K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 07:07   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
(og her blev internet godkendt netop pga børnene!),
Jeg kan ikke huske med internet, men her har de tidligere anerkendt antenne, og jeg gik ud fra, at det også var p.g.a. børnene.

For mange år siden havde jeg en veninde, som flyttede fra manden, med 2 børn, hun fik økonomisk hjælp fra kommunen til det ene og det andet, og fordi der var børn blev hun også bevilget et TV.
Sb havde så sagt til forhandleren, at det skulle være sort/hvid (det skulle jo være det billigste), men det forhandlede de ikke mere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
De vil altid, for en sikkerhedsskyld sige at du har for meget.
I anden omgang vil de faktisk stille et regnestykkeop og give dig et afslag på det... derefter kommer det an på hvor flink kommunen er, omsagen ryger til anke.
De gange jeg har søgt har de altid lavet et regnestykke i første omgang, det tror jeg de skal.
Jeg har aldrig oplevet, at få hjælpen bevilget uden en anke, men den er blevet bevilget ved kommunens revurdering.
De gange den er røget videre er afslaget altid blevet bakket op.

Mit indtryk er, at de altid giver afslag i første omgang.
Det gjorde de også ved min venindes briller og min mors mini-crosser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 12:20   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg mener også, at der tidligere har været mulighed for, at skrive afdrag på boliglån på, som en udgift, men den mulighed var der ikke på den blanket jeg printede ud denne gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 20:35   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I går morges sendte jeg anken i en mail, og bad om kvittering for modtagelse.
I dag kl. 12.30 sendte jeg anken i en mail, uden at bede om kvittering (forventede jo et automatisk svar).
Men på nuværende tidspunkt har jeg intet modtaget fra min kommune.

Men hva', så må jeg jo gå en lille tur i morgen, så må de dælme selvom den forvirring, der kan opstå hvis de sidder med 3 ens anker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 20:42   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Igår, den 2/10, var jeg på kommunen, afleverede min anke ved skranken, og fik (selvfølgelig) en kvittering på, at den var modtaget.

I dag lå der så en brev i postkassen, fra kommunen.
Hmmm, brevet med oplysning om børnebidrag kom den anden dag, boligsikringen er ikke lige blevet ændret og man får kun pensionsmeddelelse én gang om året, hvad pokker kunne det så være.

Jeg følte mig næsten sat tilbage til dengang jeg var på kontanthjælp, og frygtede alle kommunale breve.

"Xxxxxx kommune Ydelseskontor har d. 30. september 2013, 1. oktober 2013 og 2. oktober 2013 modtaget din klage over afslag på ansøgning om enkeltydelse."

Havde det for f***** da ikke været nemmere bare, at svare på den første mail.

Men hva', når de har fået den i 3 eksemplarer, så kan de vel fatte det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 21:52   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fredag d. 4/10 kom brevet med besked om, at kommunen fastholder deres afslag.

M.h.t. kommunens accept af udgift til internet kom jeg i dag i tanker om, at til næste år skal man have NemId for at kunne modtage de der ydelser til børnene, som er afhængig af, at man er enlig forsørger.
En gang om året skal man jo skrive under på, at man er enlig forsørger, og dermed berettiget til disse ydelser (som jeg aldrig kan huske navnet på), og til næste år vil det ikke længere være muligt, at få det på et stykke papir, som man kan sende med posten.

Ergo mener jeg, at kommunen bør acceptere udgiften til internet, når man søger om enkeltydelse.
Men de kan vel bare holde på, at man kan ordne det på biblioteket.

Nå, men i dag var jeg på tandlægehøjskolen, i håb om, at jeg kunne få ordnet bisserne derinde, til en mere overkommelig pris.
Men heldet er dælme ikke med mig for tiden.

På tandlægehøjskolen rodbehandler de ikke de bageste kindtænder, det er for svært for tandlægeeleverne.
Og den krone jeg skal have på en fortand, er også for svær en opgave for dem.

Øv øv øv øv øv øv
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 22:03   #16
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Hvordan kan kommunen vurdere internet som en unødvendig/ekstra udgift, nu når de selv er begyndt at gøre alt elektronisk selv...? Bl.a. at man som ledig er forpligtet til at tjekke jobforslag hver uge på jobnet.

Og jeg mener faktisk også at ansøgning om kontanthjælp nu til dags skal afleveres elektronisk, pga ydelsesservice ikke længere har et fysisk kontor man kan møde op på...
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 23:10   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har fået afslag på det grundlag, med besked om at jeg kunne have netadgang på biblioteket.. på trods af at biblioteket lå 8 km væk, og skoleintra var eneste kontakt til skolen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 23:32   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kan altså få mobilt bredbånd til 39 kr/måned, og det kan næppe være det der får regnskabet til at vippe, så der gives afslag på enkeltydelse.

Hvad betaler i for jeres internet ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2013, 23:53   #19
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Hvis man har en smartphone kan man få frit internet på den for 50 kr.
Så kan man bruge ens telefon som hotspot/modem for ens computer gennem det kabel som hører med til telefonen.
Det er hurtigt nok til at bruge til de fleste ting, inkl. se youtube video'er. Men det er mindre brugbart når man skal hente store film og talrige Tv serier fra nettet hver dag.

Det hjælper måske ikke på at ungerne skal bruge det til at lave skole opgaver, men de fleste unger har en eller anden smartphone, og i mange tilfælde fri internet adgang i deres abonnement, som de ikke bruger særligt meget.

Så det er jo bare at vende dem til at de lige skal sætte telefonen til computeren, stedet for der automatisk er "hus-internet".
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 07:18   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af RK50 Se meddelelser
Hvordan kan kommunen vurdere internet som en unødvendig/ekstra udgift, nu når de selv er begyndt at gøre alt elektronisk selv...? Bl.a. at man som ledig er forpligtet til at tjekke jobforslag hver uge på jobnet.

Og jeg mener faktisk også at ansøgning om kontanthjælp nu til dags skal afleveres elektronisk, pga ydelsesservice ikke længere har et fysisk kontor man kan møde op på...
Ja, det er vanvittigt.
Jeg mener jeg for nylig har hørt noget i medierne om, at man vil prøve, at få flere af de ældre med på, at bruge pc/internet, og det må vel være et udtryk for, at pc/internet er noget helt almindeligt, på lige fod med TV, radio og telefon.
Hvis det er nødvendigt for de ældre, så er det vel også for alle andre.

Min datter kan ikke se sine lønsedler uden NemId (som jo kræver internet), til næste år kan jeg ikke få de ydelser, som jeg er berettiget til som enlig mor, hvis jeg ikke har NemId. Jeg tror heller ikke, at min datters ungdomskort kan laves uden NemId.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg har fået afslag på det grundlag, med besked om at jeg kunne have netadgang på biblioteket.. på trods af at biblioteket lå 8 km væk, og skoleintra var eneste kontakt til skolen.
Som min ryg opfører sig (og som er grund til, at jeg er tilkendt fp), så kan jeg ikke være sikker på, at være i stand til, at gå på biblioteket når jeg har behov for, at bruge NemId.

Der er vist lige lidt jeg skal prøve, at få tilføjet når klagen lander hos ankestyrelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man kan altså få mobilt bredbånd til 39 kr/måned, og det kan næppe være det der får regnskabet til at vippe, så der gives afslag på enkeltydelse.

Hvad betaler i for jeres internet ?
Jeg mener jeg giver lige omkring 200 kr. pr. måned.

Jeg har altid haft stationær pc, og min datters bærbare er på den samme forbindelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af bakken Se meddelelser
Hvis man har en smartphone kan man få frit internet på den for 50 kr.
Så kan man bruge ens telefon som hotspot/modem for ens computer gennem det kabel som hører med til telefonen.
Det er hurtigt nok til at bruge til de fleste ting, inkl. se youtube video'er. Men det er mindre brugbart når man skal hente store film og talrige Tv serier fra nettet hver dag.

Det hjælper måske ikke på at ungerne skal bruge det til at lave skole opgaver, men de fleste unger har en eller anden smartphone, og i mange tilfælde fri internet adgang i deres abonnement, som de ikke bruger særligt meget.

Så det er jo bare at vende dem til at de lige skal sætte telefonen til computeren, stedet for der automatisk er "hus-internet".
Tjaaa, her er der s'gi ikke råd til, at give ungerne smartphones, så vi bruger stadig gammeldaws mobiltelefoner.
Min datter har flere gange snakket om, at spare sammen til en smartphone, og hver gang har jeg fortalt hende, at jeg ikke betaler for internetforbindelse til sådan en.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - afslag på sygedagpenge, kontanthjælp og enkeltydelse!!! carolines Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 08-03-2013 12:01
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
Afslag på ftp :(( anke! Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 09-10-2010 21:46
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension