K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2013, 22:57   #21
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Hej alle som har bidraget med svar til den tråd, som jeg startede op. Også tak til dig lynge60 (jeg ved ikke lige hvad der kom forud fra den kontrovers du havde med web - men jeg kunne godt bruge dine svar til mig

For lige at samle op på tråden og mit indledende spørgsmål:

Tab af erhvervsevne:

For at få godtgjort tab af erhvervsevne i arbejdsskadestyrelsen, skal man have et mén på minimun 5% ik?

Hvad så hvis ens skade ikke kan godkendes hos arbejdsskadestyrelsen, men man får tab af erhvervsevne fra egen forsikring. Kan det ændre det arbejdsskadestyrelsens indstilling, er der nogen som har erfaring med det?




Jeg har fået tilkendt tab af erhvervsevne på 50% af eget pensions selskab, grundet eksem, som jeg var meget plaget af i tidligere jobs og fortsat er.

Så er det jeg gerne ville forstå sammenhængen specifikt til min lidelse, i forhold til det at modtage for tab af erhvervsevne af eget pensions selskab og ikke af arbejdsskadestyrelsen. Og der har jeg så forstået at det først skal anderkendes som en arbejdsskade i arbejdsskadestyrelsen.

Jeg læser også der er tre forskellige begreber; anderkendelse, mengrad og tab af erhvervsevne.

Men hænger anderkendelse og mengrad ik sammen?

Altså hvis der ikke er et men på minumum 5%, så er der heller ikke nogen anderkendelse, kan man ik se sådan på det?

Der er vel ingen som får anderkendelse uden også at få sat en mengrad, det er jo derfor man anmelder skaden eller lidelsen i første omgang, fordi skaden eller lidelsen giver daglige gener som er li med varigt men.

Sidst redigeret af mika; 01-09-2013 kl. 22:59.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 07:07   #22
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Tab af erhvervsevne:

For at få godtgjort tab af erhvervsevne i arbejdsskadestyrelsen, skal man have et mén på minimun 5% ik?
Man skal have en indtægtsnedgang på minimun 15% for at bliver tilkendt erhvervsevnetab.
Hvis du kan opretholde indtægten i et nyt erhverv vil der ikke blive tilkendt erhvervsevneerstatning.


Hvad så hvis ens skade ikke kan godkendes hos arbejdsskadestyrelsen, men man får tab af erhvervsevne fra egen forsikring. Kan det ændre det arbejdsskadestyrelsens indstilling, er der nogen som har erfaring med det?

Punkt1: ASK skal anerkende det er er arbejdskade eller -ulykke. Uden anerkendelse er der ingen sag i ASK og du kan du ikke gå videre via ASK.

Punkt 2: Hvis ASK anerkender sagen som en arbejdsskade ville jeg absolut informere ASK hvad egen forsikring har konkluderet


Jeg har fået tilkendt tab af erhvervsevne på 50% af eget pensions selskab, grundet eksem, som jeg var meget plaget af i tidligere jobs og fortsat er.

Så er det jeg gerne ville forstå sammenhængen specifikt til min lidelse, i forhold til det at modtage for tab af erhvervsevne af eget pensions selskab og ikke af arbejdsskadestyrelsen. Og der har jeg så forstået at det først skal anderkendes som en arbejdsskade i arbejdsskadestyrelsen.
korrekt forstået

Jeg læser også der er tre forskellige begreber; anderkendelse, mengrad og tab af erhvervsevne.

Men hænger anderkendelse og mengrad ik sammen?

Altså hvis der ikke er et men på minumum 5%, så er der heller ikke nogen anderkendelse, kan man ik se sådan på det ?

Du kan godt få anerkendt en arbejdsbetinget lidelse i ASK men overstiger mengraden IKKE 5% vil der ikke være nogen erstatning

Der er vel ingen som får anderkendelse uden også at få sat en mengrad, det er jo derfor man anmelder skaden eller lidelsen i første omgang, fordi skaden eller lidelsen giver daglige gener som er li med varigt men.

Du kan godt få anerkendt din arbejdsbetinget lidelse, men med mengrad <5% = ingen menerstatning

Få at få anerkendt din arbejdsbetinget lidelse EKSEM skal den kunne tilskrives dit arbejde.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 16:44   #23
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Jeg har nu fået anerkendt min eksem som erhvervssygdom af Arbejdsskadestyrelsen.

Jeg er gået 50% ned i indtægt efter jeg måtte stoppe mit arbejde grund af vedvarende udbrud af eksem.

Hvornår kan jeg tidligst få for tab af erhvervsevne af Arbejdsskadestyrelsen.

Er det fra Arbejdsskadestyrelsen fik min anmeldelse.?
eller er det fra den dato jeg fik anerkendelsen af erhvervssygdom.?
eller er det først gældende fra den dag Arbejdsskadestyrelsen udregner mit tab af erhvervsevne.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2013, 22:59   #24
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Er der slet ingen på k10 som kan svare på mit spørgsmål.? Da I anmeldte jeres skade til Arbejdsskadestyrelsen og fik for tab af erhvervsevne - hvornår fik i så TAE fra.? Jeg har idag hørt fra en advokat, at det gør sig gældende fra anmeldelsestidspunktet - er der nogen som kan bekræfte det.?

Han sagde også det i nogen tilfælde kan trækkes tilbage til da man anmeldte skaden første gang - men det lyder næsten for godt til at være sandt, idet jeg har haft min skade anmeldt tidligere med afslag.?! Men har nu fået anerkendelse af skaden i anden omgang.

Jeg har før fået forskellige svar både ved opkald til Arbejdsskadestyrelsen og ved henvendelse til en advokat - derfor vil jeg så gerne høre fra andres erfaringer.?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2013, 23:53   #25
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Anmeldelsestidspunktet
eller fra du har påvist et tab (jeg tror det er et år efter - somregel efter en arbejdsprøvning/stationær i sine lidelser(?))- lidt tvivl med den sidste.

Fra det tidspunkt beregnes TAE - løbende ydelse.

jeg afventer selv arbejdsskadestyrelsen på en afgørelse omkring TAE.

Edit:
Det er kun i sjældne tilfælde, at tae kan løbe fra før skadestidspunktet.. afhænger af en skønsvurdering foretaget af ASK

Sidst redigeret af Bodrum; 01-10-2013 kl. 00:13.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 09:35   #26
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik det fra den dag jeg var fyret og overgik til ledighedsydelse - godt1½ år inden jeg var færdig-afklaret
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 13:01   #27
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Tak for de svar jeg har fået siden jeg sidst var på tråden.

Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med svar på følgende spørgsmål.

Spørgsmål 1. Hvis man får for TAE efter arbejdsskade, som et engangsbeløb berører det hverken ens boligsikring eller pension vel..?

Spørgsmål 2. Hvad sker der hvis jeg har fået en kæreste - vi ønsker ikke at flytte sammen pt. På den anden side vil jeg heller ikke holde det skjult, for ja vi vil uundgåeligt komme i hinandens hjem og tildels også krydse vores økonomi ift mad, ferie og andet.

Vil forbedre mig på hvad det indebærer at have en kæreste, hvor vi bor hver for sig - men ER sammen som et par. Går det udover min boligsikring og går det udover det beløb jeg får i pension som enlig?

Sidst redigeret af mika; 07-10-2013 kl. 13:05.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 16:17   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske du kan finde nogle svar i denne brochure
http://www.sm.dk/data/Dokumentertiln...nsionister.pdf
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
erhvervsevne hoewbo Spørgsmål ang fleksjob 5 25-06-2013 08:53
Tab af erhvervsevne Diablo Alt det andet 8 31-07-2011 23:34
Erhvervsevne Hamselv Alt det andet 3 08-10-2009 12:13
Tab af erhvervsevne Martin-Prolaps Alt det andet 15 03-06-2009 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension