K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2013, 16:46   #11
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
mika Jeg fik i 2006 erstatning for men grad, men var dog på den samme arbejdsplads indtil 2009 hvor jeg tog sagen op ang tab af erhvervsevne, hvor jeg først fik afslag men ankede sagen, og fik så medhold i min klage og har fået 15% i tab af erhvervsevne, får løbende udb. hver md. Jeg har fået tilkendt fleksjob, men dog ikke kun på min arbejdsskade, så derfor jeg ikke har fået mere i tab af erhvervsevne.

Og som en skriver er det forskelligt hvordan de vurderer ang. tab af erhvervsevne og det kan man ikke gøre noget ved desværre. Jeg har 2 forsikringer hvor det kun er den ene som vil udbetale for tab af erhvervsevne.
Tak lynge60 for svar, så skal man have en men grad i første omgang - så har det altså sammenhæng. Fik du så for tab af erhvervsevne med tilbagebetalende kraft da du fik medhold?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 21:39   #12
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Tak lynge60 for svar, så skal man have en men grad i første omgang - så har det altså sammenhæng. Fik du så for tab af erhvervsevne med tilbagebetalende kraft da du fik medhold?
Det hænger sammen på den måde at før man kan få noget som helst fra arbejdsskadestyrelsen, så skal ens sag anerkendes.

Hvis den bliver anerkendt, kan arbejdsskadestyrelsen udregne ens ménprocent med oplysninger fra læger kommuner osv, man kan ikke regne med at få både erstatning for mén og erhvervsevnetab.

Det kommer alt sammen an på om du vurderes over 5% i mén
og 15% i erhvervsevnetab. Man får ikke med tilbagevirkende kraft så vidt jeg ved. Men hvis din sag bliver anerkendt og du har ret til erstatning, så kan du altid tage sagen op igen, hvis der kommer væsentlige ændringer i din tilstand og så kan du få din procent sat op, hvis arbejdsskadestyrelsen giver dig medhold
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 23:17   #13
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Mika jeg fik ikke med tilbage virkende kraft, det var først 3 år efter jeg fik for tab af erhvervsevne.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 23:24   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Hej

Denne tråd er ved at køre helt af sporet. Som jeg tidligere skrev er der mange begreber her, og de blandes mere eller mindre sammen.

Arbejdsskader:

Arbejdsskadestyrelsen udbetaler ikke noget som helst. De tager stilling til om der er tale om en anmeldt arbejdsskadesag kan anderkendes. hvis sagen anerkendes træffes der afgørelse om men og erhvervsevnetab i alle arbejdsskader. Det er arbejdsgivers forsikring der udbetaler erstatningen på grundlag af arbejdsstyrelsen, evt. ankestyrelsens afgørelse.

Forsikringsselskabet behøver ikke at følge arbejdsskadestyrelsens afgørelse. Både skadelidte og forsikringsselskabet kan inden 4 uger efter afgørelsen indbringe sagen for ankestyrelsen. Ankestyrelsen ser på sagen og i nogle tilfælde sendes sagen tilbage tilarbejdsskadestyrelsen med besked om at de skal se på sagen igen og evt. træffe en ny afgørelse. Når denne nye afgørelse er truffet, evt. med samme resultat eller et andet resultat er der igen 4 uger hvor både skadelidte og forsikringsselskabet kan indbringe sagen for ankestyrelsen, som så træffer en afgørelse. Hvilke indsigelsesmuligheder der så er herefter ved jeg ikke, så langt er den sag jeg har kendskab til ikke nået endnu.

Der kan både tilkendes menerstatning og erstatning for erhvervsevnetab. Det er 2 forskellige begreber. Menerstatning er erstatning for de gener, feks. Smerter, manglende lemmer, blindhed, døvhed, eller hvilke følger man skal leve med. Typisk skal menprocenten være på 5 eller derover før der udbetales erstatning. Erhvervsevnetabserstatning er den løn man mister hvis man ikke kan opretholde samme indtægt og arbejdstid som før skaden. Erhvervsevnetabet skal være på min. 15 procent før der bliver tale om udbetaling.

Private ulykkesforsikringer:

Her udbetales kun erstatning for men som følge af ulykke (og som følge af visse sygdomme specificeret på policen)

Hvis man har en fritidsulykkesforsikring udbetales der kun erstatning for men hvis ulykken sker i fritiden.

Hvis man har en heltidsulykkesforsikring betales der erstatning for men som følge af alle ulykker, også arbejdsulykker.

Nogle ulykkesforsikringer udbetaler erstatning hvis menprocenten er på 5 eller derover, mens andre først udbetaler hvis menprocenten er 8 eller derover, dette fremgår af policen.

Erhvervsevnetabsforsikringer:

Er typisk tegnet i et pensionsselskab. Kan være tegnet både via privat pensionsordning og via pensionsordning med arbejdspladsen.

Her afgør pensionsinstituttet selv om erhvervsevnetab kan udbetales og instituttet bestemmer selv hvilke oplysninger der skal ligge til grund for udbetalingen (oplysninger fra kommunen, læger, lægeerklæringer).Typisk skal erhvervsevnen være nedsat med halvdelen eller totredjedel før der sker udbetaling. Dette fremgår af policen og den løbende sum der udbetales fremgår også af policen. I første omgang udbetales der midlertidigt og når der foreligger en varig tilstand træffes der afgørelse om udbetalingen fortsætter og om sagen tages op til fornyet afgørelse efter et stykke tid. Her indhentes ikke nødvendigvis afgørelse fra arbejdsskadestyrelsen.

Håber jeg har forklaret mig godt nok.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 23:41   #15
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Rolig nu, vi alle er jo ikke lige gode til at forklare os, syndes snart at når man skriver herinde bliver man bedt om det ene og andet, forstår ikke hvorfor der ikke skal være plads til alle? Ja sorry min galle lige kom ud, i går blev jeg også bedt om at jeg ikke skulle skrive mere på en tråd, fordi det måske ikke lige hang sammen med det spørgsmål der blev stillet, men det var trods alt om det der blev spurgt om. Og når nogen spørger svarer man jo med de erfaringer man selv har.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 23:57   #16
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Rolig nu, vi alle er jo ikke lige gode til at forklare os, syndes snart at når man skriver herinde bliver man bedt om det ene og andet, forstår ikke hvorfor der ikke skal være plads til alle? Ja sorry min galle lige kom ud, i går blev jeg også bedt om at jeg ikke skulle skrive mere på en tråd, fordi det måske ikke lige hang sammen med det spørgsmål der blev stillet, men det var trods alt om det der blev spurgt om. Og når nogen spørger svarer man jo med de erfaringer man selv har.
Jeg angriber ingen, forsøger blot at skille begreberne ad og forklare hvordan det hænger sammen. F.eks. Arbejdsskadestyrelsen træfer afgørelser, forsikringsselskaber udbetaler. beslutningsgrundlag er ikke det samme i alle tilfælde.

Beklager og undskylder hvis jer har trådt nogen over tæerne, det er ikke meningen.

God weekend.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 02:16   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lynge60 Se meddelelser
Rolig nu, vi alle er jo ikke lige gode til at forklare os, syndes snart at når man skriver herinde bliver man bedt om det ene og andet, forstår ikke hvorfor der ikke skal være plads til alle? Ja sorry min galle lige kom ud, i går blev jeg også bedt om at jeg ikke skulle skrive mere på en tråd, fordi det måske ikke lige hang sammen med det spørgsmål der blev stillet, men det var trods alt om det der blev spurgt om. Og når nogen spørger svarer man jo med de erfaringer man selv har.
Nej det gjorde du ikke Lynge60....

Du gik direkte ind i en andens tråd og stillede dit eget spørgsmål....du svarede ikke på det som trådstarter spurgte ind til...

Der er en forskel...

Kig evt reglerne efter....

Tro mig...der er skam plads til alle...men selvfølgelig skal alle overholde nogle enkelte regler...og der skal vel også være plads til at man kan fortælle folk når de ikke overholder reglerne...eller...

Så du kan roligt droppe din galle
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 09:59   #18
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Vil gerne give en undskyldning for mit seneste indlæg, ja du har ret og skal jeg nok huske for efter tiden. Det er en god side det her og får mange nyttige viden omkring mange ting. Så håber at det er ok, havde nok lige en dårlig dag i går, men men det skal jo ikke gå ud over jer.

Forsat god weekend til jer alle herinde
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 15:54   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi kan alle have en dårlig dag....ingen problemer i det....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2013, 19:06   #20
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
"Og så levede alle lykkeligt til deres dages ende"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
erhvervsevne hoewbo Spørgsmål ang fleksjob 5 25-06-2013 08:53
Tab af erhvervsevne Diablo Alt det andet 8 31-07-2011 23:34
Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 3 08-10-2009 12:13
Tab af erhvervsevne Martin-Prolaps Alt det andet 15 03-06-2009 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension