K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2010, 15:26   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du kan jo også starte i den aktivering de har givet dig.
Så går du hjem når du ikke kan mere, og du melder dig syg de dage du ikke kan komme afsted. Dermed samarbejder du så godt du nu en gang kan.

Samtidig indhenter du så din sag fra din tidligere kommune og viser den til din nuværende.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 15:39   #12
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej HanneHeartcore!

Jeg er enig i jeres fælles overvejelser her i din tråd!

Og videre tænker jeg som Annagw, at du skal ønske din sagsbehandling på Sjælland, som var nået langt, overført til Fyn (Middelfart Kommune). Send besked til din gamle kommune, at du ønsker din sag videresendt til Middelfart Kommune. Dette sker kun, hvis du selv udtrykkeligt ønsker det. Det skal du ønske. Andet er for uoverskueligt. At skulle igennem nye lægeundersøgelser og nye arbejdsprøvninger!

Citat:
Oprindeligt indsendt af HanneHeartcore Se meddelelser
Jeg er flyttet fra Sjælland til Fyn og i den forbindelse skal jeg møde på Middelfart kommune idag ifbm. min kontanthjælpssag. I tidligere kommune var jeg nået til at skulle i jobprøvning mhp. fleksjob eller pension. Jeg har piskesmæld og fibromyalgi, og begge diagnoser giver mig dagligt mange smerter, og indtil videre har jeg har jeg haft et perfekt samarbejde med sagsbehandler og læger.
Venlig hilsen

Katharina
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:00   #13
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
For mit vedkommende er senfølger efter piskesmæld svære slidforandringer i ryg- og halshvirvelsøjlen - med funktionsnedsættelse i arme og ben.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:22   #14
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Min tanke er at tage afsted imorgen og sætte min lid til, at der på kompetencehuset er et fornuftigt menneske der evner at lytte til det jeg siger, jeg vil ikke afvise noget jeg ikke ved hvad er. Det kunne jo være at det kunne føre til en arbejdsprøvning.

Sagsbehandleren idag sagde at han ikke ville bruge det som stod i min sag i forvejen, de ville lave deres egne undersøgelser. Det svarede han da jeg sagde at gammel kommune havde bedt mig oplyse med det samme jeg ankom i ny kommune, at de skulle anmode om sagsakter.

Jørgine: jeg har jo mange diffuse smerter som jeg ikke ved kommer af piskesmæld eller fibromyalgi, det eneste jeg ved, er at gigtlægen på Køge Sygehus sagde at fibromyalgi kan udvikles ved mange år med kroniske smerter.
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:37   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hanne, jeg har mange forandringer i rygsøjlen - og det omliggende væv - det ses tydeligt på MR-scanninger - samt funktionsnedsættelser i arme og ben. Der er overensstemmelse mellem fundene på MR - og mine gener. Jeg er ikke diagnosticeret til fibromyalgi.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:39   #16
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej HanneHeartcore!

Citat:
Oprindeligt indsendt af HanneHeartcore Se meddelelser
Min tanke er at tage afsted imorgen og sætte min lid til, at der på kompetencehuset er et fornuftigt menneske der evner at lytte til det jeg siger, jeg vil ikke afvise noget jeg ikke ved hvad er. Det kunne jo være at det kunne føre til en arbejdsprøvning.

Enig!

Sagsbehandleren idag sagde at han ikke ville bruge det som stod i min sag i forvejen, de ville lave deres egne undersøgelser. Det svarede han da jeg sagde at gammel kommune havde bedt mig oplyse med det samme jeg ankom i ny kommune, at de skulle anmode om sagsakter.

Du har - uanset, hvad sagsbehandler har fortalt i dag - lov til at give Middelfart Kommune alle de lægefaglige og socialfaglige vurderinger fra din gamle kommune, som du synes er vigtige i din sag. Så skal disse oplysninger indarbejdes i din ressourceprofil i ny kommune. Og så kan du spare noget kostbar tid m.h.t. afklaring i ny kommune, tænker jeg.

Held og lykke med hurtigst mulig videre afklaring!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:42   #17
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hanne, jeg har mange forandringer i rygsøjlen - og det omliggende væv - det ses tydeligt på MR-scanninger - samt funktionsnedsættelser i arme og ben. Der er overensstemmelse mellem fundene på MR - og mine gener. Jeg er ikke diagnosticeret til fibromyalgi.

Jørgine
Jeg har været til en knoglescintigrafi hvor man fandt normale forhold, og det er jeg heldigvis glad for. Jeg havde bare aldrig hørt udtrykket senfølger ift piskesmæld.

Jeg er ked af at høre hvad det har udviklet sig til for dig
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 16:43   #18
HanneHeartcore
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 25
Styrke: 15
HanneHeartcore er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Hej HanneHeartcore!




Held og lykke med hurtigst mulig videre afklaring!
Mange tak
HanneHeartcore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 18:15   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HanneHeartcore Se meddelelser
Sagsbehandleren idag sagde at han ikke ville bruge det som stod i min sag i forvejen, de ville lave deres egne undersøgelser. Det svarede han da jeg sagde at gammel kommune havde bedt mig oplyse med det samme jeg ankom i ny kommune, at de skulle anmode om sagsakter.
Rend og hop. Han kan i det mindste LÆSE sagen for at danne sig et overblik. Hvis ikke han vil det, så skal du klage til centerchefen og teamchefen, for det kan simpelthen ikke være rigtigt, at du skal starte fuldstændig forfra.
En ting er, at han vil have sine egne undersøgelse og have dig i aktivering så HAN kan vurdere din arbejdsevne, men han har da bare at læse din sag fra ende til anden for at danne sig et overblik.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 22:20   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lidt forskellige kommentarer til de tidligere indlæg:

1. I stedet for at bede din gamle kommune om, at overføre oplysninger til din nye kommune, hvor sagsbehandleren tydeligvis ikke er interesseret i dine gamle oplysninger, synes jeg du selv skal bede om aktindsigt i din gamle kommune.

Og fra den aktindsigt tager du alt hvad der er relevant (f.eks. resultat fra tidligere afprøvninger, lægepapirer m.m.) og afleverer det på kommunen, og du beder selvfølgelig om at få en kvittering på, at de har modtaget det.

Du kan f.eks. gøre det på den måde, at du tager kopi af relevante akter (som beskrevet ovenfor), laver et dokument hvorpå du skriver hvilke dokumenter det er du afleverer (bilag 1: speciallægeerklæring fra reumatolog d. 1/1-2006, bilag 2: speciallægeerklæring fra psykiater d. 26/4-2007), så behøver du kun at få kvittering på denne side, og ikke på samtlige akter.

På dokumentet skriver du, at du ønsker vedlagte akter indføjet i din journal.

2. Kunne du evt. hjælpe din datter ved at aflevere den ene af tvillingerne, måske bare i en periode?

3. Det lyder ganske fornuftigt at starte i den aktivering de har anvist dig, men prøv om du kan undgå at sygemelde dig fra den.
Jeg tror det klogeste er, om du agerer som hvis det var en arb.prøvning. D.v.s. mød op så vidt du overhovedet er i stand til det, men sig fra og gå hjem når din grænse er nået.

Det er bedre at møde op og gå direkte til kontaktpersonen og sige, at du har det rigtig skidt og går hjem igen end at blive hjemme og sygemelde dig.

Skriv dagbog, hvori du benytter smerteskala, her kan du sikkert have gavn af denne side: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

M.h.t. din datters pasningsproblemer er prisen for pasningsgaranti desværre, at man ikke kan sige nej til et pasningstilbud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension