K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 09:11   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nej, kurset er ikke ulovligt, jeg har selv været der. Det var fra 9-12 man, ons, fre med henblik på at finde et fleksjob.

Helle, ring til kommunen og få ferie spørgsmålet afklaret!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 11:35   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Helle4... Hvad stod der i brevet?

Hvilke love og paragraffer?

Hvis du IKKE skriver det, kan vi IKKE finde ud af, om du må holde ferie eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 17:58   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza, der står ingen lov og §, jeg har idag forsøgt at kontakte min jobkonsulent, men hun var selvfølgelig på ferie..

Men der kommer en`på kurset imorgen, som åbenbart ved noget angående ferieregler. Takker for jeres indsats, skal nok skrive igen, når jeg får endelig besked. Mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 16:49   #14
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Ferie

hejsa, så fik jeg endelig besked idag

Jeg kan godt holde ferie som godkendt flekser på kontanthjælp.

Mister ikke penge, men får samme beløb som hidtil. Tak for det
Det lettede at, få ren besked. Mange knus herfra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 12:56   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen så er der jo lys forude -
Og sommeren er reddet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 00:57   #16
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
nada ferie måske??

ja så vender jeg lige tilbage...har sq ikke været på længe, da min arm er gået i udu, men nu er her en lille opfølgning!!

Fik min " vejleder" til at undersøge om jeg, som godkendt flekser, på kontanthjælp, måtte holde ferie, som dem på ledighedsydelse...

Dette blev undersøgt, og svaret var at: det måtte jeg, uden at blive trukket i kontanthjælpen.!!! Fint nok

Nu er jeg blevet trukket for en dag, da jeg havde holdt en feriedag i maj måned!! ( jeg holdt også 3 dage i forbindelse med påsken, men blev ikke trukket i "hjælpen".

Da jeg kontaktede min , her kommer et langt ord, for nu hedder hun: ydelsessagsbehandler, havde hun fået besked fra jobcenter at, jeg skulle trækkes?? Jeg kunne høre kassen ringe i hendes hoved, da jeg sagde at jeg havde holdt 3 dage i påsken, uden at miste penge

Min jobkonsulent er holdt op, og jeg starter så på den 5 indenfor mindre end et år, tak for Kaffe!!

Har mailet osv. til kommunen, og AS3 er indenover også, men ingen ved rigtigt hvad loven er, men jeg skal nok få besked indenfor næste uge.

Jeg er sq kørt træt nu, hvis jeg skal passe bare lidt på mig selv, så ender jeg hos lægen, og bliver langtids sygemeldt, jeg føler mig som Don Quijote, efterhånden: Slås mod vejrmøller/ kommunen, det er så frustrerende, jeg ender med ,Knald i låget , har en meget traumatisk baggrund de sidste 6 år, men har holdt Hovedet og mig selv oppe, men nu kan jeg snart ikke mere!!

**** det skide system

Nå det var bare det jeg ville sige... Knus til jer alle herinde
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 01:11   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, sikken tilbagemelding.

Det lyder da urimeligt, hvis du IKKE må holde ferie, fordi du er på kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse.

Så er du jo dobbelt straffet, fordi kommunen oprindeligt har syltet din fleksbevilling.

Har du overskud til at klage over det, så der kan komme lidt "lys over", om det er en korrekt afgørelse?

Måske så andre måske kan få gavn af afgørelsen.

Er man på ledighedsydelse, trækkes man IKKE, hvis man ikke har sparet op til feriedage. Man får ledighedsydelse under ferie.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 01:28   #18
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej Zu, Tak for hurtig respons, jeg blev først tilkendt fleks, efter jeg var kommet på kontanthjælp, og nu er der så ikke rigtig nogen der ved hvad regler , jeg kommer inde under.

Min " gamle jobkonsulent" havde som skrevet, undersøgt dette med ferie, men iflg. samtale idag fra Kommunen, er det vist ikke korrekt??

Jeg skal nok skrive hvad resultatet bliver!! Men jeg orker snart ikke mere, har sq nada at leve for i forvejen, så hvis jeg bliver trukket for de 3 dage i påsken, så går jeg UD ad Landevejen.. hehe eller der omkring
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 09:28   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Helle

Jeg synes du skal kontakte DUHK, linket er her på siden, og spørge dem.

Jeg er helt sikker på at de kender svaret, prøv dem

Pøj Pøj
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2008, 10:11   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helle4 jeg syntes også du skal ringe til DUHK og få en snak med dem, jeg har også været på kontanthjælp og været visiteret til fleks

Jeg har hele tiden fået oplyst at alt gælder for flekser på kontanthjælp som flekser på ledighedsydelse , det vil sige at regler og love skal følges som var du på ledighedsydelse det er "kun" satserne og loftet der er til forskel.

Jeg har altid holdt ferie med den samme ydelse så jeg vil tro at de laver en fejl, jeg vil senere se om jeg kan finde noget omkring det ...

Hvis du skriver til din kommune og beder om en forklaring (det ville jeg gøre hvis jeg var dig) så bed samtidig om at få afgørelsen på skrift med en ankevejledning så kan du evt prøve at anke afgørelsen og vi kan på den måde alle blive lidt klogere

Men jeg ser lige hvad jeg kan finde omkring det ...

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension