K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2013, 17:37   #1
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Tab af erhvervsevne

For at få godgjort tab af erhvervsevne i arbejdsskadestyrelsen, skal man have et mén på minimun 5% ik?

Hvad så hvis ens skade ikke kan godkendes hos arbejdsskadestyrelsen, men man får tab af erhvervsevne fra egen forsikring. Kan det ændre det arbejdsskadestyrelsens indstilling, er der nogen som har erfaring med det?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 18:07   #2
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
mika jeg har også haft en arbejdsskade og fik at vide at selvom andre forsikringer gav en for tab af erhvervsevne er det ikke ensbetydende med at de gør, kan du ikke få en til at hjælpe med at skrive til dem. Jeg fik også et nej ang. tab af erhvervsevne men ankede sagen, og fik min fagforening til at hjælpe og har fået for tab af erhvervsevne.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 18:12   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
For at få godgjort tab af erhvervsevne i arbejdsskadestyrelsen, skal man have et mén på minimun 5% ik?

Hvad så hvis ens skade ikke kan godkendes hos arbejdsskadestyrelsen, men man får tab af erhvervsevne fra egen forsikring. Kan det ændre det arbejdsskadestyrelsens indstilling, er der nogen som har erfaring med det?

Tab af erhvervsevne og men har intet med hinanden at gøre og udregnes uafhænig af hinanden.

M'en erstatning udbetales som et skattefrit engangsbeløb hvis mengraden er mindst 5%.

Tab af erhvervsevne gives hvis din indtægt som føle af skaden/sygdommen falder med mindst 15%.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 14:39   #4
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Tak, lynge60 og gisne for svar.

Idet jeg ikke har kunne få anderkendt min skade som arbejdsskade, så er der heller ikke adgang til at få vurderet mit tab af erhvervsevne (selvom jeg er blevet uarbejdsdygtig).

Så jeg oplever, at når man ikke får anderkendt en skade i arbejdsskadestyrelsen, så vurderer de ikke tab af arbejdsevne, selvom der er et reelt tab, idet jeg er blevet uarbejdsdygtig.

Kan I forklare denne sammenhæng?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 14:46   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Tak, lynge60 og gisne for svar.

Idet jeg ikke har kunne få anderkendt min skade som arbejdsskade, så er der heller ikke adgang til at få vurderet mit tab af erhvervsevne (selvom jeg er blevet uarbejdsdygtig).

Så jeg oplever, at når man ikke får anderkendt en skade i arbejdsskadestyrelsen, så vurderer de ikke tab af arbejdsevne, selvom der er et reelt tab, idet jeg er blevet uarbejdsdygtig.

Kan I forklare denne sammenhæng?
Hej Mika
Som jeg læser dit indlæg er du blevet uarbejdsdygtig, men da arbejdsskadestyrelsen ikke anerkender det, som en arbejdsskade/arbejdsbetinget lidelse må sygdommen forårsaget af ulykke være vurderet som en forudbestående lidelse/sygdom.

Du må oplyse lidt mere, hvad din lidelse består af for at kunne rådgive bedre!

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 14:49   #6
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Mika. De vurderer jo nok at grunden til du ikke kan arbejde, ikke har noget med arbejdsskaden at gøre, også fordi de ikke vil erkende din arbejdsskade giver de jo heller ikke for tab af erhvervsevne. Har du fået udtalelse fra en læge at det er en arbejdsskade?
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 14:56   #7
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Mika
Som jeg læser dit indlæg er du blevet uarbejdsdygtig, men da arbejdsskadestyrelsen ikke anerkender det, som en arbejdsskade/arbejdsbetinget lidelse må sygdommen forårsaget af ulykke være vurderet som en forudbestående lidelse/sygdom.

Du må oplyse lidt mere, hvad din lidelse består af for at kunne rådgive bedre!

Hilsen lgkh62
hej lgkh62. Det er en eksemproblematik som har gjort mig uarbejdsdygtig.

Den er anderkendt i mit eget pensions selskab at jeg har erhvervsevnetab grundet uarbejdsdygtighed.

Arbejdsskadestyrelsen vurderede at jeg havde eksem i forvejen - (jeg har haft børneeksem).

Pensions selskabet så jo et tab af erhvervsevne pga uarbejdsdygtighed i kraft af meget eksem.

Hvad er forskellen imellem arbejdsskadestyrelsen og mit pensions selskabs vurdering.?

lynge60, fik du heller ikke anderkendt din sag i arbejdsskadestyrelsen. Men fik alligevel dækket tab af erhvervsevne efterfølgende?

Sidst redigeret af mika; 30-08-2013 kl. 15:15.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 15:39   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
hej lgkh62. Det er en eksemproblematik som har gjort mig uarbejdsdygtig.

Den er anderkendt i mit eget pensions selskab at jeg har erhvervsevnetab grundet uarbejdsdygtighed.

Arbejdsskadestyrelsen vurderede at jeg havde eksem i forvejen - (jeg har haft børneeksem).

Pensions selskabet så jo et tab af erhvervsevne pga uarbejdsdygtighed i kraft af meget eksem.

Hvad er forskellen imellem arbejdsskadestyrelsen og mit pensions selskabs vurdering.?

lynge60, fik du heller ikke anderkendt din sag i arbejdsskadestyrelsen. Men fik alligevel dækket tab af erhvervsevne efterfølgende?
Hej Mika

Denne er lidt svær at svare på, da der er flere ting og begreber indover.

Du skriver at du har fået anerkendt erhvervsevnetab via dit pensionsselskab. Det kan du sagtens få selv om det ikke er en arbejdsskade, du skal bare være uarbejdsdygtig med en vis procentdel, det er ligegyldigt om det er sygdom eller ulykke.

Når det er pensionsselskabet der udbetaler, vurderer de selv på hvilket grundlag udbetalingen skal ske, typisk via aktindsigt hos læger, kommune, sygehus og evt. Lægeerklæringer de selv indhenter. Dvs. det er slet ikke sikkert at arb. skadestyrelsen bliver indblandet i det tilfælde.

Håber mit svar giver mening for dig.

Mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 16:30   #9
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Hej Mika

Denne er lidt svær at svare på, da der er flere ting og begreber indover.

Du skriver at du har fået anerkendt erhvervsevnetab via dit pensionsselskab. Det kan du sagtens få selv om det ikke er en arbejdsskade, du skal bare være uarbejdsdygtig med en vis procentdel, det er ligegyldigt om det er sygdom eller ulykke.

Når det er pensionsselskabet der udbetaler, vurderer de selv på hvilket grundlag udbetalingen skal ske, typisk via aktindsigt hos læger, kommune, sygehus og evt. Lægeerklæringer de selv indhenter. Dvs. det er slet ikke sikkert at arb. skadestyrelsen bliver indblandet i det tilfælde.

Håber mit svar giver mening for dig.

______________________________

hej dinosaur
Nej det giver ikke mening - for jeg har jo meldt min skade til arbejdsskadestyrelsen - Og jeg kunne forstå indledningsvis på gisnes svar, at der bliver set adskilt på at få erstatning for mén og på vurdering af tab af erhvervsevne....!?

Men jeg tænker at fordi jeg ikke har fået mén fra arbejdsskadestyrelsen, så kan jeg heller ikke få for tab af erhvervs evne igennem arbejdsskadestyrelsen, så hører de to ting jo sammen...?

Og så har jeg spurgt lynge60 hvordan han/hun kunne få for tab af erhvervsevne fra arbejdsskadestyrelsen efter første afslag fra dem.

Jeg er ikke blevet klogere af at ringe til arbejdskadestyrelsen, derfor håbet jeg på at kunne finde svar herigennem.

Sidst redigeret af mika; 30-08-2013 kl. 16:40.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 16:33   #10
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
mika Jeg fik i 2006 erstatning for men grad, men var dog på den samme arbejdsplads indtil 2009 hvor jeg tog sagen op ang tab af erhvervsevne, hvor jeg først fik afslag men ankede sagen, og fik så medhold i min klage og har fået 15% i tab af erhvervsevne, får løbende udb. hver md. Jeg har fået tilkendt fleksjob, men dog ikke kun på min arbejdsskade, så derfor jeg ikke har fået mere i tab af erhvervsevne.

Og som en skriver er det forskelligt hvordan de vurderer ang. tab af erhvervsevne og det kan man ikke gøre noget ved desværre. Jeg har 2 forsikringer hvor det kun er den ene som vil udbetale for tab af erhvervsevne.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
erhvervsevne hoewbo Spørgsmål ang fleksjob 5 25-06-2013 08:53
Tab af erhvervsevne Diablo Alt det andet 8 31-07-2011 23:34
Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 3 08-10-2009 12:13
Tab af erhvervsevne Martin-Prolaps Alt det andet 15 03-06-2009 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension