 i Lov om sygedagpenge:

I denne står der:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Kilde: Lov om sygedagpenge


Du skal her være opmærksom på at din ressourceprofil skal være opdateret, det er ikke nok at der bare ligger en gammel ressourceprofil. Du kan læse om hvordan sagsbehandler og du skal udarbejde en ressourceprofil her: Arbejdsevnemetode, Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne Se side 40-56.

Du skal samtidig være afprøvet efter Arbejdsevnemetoden. Du kan læse om arbejdsevnemetoden her: Arbejdsevnemetode, Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne

Kommunen skal samtidig have taget stilling til om du er berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension. Kommunen skal i denne forbindelse også oplyse om hvorfor du ikke er berettiget til disse ting i forbindelse med stop af sygedagpenge.

Det er altid en god ide at søge aktindsigt for at se hvad der ligger af papirer i din sag. Du kan finde en aktindsigts erklæring her: Erklæring om Aktindsigt

Derudover skal du ALTID anke et sygedagpengestop uanset hvad kommunen siger eller skriver til dig. Det er altid godt at få andre friske øjne til at se på om alle regler og love er overholdt (dette gælder selvfølgelig ikke hvis du er enig i sygedagpengestoppet)

I retssikkerheds loven står der:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område


Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=D-14-03



Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
erhvervsevne tab på 20% er ikke nok til pension eller flex.
hvis det er en kommune som skal vudere 50 procent og mere
samt alle ehandlingsmuligheder skal være udtømte

har også fået afslag på en §17 og ved at anke sygdagpege
men ikke et ord om arbejde eller andet
kun at de vil have nogle flere læge oplysninger

så deres vudering er meget hård, når de skriver
At du efter en samlet vurdering af din
sygdom og dens indvirkning på din arbejdsevne ikke anses for at være
uarbejdsdygtig i henhold til Lov om sygedagpenge §7, stk.5

så det bliver nok en lang tur op ad bakke
Hvad MTVRV1 her refererer til lyder hårdt – og det ændrer næppe forkert sagsgang i din sag(og tænker jeg i MTVRV1's sag): Ressourceprofil skal være konfereret og bekræftet af dig ved løbende dialog - og ved partshøring. Og for at du kan medvirke bedst muligt - som du skal - ved belysning af din sag – jf. § 4 i Retssikkerhedslov – og jf. § 19 stk. 2 i Lov om social pension - har du behov for og ret til løbende aktindsigt jf. Forvaltningslov § 9 stk 1.

Læs om en lignende sag her på K10 - da der blev ønsket aktindsigt og ønsket præcis opdatering af ressourceprofil - med hensyn til lægefaglige oplysninger og vurderinger og med hensyn til socialfaglig vurdering af arbejdsprøvning - ændrede sag sig - og der blev bevilget forlængelse af sygedagpenge:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255

Håber disse overvejelser – sammen med mange andre inputs her på K10 - igen giver mod i din sag! Det fortjener du!

Knus og kram og held og lykke!

--------------------------------------------------------------------------
Henvisninger i indlæg til:

Lov om socialpension:

§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en redegørelse for, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,
2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført,
3) den faglige forklaring på, hvorfor pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,
4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller
5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.
Stk. 2. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om førtidspension.

Retssikkerhedslov:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

Forvaltningsloven:

Partens aktindsigt

Retten til aktindsigt

§ 9. Den, der er part i en sag, hvori der er eller vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, kan forlange at blive gjort bekendt med sagens dokumenter. Begæringen skal angive den sag, hvis dokumenter den pågældende ønsker at blive gjort bekendt med.

Sidst redigeret af Katharina; 31-10-2010 kl. 16:18.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 17:00   #19
Amy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 21
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Amy er ny på vejen
Hej Katharina

Hvor skulle du bare vide,hvor meget det varmer og føle sig "set" & hørt herinde på K10

Da jeg i ren og skær panik søgte en §17 (& 18),gjorde jeg samtidig

kommunen opmærksom på §27,stk 2 & 3,da jeg ikke mente de havde opfyldt

pligt til,at få min situation afklaret.

Jeg mindede kommunen om Retssikkerhedsloven §7 a.

Jeg påpegede den principelle afgørelse fra Ankestyrelsen,hvoraf det fremgår,

At sygedagpenge er: En erhvervsrettet foranstaltning.

Jeg føler,at de bare ignorere alt, hvad de har lyst til.

Hvis det kun var mig selv,det gik ud over,det var en ting...

MEN det går i høj grad også ud over mine børn (eller vil gøre på sigt)...

Forestil dig ikke og kunne være i stand til og forsørge dem.

Ikke fordi man ikke ønsker det,men pga. arbejdsskade/ økonomi, det er altså

rigtig skidt.

Jeg ved næsten ikke, hvilken § jeg skal benytte mig af,da de uanset

hvad,højst sandsynligt vælger og feje det af bordet...

Kommunen skal spare,personalet bliver efterfølgende belønnet, med diverse

goder

Seriøst,det hele vender sig i mig

Jeg har muligvis kvajet mig ved,så tidlig i forløbet,at søge en §17 ?

-Vidste bare ikke, hvad jeg ellers skulle gøre

Jeg skal tale med min fagforening på tirsdag... Skal nok give en tilbagemelding

Knus Amy
Amy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 19:12   #20
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Amy!

Tak for brev igen!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Amy Se meddelelser

Jeg ved næsten ikke, hvilken § jeg skal benytte mig af, da de uanset

hvad, højst sandsynligt vælger og feje det af bordet...

Kommunen skal spare, personalet bliver efterfølgende belønnet, med diverse

goder

Seriøst,det hele vender sig i mig

Jeg har muligvis kvajet mig ved, så tidlig i forløbet,at søge en §17 ?

-Vidste bare ikke, hvad jeg ellers skulle gøre

Jeg skal tale med min fagforening på tirsdag... Skal nok give en tilbagemelding

Godt du skal tale med din fagforening på tirsdag!


Jeg kan høre, du kender alle de §-er, jeg har nævnt.


Det er ikke let at få fleks/ftp efter § 17 på det foreliggende grundlag. Men det er ikke umuligt at få hjælp ad denne vej. Læs eks. i følgende tråd herom:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11634


Men et skridt ad gangen, så kan det vel lykkes:

• Altså: fasthold ønske om aktindsigt - herunder ønske om aktindsigt i ressourceprofil - og fasthold partshøring af ressourceprofil!

• Og i denne forbindelse - skriv notat om præcise lægefaglige vurderinger: diagnoser og konklusioner - og skriv notat om socialfaglige vurderinger vedr. arbejdsprøvevurdering - og giv disse notater til sagsbehandler, så skal hun indarbejde dem i din ressourceprofil.

• Og så kunne det hænde, sagsbehandleren skulle ændre hele din ressourceprofil herudfra - og hele den samlede lægefaglige og socialfaglige vurdering af din sag – med opfølgende anbefalinger i din sag.

Det har Jørgine netop fortalt om i dag til "hopper" i tråden "Har lige fået min opdaterede rs". Hun fortæller, at hun har oplevet: Et fuldstændigt omslag i vurdering af hendes sag ved præcise lægefaglige oplysninger og vurderinger i ressourceprofil.

Og det har jeg også oplevet.

Og i din sag mangler jo også alt om socialfaglig vurdering af arbejdsprøvning!

Når disse lægefaglige og socialfaglige oplysninger og vurderinger kommer ucensureret med i sag - må alle vurderinger i sag evt. vendes 180° opfølgende.


Dette har andre her på K10 også oplevet. Se eks. tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14255



Håber disse overvejelser kan støtte dig i din sag!


Held og lykke med videre belysning af din sag i denne uge!

Sidst redigeret af Katharina; 31-10-2010 kl. 21:36.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension